Autosportists Sesks: Aizvadītā sezona izvērtās sarežģīta

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Pasaules rallija čempionāta (WRC) sezona gada sākumā iesākās ar trīs rallijiem, bet pēc tam tika norauts stopkrāns, braucējiem sezonu atsākot tikai augusta vidū. ''Junior WRC'' klases braucējiem, tostarp Mārtiņam Seskam/Renāram Francim, sezona bija vēl saraustītāka – tikai četri ralliji, kuros tika noskaidrots labākais braucējs šajā klasē, Seskam šogad izcīnot pasaules vicečempiona titulu. Sarunā ar LSM.lv braucējs pastāstīja, ka veselība pēc smagās avārijas Itālijā pamazām atgriežas, bet par nākamo sezonu vēl ir pāragri runāt.

Vēl pirms došanās uz sezonas pēdējo ralliju Moncā, Itālijā, Sesks intervijā Latvijas Radio atzina, ka viens no mērķiem pirms sezonas bija cīnīties par iekļūšanu ''Junior WRC'' kopvērtējuma labāko trijniekā. Sesks ieradās Moncā kā čempionāta līderis, taču, tā kā pasaules čempionāta nolikums šajā klasē paredz, ka sliktākais rezultāts atsevišķā rallijā netiek ņemts vērā kopējā ieskaitē, realitātē nelielas priekšrocības bija latviešu braucēja galvenajam konkurentam zviedram Tomam Kristensonam.

Pirms sezonas apturēšanas Sesks sāka ļoti sekmīgi – 2. vieta Zviedrijas WRC rallijā savā klasē, zaudējot tikai Kristensonam. Pēc pavasara ieilgušā pārtraukuma Sesks izstājās savā mājas rallijā „Rally Liepāja”, kas bija pēdējā sagatavošanās pirms WRC sezonas atsākšanās Igaunijā. Ja mājās tikt līdz finišam neizdevās, tad Igaunijā viss notika lieliski – uzvara rallijā. Sardīnijā Latvijas braucējam 3. vieta, kas nozīmēja, ka čempiona titula liktenis noskaidrosies decembra sākumā Moncā.

Sacensības Itālijā Seska ekipāžai beidzās braucienu otrajā dienā pēc smagas avārijas. Toreiz gan Sesks, gan viņa stūrmanis Renārs Francis uzreiz tika aizvesti uz medicīniskajām pārbaudēm, bet plašāki izmeklējumi bija jāveic arī pēc atgriešanās mājās. „Lielos vilcienos ir tā, ka viss sāk iet uz labo pusi, esam bijuši pārbaudīties gan tepat Latvijā, gan Kembridžā,” saka Sesks. Došanās uz Lielbritāniju bija viens no Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) sacensību galvenā ārsta norādījumiem pēc avārijas Moncā. „Abiem mums bija smadzeņu satricinājumi vieglā formā, arī dažādi citi sasitumi. Renāram tas viss bija nedaudz smagāk. Šobrīd jāveic atjaunošanās process,” skaidro autosportists.

Pēc negadījuma nebija skaidrs, kas to izraisījis – paša braucēja pieļauta kļūda vai tehnisks defekts. Seska ekipāžas treneris Uldis Briedis pēc sacensībām teica, ka abi sportisti neatceras notikušo. Ekipāžas stūrmanis Renārs Francis atcerējies vien to, ka Sesks pirms avārijas teicis, ka mašīnai neesot bremžu. Ātrumposma laikā nebija ieslēgta mašīnas on-board kamera, kas fiksē notiekošo auto salonā, tāpēc turpat uz vietas tika meklēti dažādi video, lai labāk izprastu notikušo. Sesks atklāja, ka pēc auto izpētes rūpnīcā noskaidrots īstais avārijas iemesls. „Rūpnīcā tika veikta mašīnas izpēte. Viņi noskaidroja, ka galvenā problēma bija bremžu cilindra tehniska kļūme, kas tālāk iespaidoja visu bremžu sistēmu un izraisīja to pārkaršanu.”

Moncā rallija dalībniekus pārsteidza nelabvēlīgi laikapstākļi – bieza migla un arī sniegs, kas lika veikt pēdējā brīža izmaiņas sacensību nolikumā, atļaujot ziemas riepu lietošanu ātrumposmos pēc braucēju pašu ieskatiem. Tas notikumus ātrumposmos padarīja ļoti neprognozējamus, kļūdas piedzīvojot daudziem braucējiem ne tikai junioru klasē, bet arī galvenajā WRC klasē. Sesks norāda, ka rallija piloti māk braukt visos laikapstākļos, tāpēc fakts, ka kaut kas krīt no gaisa, sacensības padara tikai interesantākas. „Rallijs ir īpašs un arī ļoti sarežģīts, jo mēs braucam pilnīgi jebkādos laikapstākļos. Gribētu teikt, ka šī bija tāda odziņa tam visam pa virsu, kur vēl vairāk parādās iespējas parādīt savas prasmes. Tad vairs tik daudz neizšķir kaut kādas tehniskās atšķirības vai kas tāds. Apstākļos, kad brauc ar asfalta sliku riepām un uz ceļa parādās sniegs, tur ir tikai mašīnas vadīšana un precizitāte,” par apstākļiem Moncā saka liepājnieks. „Tā galvenā atšķirība ir saprast un kontrolēt sajūtas mašīnā. Jau braucot normālos apstākļos, pa sausu asfaltu, ir jādomā kādus divus, trīs pagriezienus uz priekšu,” par rallija auto vadīšanas niansēm stāsta Sesks. „Šajā gadījumā bija jau vismaz četrus pagriezienus uz priekšu jādomā, lai saprastu, kā mašīna jānokontrolē uz ceļa un jāsagatavo nākamajiem līkumiem.”

Rallija sezona noslēgusies vien pirms pāris nedēļām, bet jaunā sezona ir tepat aiz stūra – pasaules čempionāta līmenī sacensības sāksies 21. janvārī ar tradicionālo Montekarlo ralliju. Šogad junioriem sezona sākās Zviedrijā, bet šis rallijs jau ir atcelts koronavīrusa dēļ. Latvijā oficiālais rallija sezonas kalendārs vēl nav izziņots, taču neoficiāla informācija liecina, ka sezona varētu sākties februāra vidū ar tradicionālajiem ziemas rallijiem Alūksnes un Gulbenes pusē, taču daudz kas būs atkarīgs gan no meteoroloģiskajiem apstākļiem, gan Covid-19 ierobežojumiem. Dažas dienas pirms Ziemassvētkiem Sesks vēl nav gatavs runāt par saviem plāniem nākamajā sezonā. „Par nākamo gadu vēl ir pāragri runāt. Sezona ir tikko beigusies, un jau ir dažādas izmaiņas, jaunajai sezonai vēl nemaz nesākoties. Tāpēc tiešām vēl ir diezgan pāragri kaut ko publiski stāstīt par to,” noslēpumainību par saviem plāniem nākamajai sezonai saglabā Sesks.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti