Rallijs tika atklāts piektdienas vakarā Liepājā, koncertzāles "Lielais dzintars" pakājē.
Atklāšanas ceremonijā vadošie sportisti izvēlējās starta pozīciju, balstoties pēc rezultātiem kvalifikācijas posmā. Seskam kā ātrākajam kvalifikācijā bija "pirmā roka", un viņš izvēlējās pēdējo pieejamo jeb 17. starta pozīciju. Šāds lēmums, visticamāk, balstīts tajā, lai trase būtu pēc iespējas "attīrītāka" no slidenās grants virskārtas pēc pirmajām 16 ekipāžām trasē.
No putekļiem līdz lietum
Sākotnēji bija plānots, ka braucēji sestdien aizvadīs sešus ātrumposmus, taču ceļa apstākļi situāciju mainīja.
Sacensības sestdien sākās Tukuma apkārtnē ar rallija garāko ātrumposmu, kas veidoja 27,56 kilometrus no rallija kopgaruma.
Pirmajā "dopā" apstiprinājās pirms rallija izskanējušie viedokļi, ka Kurzemes ceļos Sesks ir nenoķerams – liepājnieks dienas pirmajā ātrumposmā bija ātrākais, tuvāko sekotāju apsteidzot par 16,4 sekundēm.
Otrajā dienas ātrumposmā bija plānots atkārtots brauciens pa Tukuma "dopu", taču lielo putekļu dēļ tas tika atcelts. Tāpat organizatori pieņēma lēmumu palielināt intervālu starp ekipāžu došanos trasē, tādējādi samazinot pārlieku lielā putekļu apjoma radītos drošības riskus.
Sacensību maršruts tālāk jau veda uz Talsiem, kur pēc ilgāka pārtraukuma "Tet Rally Liepāja" programmā atgriezās pilsētas ātrumposms. Ekipāžas traucās starp deviņiem pakalniem esošās pilsētas ielās, bet ātrumposms noslēdzās ar īsu, dinamisku grants sekciju ārpus Talsu pilsētas teritorijas.
Putekļus Talsos nomainīja lietus. Ar piesardzīgāku braucienu "dopā" Sesks palielināja savu pārsvaru līdz 18 sekundēm.
Dienas viducī Seska/Franča ekipāžas tuvākais sekotājs bija igaunis Roberts Virvess ("Ford Fiesta MkII"). Savukārt jaunzēlandietis Heidens Padons, kurš startē ar "Hyundai i20 N Rally2" spēkratu, bija trešais. Tikmēr norvēģis Madss Ostbergs ("Citroën C3 Rally2") pēc noslāpšanas trešajā ātrumposmā noslīdēja no otrās uz ceturto pozīciju.
Pārliecinošs un stabils brauciens
Sākoties pēcpusdienas cēlienam, lietus sportistiem sekoja līdzi arī uz Kuldīgas apkaimi, taču Seskam tas netraucēja arī ceturtajā ātrumposmā attālināties no sekotājiem – latvietis savu pārsvaru palielināja vēl par 5,9 sekundēm. Arī piektajā "dopā" Seska/Franča ekipāža spēja finišēt nedaudz ātrāk par konkurentiem.
Sestdienas pēdējais pārbaudījums notika Liepājā, kur arī pēc ilgāka pārtraukuma atgriezās pilsētas ātrumposms. Sestdienas vakarā Liepājā bija stiprs lietus, tādēļ Sesks uz dzimtās pilsētas slidenā asfalta brauca piesardzīgāk. Nepilnus 2,52 kilometrus garais ātrumposms neviesa būtiskas izmaiņas rezultātu tabulā.
SS 6 | @LVRally
— Mārtiņš Sesks (@MSesks) June 17, 2023
🏁Finish of day 1 in heavy rain💦💦
The rain was getting worse every moment, but we are safely through that's the main point. Let's see what's tomorrow."#FIAERC #TetRalllyLiepāja #Sesks #Francis #SRT #MRFRacing pic.twitter.com/C5AmROZ1pm
Sesks/Francis ar pārliecinošu un stabilu sniegumu neuzvarēja tikai vienā no sestdienas "dopiem".
Līdz ar to pēc ERC Latvijas posma pirmās dienas līderi ir Sesks/Francis. Otro pozīciju ieņem Padons, bet trešo – Ostbergs. Jaunzēlandietis un norvēģis no Seska atpaliek par attiecīgi 28,3 un 36,6 sekundēm.
Rallija kopvērtējums pēc pirmās dienas
Latvijas ekipāžai priekšā vēl svētdienas četri noslēdzošie ātrumposmi, lai nosargātu vadību un otro gadu pēc kārtas izcīnītu uzvaru mājas rallijā.
Svētdien braucējiem jāveic pēdējie 77,08 kilometri. Sacīkstes noslēgsies ar tā dēvēto "Power stage" ātrumposmu, kur pieciem ātrāko laiku īpašniekiem būs iespēja nopelnīt papildu punktus sezonas kopvērtējumam.