Guo Čunings, kurš izveidoja 2008. gada Vasaras olimpisko spēļu logo "Dejojošā Pekina", izpētījis olimpisko logo vēsturi un secinājis, ka Soču logo ir tikai trešais olimpisko spēļu vēsturē, kurā nav izmantoti grafiskie elementi. Iepriekš bijuši tikai divi šādi gadījumi - 1986. gada Olimpiskajās spēlēs Meksikā un 2012. gadā Londonā. Tomēr gan Meksikā, gan Londonā kā grafiskie elementi tika izvēlēti paši nosaukuma burti, Soču logo radītājs atteicies pat no tā, izmantojot salīdzinoši vienkāršu fontu un tikai mazos burtus.
Soču olimpiskā logo autors ir šveicietis Kristofs Marti. Viņš žurnālistiem atklājis skices, kurās redzamas sākotnējās soču logo idejas. Viņa vadītā dizaineru komanda domāja gan par dažādiem tradicionāliem motīviem, kas balstīti uz Hohlomas rakstu, gan par moderniem un dinamiskiem risinājumiem, kuros ietvertas Krievijas ainavas.
Tomēr pēc variāk nekā desmit melnrakstiem no oriģinālā koncepta dzima absolūts minimālisms. Daļēji tas saistīts ar faktu, ka logo apstiprināšana ir ļoti garš process - tajā iesaistās gan Olimpisko spēļu organizētāji, gan organizējošās valsts politiskā elite, gan arī Starptautiskā Olimpiskā komiteja. Noslēgumā Soču logo atklāja "ekspertu padome", kurā ietiilpa mārketinga speciālisti, slaveni sportisti un dažādu multinacionālu korporāciju pārstāvji.
Izskanējis, ka vārda "Sochi" un skaitļa "2014" atspoguļošanās vienam otrā simbolizē Krieviju kā kontrastu zemi - jūras krasti un kalnu grēdas, sniegs un smiltis. Iespējams, ar to domāta arī Soču atspoguļošanās Melnajā jūrā. Savukārt pievienotais interneta paplašinājums ".ru" liecinot, ka šīs būs vienas no modernākajām olimpiskajām spēlēm.