Sadaļas Sadaļas

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Izaugsmes drāma Pētera Krilova režijā

“Homo Novus” kliedē nenoteiktību

Runāt skaidri par nenoteiktību – sākas festivāls «Homo Novus»

Runāt skaidri par nenoteiktību – ar šādu apņemšanos 8. septembrī sācies starptautiskais jaunā teātra festivāls “Homo Novus”. Tā rīkotāji, Latvijas Jaunā teātra institūts, caur dažādām laikmetīgā teātra formām sola iedzīvināt skatītāju iztēli un dot iespēju satikties ar svešiniekiem, apmainīties idejām, izmēģināt jaunu nodarbošanos un piedzīvot citu dzīvi.

Divi sveši cilvēki satiekas tumšā telpā, viņus šķir stikla rūts un pa vidu novietotas kartītes. Sekojot norādēm, šie cilvēki kļūst par aktieriem un piedzīvo vienu no starptautiskā jaunā teātra festivāla “Homo Novus” izrādēm. Festivāls kā allaž meklē jaunas formas un lauž stereotipus par to, kas ir teātris un tā laikmetīgās izpausmes.

Festivāla “Homo Novus” programmas kuratore Beka Bergere stāsta: “Ja runājam par teātri, runa ir par sava veida realitātes apturēšanu un citu saziņas formu. Tas var notikt, kad sēžat līdzās viens otram tradicionālā teātra zālē, tas var notikt arī tad, ja esat tikai divatā. Tas var notikt arī brīnišķīgā saullēktā, vai klausoties mūziku un piedzīvojot pilsētu.

Teātrim, jo īpaši laikmetīgajam, ir daudz dažādu formu, un, ja tas iedzīvina iztēli, rada ziņkāri vai izaicina, tas noteikti ir teātris.”

Festivāls šogad notiek dažādās Rīgas vietās, arī ārpus pilsētas un pat pa tālruni, taču viena no centrālajām vietām ir Vidzemes tirgus.

“Mēs atgriežamies tirgū, mēs atgriežamies pie vienkāršajām tādām attiecībām, kur cilvēki satiekas cits ar citu, apmainās ar precēm, apmainās ar padomiem, apmainās ar vārdiem un sajūt cits cita klātbūtni,” skaidro festivāla “Homo Novus” producente Santa Remere.

Tirgū iekārtots arī festivāla centrs, kas vienlaikus ir mākslinieces, scenogrāfes Lienes Pavlovskas darbs “Atrastos zābakos”.

“Šī telpa ir radusies, atnākot uz tirgu, domājot par to, kādas ir manas personiskās atmiņas saistībā ar tirgu, kas šeit ir šobrīd, iedvesmojoties no ļoti skaistiem elementiem, kas ir izmantoti, veidojot tirgus arhitektūru šobrīd,” stāsta Pavlovska. “Redzams, ka cilvēki radoši izmanto to, kas viņiem ir pieejams, un domājot par to, kā aicināt festivāla apmeklētāju telpā iekšā, nedodot striktus norādījumus, bet drīzāk radot platformu citām izpausmēm.”

Tirgus vidi un atmosfēru papildina arī Māras Brašmanes fotogrāfijas no dažādiem Latvijas tirgiem, kas izstādītas uz vienas no tirgus būdiņām. Savukārt cita būda pārtapusi par improvizētu šūšanas darbnīcu jeb mākslinieces Kotes Haņas Suņigas (Čīle / Vācija) “Guči fabriku”. Viņa skaidro: “Manuprāt, nav nekā laikmetīgāka, kā paņemt kaut ko bez vērtības un piešķirt tam vērtību. Tas ir spekulācijas un identifikācijas uzdevums, es neizdomāju jaunu divriteni, es cenšos piešķirt vērtību šim audumam. Pagājušajā gadā, kad ierados festivālā, devos uz Centrāltirgu un tur iepazinos ar Ņinu. Nopirku somu, ko pārvērtu un uzdāvināju draugiem, un tad arī dzima ideja par lietu pārvērtēšanu.”

Festivāls “Homo Novus” ar dažādām aktivitātēm, izrādēm un performancēm turpināsies līdz 18. septembrim, turklāt daļu notikumu – muzikālās klausāmizrādes “Liecinieku tribīne” varēs piedzīvot ne tikai klātienē, bet arī tiešraidē sabiedrisko mediju portālā LSM.lv. Pirmās no tām ceturtdien, 9. septembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt