No sociālā tīkla «TikTok» pazudušas miljoniem «Universal Music Group» pārstāvēto mākslinieku dziesmu

Sociālajā tīklā "TikTok" kopš 1. februāra pazudis saturs, kuros cilvēki atkārto mūzikas videoklipos redzētās deju kustības un īsi muzikāli fragmenti, kas reiz pavadīja tur publicētos mīmus. Tas tā noticis "Universal Music Group" (UMG) un sociālā tīkla līgumsaistību strīda ietekmē.

Šī ir pirmā reize, kad UMG ir spēris nozīmīgu soli, lai izņemtu savas dziesmas no tehnoloģiju uzņēmuma platformas.

"Universal Music Group" ieņem dominējošu pozīciju pasaules mūzikas ierakstu nozarē. Uzņēmumam pieder tiesības uz plaša mākslinieku klāsta radītajiem darbiem – sākot no "The Beatles" līdz pat Teilorei Sviftai. Uzņēmuma paspārnē ir arī Sofija Elisa Bekstore, kuras 2001. gadā radītā dziesma "Murder on the Dancefloor" nesen, pateicoties filmai "Soltbērna", kļuva par jaunāko "TikTok" hitu.

Tas nozīmē, ka sociālajā tīklā publicētos videoklipus vairs nevar papildināt ar kādu no šo mākslinieku dziesmām – pazuduši kā grupas "ABBA", tā Harija Stailza hiti. 

Arī UMG mākslinieki, kuri izmanto "TikTok", lai popularizētu savus darbus un komunicētu ar faniem, vairs tur nedrīkst publicēt savu mūziku.

Tikmēr videoklipus, kurus reiz papildināja uzņēmuma pārstāvēto mākslinieku mūzika, tagad papildina sociālā tīkla paziņojums, ka "šī skaņa vai mūzika pašlaik nav pieejama".

Muzikālais saturs no sociālā tīkla nozuda dienu pēc tam, kad UMG publicēja atklātu vēstuli, kurā apsūdzēja "TikTok" iebiedēšanā un sūdzējās par to, "cik mazas autoratlīdzības "TikTok" izmaksā māksliniekiem un dziesmu autoriem, neraugoties uz milzīgo un augošo šī tīkla lietotāju bāzi, strauji augošajiem reklāmas ieņēmumiem un tā pieaugošo atkarību no mūzikas satura".

Savukārt "TikTok" atbildēja, ka UMG ir izvēlējies "atteikties no spēcīgā atbalsta, ko sniedz platforma ar vairāk nekā miljardu lietotāju, kas kalpo kā bezmaksas reklāmdevējs un mūziķu talanta jaunatklāšanas instruments." 

"Tas ir skumji un sarūgtinoši, ka "Universal Music Group" savu alkatību ir izvirzījusi augstāk par savu mākslinieku un dziesmu autoru interesēm," pavēstīja "TikTok".

Kopš satura izņemšanas abi uzņēmumi nav snieguši jaunus paziņojumus.

Lai arī UMG uzstāja, ka ar šādu rīcību aizstāv uzņēmuma pārstāvēto mākslinieku intereses, pastāv bažas, ka mūziķi tā ietekmē zaudēs atpazīstamību. Piemēram, sociālais tīkls līdz šim palīdzējis popularizēt vairāku grupu un mūziķu – turklāt arī senāku un jau piemirstu – dziesmas.

Vizuālie deju izaicinājumi vietnē "TikTok" kopā ar tos pavadošajām dziesmām savulaik palīdzējuši iegūt plašāku popularitāti tādām pasaules megazvaigznēm kā Megan Thee Stallion un Victoria Monét.

Mūzikas uzņēmumi saņem autoratlīdzību, kad to pārstāvēto mākslinieku dziesmas tiek atskaņotas straumēšanas un sociālo mediju platformās.

Lai gan "TikTok", kas pieder Ķīnas uzņēmumam "ByteDance", ir vairāk nekā miljards lietotāju, tas veido tikai 1% no "Universal" kopējiem ieņēmumiem, vēstīja britu raidsabiedrība BBC.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti