Par to, kā Latvijas mākslinieku trijotne satikusies starptautiskā kopizstādē, Latvijas Radio raidījumā "Kultūras rondo" skaidrību vieš Vineta Kaulača: "Mūs uzaicināja izstādīties Austrijā, un austrieši bija tie, kas nokomplektēja šādu grupas priekšlikumu.
Mēs savstarpēji jau diezgan sen esam pazīstami, un komunicējot radās doma, kā mēs varētu paplašināt izstādīšanās iespēju – pirms izstādes Austrijā, Veicas pilsētas galerijā, sarīkot izstādi arī Hamburgā."
"Vīziju un sliekšņu" kurators ir Pāvels Terentjevs (Latvija), bet līdzkuratore – Nataļja Nuri (Vācija). Arī mākslinieki aktīvi seko līdzi kuratoru praksēm un ar savu pieredzi līdzdarbojas pašu grupas izstādes kūrēšanā, atzīmē Čačka: "Mēs katrs strādājam savā noteiktā rokrakstā un savās noteiktās tematiskās līnijās. Mēs necentāmies kaut ko no jauna uzburt, jo austriešu kolēģi atbraucot jau uzreiz ieraudzīja mūsu dažādību, bet tajā pašā laikā saskaņas iespējamību izstādes formātā. Mēs turpinājām strādāt, viens ar otru komunicējot, apspriežot formātus un kolorītu, kurā izpaudīsimies vienā un otrā izstādē."
Kāda ir interese par izstādi Hamburgā? Vineta Kaulača stāsta, ka apmeklētāji ir ļoti dažādi, viņus padziļināti interesē izstādes konceptuālā puse un tas, kā mākslinieki strādā. "Pashmin" mākslas galerijas kuratoram bijusi savā veidā muzejiska pieeja projektam, proti, viņš ne tikai paļāvās uz mākslinieku pašu pateikto, bet piedāvāja arī savu analīzi, papildina Čačka.
"Viņš nolasīja lekciju par katru no mums, ar diapozitīviem, ar atsevišķu fragmentu parādīšanu, ar skaidrojumu un arī ar savu interpretāciju, kas bija ļoti atšķirīga no tā, kā mani darbi ir interpretēti Latvijā. Tas bija ārkārtīgi interesanti," saka Sigita Daugule.
"Neskatoties uz to, ka mēs Hamburgā esam jauni [vārdi] un nebijām izstādījušies, atklāšana bija ļoti apmeklēta. To katrs, kas izstādās ārzemēs zina, ka ir ļoti grūti savākt publiku.
Bet šeit bija daudz cilvēku un pat nevarēja visiem atbildēt."
Austrijā izstādi atklās 23. martā, un tajā būs tikai daļa no tiem darbiem, kas pašreiz skatāmi Vācijā. Galeriju telpas ir ļoti atšķirīgas, tāpēc arī nācās veidot citādas darbu izlases. Tās ir divas dažādas ekspozīcijas, secina Kaulača.