Kalnciema kvartālā Eduarda Miheloviča gleznu izstāde «Dienvidu melodija»

No 20. janvāra līdz 5. februārim Kalnciema kvartāla galerijā būs apskatāma Eduarda Miheloviča gleznu izstāde „Dienvidu melodija”.

Eduards Mihelovičs (1977) uzbur dienvidu krāsu melodiju mūsu pelēkās ziemas vidū. Mākslinieks atzīst, ka ir intraverts cilvēks un mīl dabu. Tieši tāpēc lielākā daļa eksponēto gleznu ir ainavas. Īpaši koki un ūdens, visstatiskākie un vienlaikus vismainīgākie objekti, kas spēj iedvesmot.

Es cenšos parādīt gleznās ne tikai to, ko pliki redzu, bet arī savu attieksmi,” intervijā Latvijas Televīzijai skaidro gleznotājs Eduards Mihelovičs. „Kā Jānis Pauļuks ir teicis, ka māksliniekam jāparāda ne tikai rokas veiklība savā mākslā, bet arī iekšējā inteliģence.”

Interpretāciju dažādību mākslinieks salīdzina ar melodiju. Tāpēc arī izstādes nosaukums ir “Dienvidu melodija” jeb iespaidi, kas radušies karstajās Itālijas, Grieķijas, Izraēlas un arī Latvijas vasarās. Kaut arī krāsās dominē nomierinoši toņi, mākslinieks vasaru ataino kā ekspresīvu un emocionāli dažādu gadalaiku. Arī gleznu izkārtojumam pamatā ir šī dažādība.

„Esmu viņas sadalījis pa divi, tādi diptihi, tā kā atšķirtu grāmatu lapas, lai gleznām ir saspēle savā starpā,” skaidro mākslinieks.

Tas ir skatiens uz dienvidu zemēm un vasaras iespaidiem, bet skatiens no ziemeļu zemes un līdz ar to nedaudz abstrahēts. Pāreja no realistiskā attēlojuma uz abstrakto un atpakaļ ir mākslinieka pamatelements, kaut arī viņa sākotnējā mīlestība ir plenēra glezniecība. Koki un ģeometriskie elementi ainavā ir pastāvīgas tēmas viņa darbā. Pirms glezniecības Eduards darbojies melnbaltās fotogrāfijas žanrā, un arī tad šīs tēmas bija centrālās.

„Man vairs nav mērķis izteikt kādas lietas „būtību”, jo mēs dzīvojam bezgalīgu formu pasaulē. Tomēr parādīt realitātes dažādos slāņus, ne tikai vizuālo izskatu, bet arī iekšējo skatienu – tas gan. Apvienojot vienā gleznā reālistiskos un abstraktos elementus, es apvienoju realitāti un savas pārdomas par to. Tīra stilizācija šķiet pārāk atsvešināta. Vijīga līnija, brīva plūsma, kas mijiedarbojas ar abstrakto formu – tā veidojas mana interpretācija, melodija,” stāsta autors.

Eduards Mihelovičs ar gleznošanu nodarbojas kopš 2001. gada. Studējis Latvijas Mākslas akadēmijas Stikla nodaļā (2001/2002), mākslas izglītību papildinājis Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras bakalaura programmā (2010), dažādās privātstudijās un plenēros. 2014. gadā  piedalījies Liepājas plenērā „Pilsēta un jūra” un mākslas rezidencē "Arte Studio Ginestrelle" Itālijā. Šī ir mākslinieka trešā gleznu personālizstāde. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Māksla
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt