Darbs ar bērniem Operetes teātra māksliniekiem nav svešs. Arī bērnu diena starptautiskā Operetes festivāla izskaņā jau kļuvusi par tradīciju. Šoreiz sešās teātra laboratorijās mākslinieki mazos interesentus iepazīstina ar dažādajiem elementiem, kas kopā veido izrādi, un parāda, cik daudzpusīgiem jābūt šī žanra māksliniekiem.
"Bērni apgūs dažādas prasmes, cik nu mēs spējam tādā īsā brītiņā iemācīt. Jā, tas tur aiz muguras ir Pauks, kurš vienmēr man ir kaut kur aiz muguras. Viņš man motoru ir salauzis... tas īsais rezumē ir tāds, ka bērni atrādīs vecākiem, ko viņi pa šo dienu ir iemācījušies," stāsta operetes solists Kārlis Rūtentāls.
Lai paukotos un šmaukotos, mazajiem aktieriem, no kuriem daudzi vēl bērnudārznieku vecumā, iemācīties jāpaspēj daudz. Jāapgūst deju soļi, runas prasme, dziedāšana, rekvizīti. Vajadzīgs arī grims.
"Man liekas, ka te ir ļoti plašas zināšanas un spējas vajadzīgas aktierim. Pirmkārt, noteikti te jābūt atraktīvam, kas mīl skatuvi. Mīl dejot un dziedāt, un labi jūtas jebkurā vidē," uzskata teātra laboratorijas dalībnieces omīte Regīna Šace.
Šī pasākuma galvenais mērķis esot audzināt jaunos muzikālā teātra skatītājus, jo par spīti tam, ka operetes teātri un tā māksliniekus jau septīto gadu praktiski kopā tur tikai entuziasms un nebeidzama mīlestība uz savu darbu, viņi joprojām tic, ka solījumi tiks pildīti un muzikālajam teātrim tomēr atkal būs savas mājas un valsts atbalsts.
"Es esmu pārliecinājusies, ka šobrīd ir ārkārtīgi spēcīga jauno mākslinieku paaudze, kas ir šī ķīla un šis pamats jeb potenciāls operetes jeb muzikālajam teātrim Latvijā," saka Operetes fonda vadītāja Agija Ozoliņa-Kozlovska.
Jau vēstīts, ka trešais starptautiskais Operetes festivāls norisinājās Ikšķilē no 12.līdz 14. jūlijam.