Koncertzālē „Lielais dzintars” līdzīgi kā citviet ir jūtamas pandēmija pēcgarša, tostarp klausītājiem pasākumi jāapmeklē maskās. Taču uzticīgi ir un paliek klausītāji, kuri tādi bijuši arī iepriekš.
Tomsons raksturoja to, kā šajā laikā ir mainījušies klausītāji: „Tas mūsu klausītājs, kurš ir joprojām aktīvs, ir tas kultūrmīlis. Mēs varam runāt par baudītāju, kuram ir zināšanas, fanātiķis. Vienalga, vai karš sācies vai zemestrīce, bet viņš vienalga nāks uz koncertzāli. Mēs redzam samazinājumu tiem, kuriem apmeklējums saistās ar dzīves stilu, kas vairāk ir socializēšanās.
Sevis izrādīšanas moments ir kļuvis otršķirīgs pandēmijas laikā.
Šī auditorija ir kļuvusi mazāka. Cerams, ka mūs vēlreiz neapstādinās un mēs iegūsim šo auditoriju atpakaļ.”
Koncertzāles vadītājs pastāstīja, ka ir sagatavojušies iespējamiem riskiem arī nākotnē. Viens no virzieniem ir digitālā koncertzāle un ieraksti.
„Ir viena lieta, ko mēs tiešām aktīvi izmantojam, tā ir mūsu ierakstu studija. To izmantojām arī oktobrī, kad mēs tikām aizslēgti. Atbrauca mākslinieki un sāka ierakstīties pie mums zālē. Tā ir diezgan liela daļa, ar ko mēs nodarbojamies. Arī janvārī pie mums brauks Linda Leine no Vācijas un ierakstīs Georga Pelēča klavierdarbus. Tas ir dubultdisks, ko mēs veidojam kopā ar nacionālo izdevniecību „Skani”.
Mēs tomēr esam vienīgā koncertzāle Latvijā, kas digitalizējās, kas spēja pāriet uz digitālo formātu.
Mēs ne tikai esam ieguldījuši, lai iegādātos labu video un audio aparatūru, kas mums ir, bet mums būs arī sava digitālā koncertu platforma “Digitalaisdzintars.lv”, kas atvērsies martā. Tā būs profesionāla platforma koncertu baudīšanai,” atklāja Tomsons.
Jaunajā platformā būs gan pieejams arhīvs, gan varēs nodrošināt tiešraides. Plašāku informāciju par to sola martā, jo gaidāmi vēl kādi īpaši jaunumi, par ko pagaidām vēl netiek publiski stāstīts.
Tikmēr koncerti notiek, strādā Liepājas Simfoniskais orķestris, un interesi sāk izrādīt arī nomnieki. „Samazinājumu var just uz nomnieku sadaļu, jo privātais sektors ir kļuvis daudz, daudz vājāks. Ja mums agrāk pietiekami lielu ieņēmumu daļu veidoja telpu noma, tā saucamie īstermiņa nomnieki, varētu teikt, ka viņi bija gandrīz pazuduši. Varētu teikt, ka tagad viņi lēnām atgriežas un sāk adaptēties jaunajā situācijā. Arī janvārī ir viens brīnišķīgs koncerts „Zvaigžņu bērns”. Mēs piedāvājam arī šajā pandēmijas laikā atlaides,” pastāstīja Tomsons.
Šajā nedēļas nogalē koncertzālē sāksies tradicionālā koncertsērija „Personīgi”. Kamerzālē uzstāsies Čurļoņa kvartets.
„Kamerzālē mums ir intīmāka sērija “Pērsonīgi”, kur mēs atskaņojam kamermūziku. Šo svētdien būs lietuviešu viens no slavenākajiem kvartetiem – Čurļoņa kvartets, kas atskaņos lietuviešu jauno mūziku, gan GrīgaStīgu kvartetu. Februārī dosimies muzikālā ceļojumā ar armēņu duduka meistaru Arsenu Petrosjanu, kas brauc tūrē. Aprīlī mums tiks izdots koncertzālē ierakstīts albums ar Ievu Paršu un Andreju Osokinu, kur būs Emiļa Melngaiļa un Kristapa Pētersona kamermūzika. Šis ir mūsu ieguldījums Latvijas kamermūzikā. Emilis Melngailis ārkārtīgi ilgi nebija ierakstīs, mēs zinām kora dziesmas, bet kamermūzika palikusi novārtā. Tagad pandēmijas un “lokdauna” laikā esam šo caurumu aizlāpījuši. Būs arī prezentācijas koncerts,” stāstīja Tomsons.
Līdzās tam, ka šobrīd Liepājā koncerti notiek jau regulāri, Timurs Tomsons ir gandarīts, ka pagājušo gadu koncertzālei „Lielais dzintars” būs izdevies pabeigt ar nelielu, tomēr peļņu.