Kultūras ziņas

Atvērts mākslas centrs "Zuzeum"

Kultūras ziņas

Divas tēmas. Divi formāti. Dažādi darbi

Atklātas Rīgas Fotogrāfijas biennāles izstādes

«Rīgas Mākslas telpā» atklātas Rīgas Fotogrāfijas biennāles izstādes

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Izstāžu zālē “Rīgas Mākslas telpa” 11. septembrī atklāti divi no galvenajiem ''Rīgas Fotogrāfijas biennāles 2020'' notikumiem – starptautiskas izstādes – “Ekrāna ēra II: Ainava” un “6x6/36”. Kā lasāms izstāžu pieteikumos, viena mēģina diagnosticēt izmaiņas mūsdienu cilvēku attiecībās ar ainavu, otra balstās uz pieņēmumu, ka ir iespējams izstādes un publikācijas apvienojums.

Rīgas Fotogrāfijas biennāle šogad uzmanību pievērš realitātes arheoloģijai, pētot dažādus pagātnes slāņus un vienlaikus aicinot pievērst uzmanību mūsdienu digitālajam mantojam. Tāpēc arī Rīgas Mākslas telpā iekārtotā starptautiskā izstāde “Ekrāna ēra II: Ainava” vaicā – kā mūsu uztveri un izpratni par attēlu mainījis digitālais laikmets un kas paliks nākotnē?

“Tas ir turpinājums 2018. gadā aizsāktajai tēmai, kas skata klasiskās mākslas žanrus: portrets, ainava, klusā daba, tehnoloģijas laikmeta kontekstā. Jo šis laikmets tiek saukts par posthumāno laikmetu, kā sadzīvo tādas humānas lietas ar šo tehnoloģiju posthumāno realitāti,” norāda Rīgas Fotogrāfijas biennāles programmu vadītāja Inga Brūvere.

Izstādē piedalās desmit mākslinieki no Baltijas un Ziemeļvalstīm.

Inga Brūvere ieskicē izstādē redzamo: “Šis darbs un mākslinieks Tuomo Rainio ir vizītkarte, saikne starp klasisko un šodienu, viņš savā darbā ņem Kloda Monē ūdensrožu gleznas un izlaiž caur digitālajām programmām.”

Savukārt norvēģu mākslinieks izveidojis skaņas instalāciju, kurā skatītājs saņem tikai tekstuālu informāciju par attēlu un var to iztēloties, bet lietuviete Emīlija Škarnulīte no tālas nākotnes lūkojas uz cilvēka darbības drupām.

Divu Igaunijas mākslinieku – Kristīnes Oļekas un Keta Viarta – darbā skatāma digitālās vides un reālās telpas sadzīvošana, stāsta Brūvere.

“Mākslinieki sākumā veido izstādi “Instagram'' vidē un Rīgā piedāvā adaptāciju reālā fiziskā telpā. Tas ir jautājums, kur šodien ir robeža starp digitālo un reālo telpu?”

Tā kā mūsdienās robežas starp digitāli video un reālo ir izplūdušas, mākslinieks var radīt pilnīgi neeksistējošu vidi vai ainavu, gan notiek transformācijas. Robeža starp digitālo un fizisko ir izplūdusi.

Tikmēr Rīgas Mākslas telpas Intro zālē iekārtota franču grupas izstāde “6x6=36”, ko var raksturot kā kabatas formāta izstādi viedtālruņiem.

““6x6/36” – tas ir franču apvienības uzsāktais projekts, kur galvenā doma ir – izstāde, kas apskatāma digitāli. Nevis fiziskajā telpā, bet digitālajā,” skaidro Brūvere.

Abas izstādes papildinās arī plaša izglītītojoša programma.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti