Rīgā dzimušajam Sergejam Ņikuļšinam fotografēšana ir vaļasprieks, ikdienā viņš strādā par ārstu, ir Rīgas Stradiņa universitātes docents un pētnieks. “Taču dēvēt viņu par amatierfotogrāfu nebūtu īsti pareizi, jo viņa darbus raksturo ne tikai tehniskas kvalitātes, bet arī neapšaubāms stāsta dziļums,” atzīmē izstādes rīkotāji.
Autors caur savas kameras fotoobjektīvu iepazinis un vērojis pilsētu vēsturiskos centrus un to dzīves ritmu tepat Latvijā, kā arī Vācijā, Itālijā, Nīderlandē, Krievijā, Dānijā, Čehijā un Francijā. Nesenais, pagātne un aizmirstība viņa darbos gan savstarpēji kontrastē, gan saplūst ar tagadni. Izstādes organizatori norāda, ka zināmu paradoksu Ņikuļšins saredz tajā, ka mūsdienu cilvēki pilsētu vēsturiskās arhitektūras vidi uztver vien kā dekorāciju savai dzīvei, neapzinoties tās spēcīgo iespaidu uz tagadni un viņiem pašiem, taču cilvēks šajā vidē neizbēgami ir vēstures kodēts pagājības apdzīvotājs.
Izstādē “Vēsture kā dekorācija” eksponētās fotogrāfijas tapušas dažādās Eiropas pilsētās, un tās vizuālais iespaids paspilgtināts, izmantojot dažādas melnbaltā foto apstrādes tehnikas.
Izstāde tapusi sadarbībā ar “DOM Interjera Studija”, un tās kuratore ir mākslas vēsturniece Marina Kravčenko – Latvijas Mākslas akadēmijas un Sanktpēterburgas Humanitārās universitātes absolvente, ilggadēja dizaina biroja “DOM Interjera Studija” un mākslas galerijas “DOMMCOM” vadītāja.