Otrdienas rītā no Latvijas un Baltkrievijas robežas ceļā devās Daugavas ūdenstūrisma maršruta izpētes ekspedīcijas dalībnieki,
lai pirmo reizi valsts vēsturē izpētītu, cik droši un ērti ir laivojama Daugava visā tās garumā - no Baltkrievijas robežas līdz pat Mangaļsalai.
Ekspedīcijas dalībnieki izteiks krastos esošajām pašvaldībām priekšlikumus par krastu labiekārtošanas iespējām un nepieciešamību, lai tādējādi veicinātu arī tūrisma attīstību ap Daugavu esošajos novados.
“Tas ir tāds sadarbības projekts starp astoņām vietējām rīcības grupām, sākot no Krāslavas līdz pat Salaspilij, (..) lai kopīgi risinātu kaut kādu problēmu. Šajā gadījumā tā ir Daugavas baseina pieejamība ūdens tūristiem,” saka publisko un privāto partnerattiecību biedrības “Zied zeme” projektu vadītājs Māris Cīrulis.
“Šorīt tieši no Piedrujas sākām, tieši no mūsu robežpunkta, robežapsardzība mūs pavadīja tieši līdz šejienei, parādīja kur krācītes ir. (..) Cilvēki pa posmiem veic, tas, ko mēs tagad mēģinām izdarīt, mēs mēģinām iziet visu Daugavu,” stāsta ekspedīcijas vadītājs un hidrotehnisko būvju inženieris un ūdenslīdēju darbu speciālists Guntis Zilberts.
Lai gan viņš uzsver, ka krastu labiekārtošanā pēdējos gados paveikts daudz, jau pati pirmā pieturvieta Piedrujā pie Daugavas akmens būšot to pieturvietu sarakstā, kurā nepieciešams veikt uzlabojumus, lai ūdenstūristi varētu ērti nokļūt krastā.
“Tiešām ir jāatzīst - knapi pamanījām vietu, kur piestāt (..) - aizauguši krūmi un gara zāle, nu tas apgrūtina jebkuras laivas ielaišanu,” klāsta Cīrulis.
Līdzās piecu ekspertu komandai ar plostiem pa Daugavu devās arī 10 brīvprātīgie, kas ir ūdenstūrisma entuziasti un šo ceļojumu uztver gan kā piedzīvojumu, gan arī kā iespēju nopietni uzlabot Latvijas ūdenstūrisma pakalpojumu kvalitāti. “Kaut kad pludināja baļķus, kaut kad vikingi brauca uz to pusi, tagad mēs braucam lejā. (..) Pēc 14 dienām noteikti es savādāk domāšu, bet pagaidām ir labi,” saka ekspedīcijas brīvprātīgais Ivars.
Iešana pa Daugavu nav vienīgā projekta “DaugavsAbasMalas” aktivitāte – tā gaitā ieplānoti arī vairāk nekā 30 dažādi Daugavas upes baseina ekonomiskā potenciāla attīstības izpētes pasākumi ar mērķi paplašināt ap Daugavu esošo vietu ekonomisko potenciālu. Savukārt Daugavas ekspedīcijas dalībnieki plāno ierasties Mangaļsalā jau 5. augustā, kopumā veicot 352 kilometrus.