4. studija

Ogrē - kā Holivudā!

4. studija

4. studija

Kā rīkoties, ja nezināma ārstniecības iestāde aicina uz pārbaudēm?

Pacienta pieredze: Nesamērīgs rēķins par procedūrām pēc bezmaksas veselības pārbaudes

Ja zvana no nezināmas ārstniecības iestādes un piedāvā veikt bezmaksas veselības pārbaudes, pastāv risks, ka pacients pēc kredītlīguma parakstīšanas būs nopircis kaķi maisā, turklāt pamatīgi pārmaksājot par ļoti vienkāršām ārstnieciskām procedūrām. Iveta Salmiņa pārliecinājās, ka šādi var iedzīvoties finanšu saistībās, kas rakstāmas četriem cipariem.

Likstas Ivetai gadījās ar AS ”Nokra”, kur piedāvāja ārstniecības pakalpojumus, kā arī problēmu diagnosticēšanu. Klientu savaņģošana notiek tā - telefonsarunā tiek noskaidrots cilvēka vecums, tas, vai viņš strādā, un kādas ir veselības problēmas. Tad tiek piedāvāta bezmaksas pārbaude. 

Aizejot uz ārstniecības iestādi, jau pēc dažām minūtēm tika parakstīts kredītlīgums ārstniecības sākšanai. 

Tā kā telefoniski tika paskaidrots, ka pacientam ir nelielas problēmas ar roku tirpšanu un locītavu sāpēm, uz ekrāna tika parādīta bilde, ka problēmas ir noteiktā mugurkaula daļā.

"Tika piedāvāts noslēgt līgumu, kur tiek veiktas dažādās manipulācijas par 2000 eiro, ja precīzi, tad 2108 eiro," paskaidro Iveta. Bet, tā kā pacients ir atbraucis gada sākumā, piedāvā lielas atlaides - 24%, un līgumu tika piedāvāts noslēgt par 1559 eiro.

Gandrīz 500 eiro atlaide klientu, protams, atbruņo, un arī tas, ka viņam nav pusotra tūkstoša, ko uzreiz samaksāt, nav šķērslis. Jau pēc dažām minūtēm ir sastādīts kredīta līgums. Turklāt līgums tiek noslēgts pirms konsultēšanās ar ārstu speciālistu, pacientam nenosaucot diagnozi un noteiktās ārstniecības pamatotību. 

Līgumā arī nav norādītas cenas ārstniecības procedūrām - tikai kopējā summa, ko piedāvā ar īpašu atlaidi.

Iveta nešaubās, ka piedāvātie pakalpojumi arī par maksu nav tik dārgi, lai veidotu tik milzīgu summu. Sieviete ir pārliecināta, ka jebkurā ārstniecības iestādē maksimālā summa varētu sasniegt 300-400 eiro.

Ārstniecības iestādē komentāru sniedz tikai rakstiski, krievu valodā un ļoti nekonkrētu. Klīnikai gada sākumā esot mainījies īpašnieks un pašlaik uzņēmumā notiek reorganizācija un mainās arī nosaukums. Par pagātni šeit runāt nevēlas, bet aicina uz sadarbību nākotnē. 

Veselības inspekcija ir saņēmusi vairākus iesniegumus par šo iestādi un pagājušā gada otrajā pusē veiktajās pārbaudēs konstatējusi pārkāpumus. Veselības inspekcijas Ārstniecības iestāžu kontroles nodaļas vecākā inspektore Daina Kromāne arī atzīst, ka varētu pamatoti jautāt, vai noteiktais ārstniecības plāns patiešām ir nepieciešams konkrētajam pacientam.

Veidu, kā tiek piedāvāti pakalpojumi, inspekcija nevērtē, taču atgādina zelta likumu - vispirms doties pie sava ģimenes ārsta.

Vairāki cilvēki vērsušies arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar jautājumiem, vai atbilstoši tiek veikts veselības stāvokļa novērtējums un vai likumīgi tiek piedāvāts noslēgt kredītlīgumu.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne atgādina, ka pēc kreditēšanas līguma noslēgšanas 14 dienu laikā klientam ir atteikuma tiesības. Ja nav bijuši skaidri līguma noteikumi, līgumus var lauzt. Turklāt patērētājam jābūt skaidram, kādu pakalpojumu viņš saņem un cik maksā. Patērētāji PTAC par AS "Nokra" ir vērsušies tikai konsultatīvi, bet neviena sūdzība nav iesniegta. PTAC rīcībā nav arī līguma vai tā pielikumu un kreditēšanas līguma, lai attiecīgos dokumentus izvērtētu.

Pirms slēgt līgumu ar kādu ārstniecības iestādi, vajadzētu konsultēties ar savu ģimenes ārstu, salīdzināt cenas ar citu ārstniecības iestāžu piedāvājumu un strīda gadījumā droši vērsties ar iesniegumu Veselības inspekcijā un Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Tas pat būtu ieteicams, lai atbildīgie dienesti varētu veikt pārbaudes.

Iveta brīdina cilvēkus, lai neļauj sevi apvārdot, spekulējot ar veselības stāvokli un slēdzot līgumus par ļoti neadekvātām summām ļoti vienkāršām ārstnieciskām procedūrām. Arī rūpīgi jāapdomā, vai tas piedāvājums tiešām ir nepieciešams un cik tas maksā.

Veselības inspekcija ārstniecības iestādēs pārbauda sniegto veselības aprūpes pakalpojumu kvalitāti, savukārt kredītu slēgšanas nosacījumi ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra kompetencē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Veselība
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti