Nodibinājums «Iespējamā misija» pārtrauc dalību skolotāju izglītības projektā «Mācītspēks»

Sākot no 1. jūlija, kad noslēgsies Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētais skolotāju izglītības pilotprojekts "Mācītspēks", nodibinājums "Iespējamā misija" pārtrauks dalību tā turpmākā īstenošanā. Projekts un darba vidē balstītā skolotāju izglītības programma turpmāk tiks realizēta bez partnerības ar nevalstisko sektoru, informēja nodibinājuma "Iespējama misija" pārstāvji. 

"Mēs varam parādīt ceļu, kas ejams, tomēr citu izvēle iet šo ceļu nav mūsu organizācijas ietekmē esošajā sadarbības modelī.

2008. gadā daļa Latvijas uzņēmēju uzstāja uz pārmaiņām izglītībā, kā rezultātā tika dibināta "Iespējamā misija", kas apvienoja labākos izglītības ekspertus un ieviesa darba vidē balstītu jauno skolotāju piesaistes, atlases un sagatavošanas programmu. Pirms divarpus gadiem pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma šo pieredzi, kas balstīta starptautiskā Teach For All tīkla labajā praksē, mēs ienesām partnerībā ar trim Latvijas universitātēm, kopīgi radot sadarbības projektu "Mācītspēks".

Uzskatām, ka valsts dibinātām augstākās izglītības iestādēm divarpus gadu garumā esam snieguši iespēju iegūt augstvērtīgu nevalstiskajā sektorā radītu un lolotu pieeju jauno pedagogu sagatavošanā, ko pasaulē īsteno jau vairāk nekā 60 valstis,"

norāda "Iespējamās misijas" valdes priekšsēdētāja Ramona Urtāne.

Nodibinājums "Iespējamā misija" projektā "Mācītspēks" ienesa savu tobrīd 11 gadus krāto pieredzi, kas nepārtraukti ir pilnveidota, lai nodrošinātu augstu kvalitāti jauno pedagogu piesaistē, atlasē un sagatavošanā darbam Latvijas skolās. Kā būtisku papildinājumu mācību programmai "Iespējamā misija" ieviesa plānveidīgu jauno skolotāju izaugsmes praksi, sniedzot mērķtiecīgu atbalstu un profesionālās pilnveides iespējas, tādējādi sekmējot pārmaiņu iniciatīvu īstenošanu un skolotāju darbu skolās ilgtermiņā. Šo darbu vienmēr ir veikuši "Iespējamās misijas" mācību programmu vadītāji, kuratori un citi organizācijas darbinieki, vienlaikus uzturot jauno skolotāju kopienā vienlīdz būtisko "Iespējamās misijas" vērtību un pārliecību kontekstu.

Iespējamās misijas valdes priekšsēdētāja Ramona Urtāne
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Lai skolās nonāktu augsti motivēti un kvalitatīvi jaunie skolotāji, viņu sagatavošanai darba vidē balstītu studiju programmās ir jāatbilst vismaz šādiem līdz šim projekta "Mācītspēks" sasniegtajiem kritērijiem:  

  • Konkurss uz dalību programmā ne mazāk kā četri kandidāti uz vienu vietu;
  • Vismaz 80% atlasi izturējušo kandidātu uzsāk darbu skolā 1. septembrī; 
  • Vismaz 90% dalībnieku pēc pirmā gada turpina mācības otrajā gadā;
  • Vismaz 70% mācības uzsākušo dalībnieku turpina darbu skolā arī pēc divu gadu dalības programmā; 
  • Darba devēju jeb skolu direktoru atsauksmēs 95% jauno skolotāju tiek vērtēti pozitīvi; 
  • Visi dalībnieki saņem regulāru atgriezenisko saiti par savu darbu no sava mentora un profesionālās pilnveides kuratora; 
  • Mācību programmas laikā veic jauno skolotāju priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku monitoringu un laicīgi sniedzot kuratora un mentora atbalstu;
  • Mācību programmas laikā saņemta atgriezeniskā saite no skolēniem par jauno skolotāju sniegumu klasē.

Novērtējot projekta "Mācītspēks" pienesumu valstiski nozīmīgas jauno skolotāju trūkuma problēmas risināšanā, nodibinājums "Iespējamā misija" aicina Izglītības un zinātnes ministriju un pārējos partnerus neapstāties pie kvantitatīviem sasniegumiem, bet caur jauno pedagogu mērķtiecīgu piesaisti un sagatavošanu novērst vēl aizvien pastāvošo nevienlīdzības problēmu, ka izglītības kvalitāte ir atkarīga no vietas, kurā dzīvo bērns.

"Mūsu organizācijas darbības pamatā ir pārliecība, ka katrs bērns ir pelnījis vismaz vienu labu skolotāju, kas pozitīvi ietekmē bērna dzīves trajektoriju, un skolu, kurā justies droši un piepildīt savu izaugsmes potenciālu," norāda R.Urtāne, "tādēļ ir ļoti svarīgi saglabāt projekta "Mācītspēks" uzstādītos un sasniegtos kvalitātes rādītājus jauno skolotāju sagatavošanā."

Jauno pedagogu sagatavošana un atbalsts turpinās būt nozīmīga "Iespējamās misijas" identitātes sastāvdaļa, pie kā organizācija turpinās strādāt jaunos projektos. R.Urtāne akcentē, ka nodibinājums "Iespējamā misija" plāno sekot līdzi projekta "Mācītspēks" īstenošanas gaitai un rezultātiem, lai pārliecinātos, ka Latvijā tiek sagatavoti augsti motivēti un profesionāli skolotāji, kas saņem nepieciešamo atbalstu, lai sekmīgi uzsāktu un ilgtermiņā turpinātu darbu skolās.

Nodibinājums "Iespējamā misija" šobrīd strādā vairākos izglītības jomas projektos un programmās, sadarbībā ar pašvaldībām īstenojot direktoru līderības attīstības programmu "3+3+3", sadarbībā ar uzņēmumiem, organizācijām un valsts iestādēm īstenojot skolu programmu "Dzīvei gatavs". Organizācija ir uzsākusi darbu pie pirmsskolu atbalsta programmas izveides, kas ietvers arī pedagogu sagatavošanu, kā arī plāno sadarboties ar Latvijas pašvaldībām, piedāvājot sistēmiskus risinājums, lai palīdzētu izvērtēt un nodrošināt esošo skolu tīklu un izglītības kvalitātes veicināšanas risinājumu atbilstību katra bērna interesēm.

Nodibinājums "Iespējamā misija" ir nevalstiska organizācija, kas ir devusi Latvijas skolām jaunus kvalitatīvus un augsti motivētus skolotājus, kurus vieno "Iespējamās misijas" absolventu vērtības – atvērtība, atbildība, mērķtiecība un izcilība. "Iespējamā misija" jau 14 gadus strādā, lai nodrošinātu kvalitatīvu izglītību katram bērnam Latvijā, radot nepieciešamās pārmaiņas klasēs, skolās un sabiedrībā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt