Ģimenes studija

Kāds no vecākiem dodas peļņā uz ārvalstīm. Kā ģimenei sagatavoties pārmaiņām?

Ģimenes studija

Vai tētis var būt greizsirdīgs uz savu bērnu?

Prakses iespējas studentiem: uzņēmēju atsaucība, studējošo sagatavotība

Aptauja: 20% praktikantu nav apmierināti ar prakses vietu un norisi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Jaunietim, kurš iegūst izglītību vidējās vai augstākās izglītības mācību iestādē, prakse ir nozīmīga, lai iepazītu darba vidi un iegūtu pirmo darba pieredzi savā profesijā. Pagājušā gadā veikts pētījums liecina, ka 20% praktikantu nav apmierināti ar prakses vietu un norisi. Veiksmīgas prakses stūrakmeņi ir izglītības iestādes, prakses devēja un praktikanta sadarbība un vēlme mācīties, Latvijas Radio raidījumā “Ģimenes studija” skaidro speciālisti.

"Ģimenes studija"

"Ģimenes studija"

Izgaismo pieredzi un viedokļus par aktuālām ģimenes attiecību, veselības un izglītības tēmām.

Klausies podkāstā sev ērtā laikā un šādās lietotnēs - Spotify, Apple, Google . Jauna epizode katru darba dienu. Epizodes garums 50 minūtes.

"Tele2" Personāla daļas vadītāja Aija Bite-Ozere  skaidro, ka uzņēmuma aptaujā piedalījās jaunieši, kuri bijuši praksē uzņēmumos Latvijā, katrs piektais nav bijis apmierināts ar praksi, jo  darbi nenozīmīgi, maza vai nekāda samaksa par paveikto darbu. Vairāk nekā puse no aptaujātajiem saka, ka prakses laikā nenotiek nekāda apmācība.

20% jauniešu nav apmierināti ar prakses iespējām, uzskata, ka tiek izmantoti kā lētais darbaspēks, uzņēmumi gaida sagatavotus praktikantus.

Jauno speciālistu nodarbinātības programmas ir starpnieks starp uzņēmumiem un praktikantiem, lai praktikantiem sniegtu izaugsmes iespējas un pirmo darba pieredzi, uzsver programmas vadītāja Agnese Jurkevica.

Uzņēmumi ar jauno speciālistu nodarbinātības programmas atbalstu programmu maksā stipendiju. Šajā programmā var piedalīties pilna un nepilna laika studenti, jābūt noteikti vidējai izglītībai.

Gan no darba devēju, gan skolas puses svarīgākais saprast, ko prakse nozīmē jaunietim, kurš mācās. Katram praktikantam jāspēj paņemt visu, ko viņam dod. Pirmais jautājums – vai jaunietis vēlējās ko uzzināt; prakses vieta ir laba vieta, kur jaunietim mācīties esošo profesiju, prakses būtību raksturo Rīgas Restorānu servisa skolas vadītājs Māris Astičs.

Liepājas Valsts tehnikuma direktora vietniece izglītības organizēšanas un attīstības jomā Ilze Kupše pauž, ka veiksmīga prakse ir iespējama, ja skolai ir laba sadarbība ar uzņēmumu, kur ir prakse. Nesaprašanās gadījumā jāiesaistās prakses vadītājam no skolas puses.

Veiksmīgai praksei nepieciešami vairāki faktori – ko skola sagaida no prakses, ko uzņēmums var dot praktikantam, trīspusējs līgums, atgriezeniskā saite.

Audzēknis var mājās iemācīties mizot kartupeli, tad vēl mācīties skolā, bet, atnākot praksē, sāk no nulles, kartupeli mizo tā, kā saka darba devējs, praktikants sāk no nulles, pauž Astičs. Runājot par atalgojumu – vispirms sevi ir jāpierāda, nevis uzreiz vēlēties samaksu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti