LSM kustību alfabēta autores Elīna Seņkova un Marta Ābola-Kurpa katram burtam ir piemeklējušas un uzzīmējušas vienu kustīgu vai statisku vingrinājumu, kas jāizpilda. Pie katra no vingrinājumiem atradīsiet gan aprakstu, kā tas izpildāms, gan arī ieguvumus, ko tas dod ķermenim un prātam. Neaizraujieties ar perfekciju, ļaujiet bērnam pašam pēc zīmējuma izpildīt vingrinājumu un, ja vēlaties to pielabot, tad dariet to ieteikuma, nevis apgalvojuma formā. Ļaujiet arī bērnam jūs pamācīt – kā, viņaprāt, vingrinājums jāizpilda! Tas stiprinās mazā burtu apguvēja pašapziņu un ticību saviem spēkiem.
Bērnistabā var zīmējumus izdrukāt un krāsot virtuāli, arī spēlēt puzles spēli, mācoties burtus un ķermeņa pozas.
Kustību alfabēta vingrojumus pildot kopā ar bērnu, stiprināsiet veselīgu ģimenes ieradumu – kustēties ar prieku, rotaļājoties un pat smejoties. Turklāt gandrīz nemanāmi arī palīdzēsiet bērnam apgūt latviešu alfabēta burtus.
Lelle pati stalti nostāvēt nevar, ja kāds to netur. Vai tu proti būt par lelli?
L – LELLE
Lai ieietu pozīcijā:
- Nostājies taisni, kājas plecu platumā.
- Ieelpo un pacel rokas virs galvas.
- Izelpo un no gurniem liecies uz priekšu un leju, cik tālu vari.
- Atbrīvo muguru un galvu, plaukstas atsāj brīvi karājoties.
- Ja jūti, ka vajag, ieliec kājas ceļos.
- Izlīdzini ķermeņa svaru pa abām pēdām vienādi.
- Paliec lupatlelles pozīcijā vismaz piecas ieelpas un izelpas.
Lai izietu no pozīcijas:
- Ar ieelpu lēnām ritini apaļu muguru augšā.
- Rokas atbrīvotas gar sāniem.
- Galvu pacel pašu pēdējo.
Ieguvumi:
- Izstiepj kājas un iegurni.
- Nomierina prātu.
- Veicina gremošanu.
- Stiprina apziņu par to, kur telpā atrodas tavs ķermenis.
- Stabilizē vestibulāro aparātu (jo tu balansē uz pēdām ar galvu uz leju).
- Atjauno koncentrēšanās spējas (smadzenes strādā labāk).
Burtu mācībai varat izdrukāt Burtu grāmatu un ĀBECI: