"Abu pušu pārstāvis ieradās policijā. Izrunājot notikušo, Valsts policijas amatpersonas izskaidroja personām, kā šādās situācijās rīkoties, taču iesniegumu par notikušo zēna māte nevēlējās rakstīt. Tāpat Valsts policijas amatpersonas devās uz izglītības iestādi un skolēniem skaidroja par savstarpējām attiecībām," notikušo skaidroja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Madara Šeršņova.
Liepājas 8. vidusskolā šobrīd atvieglotu mācību programmu apgūst ne tikai Ralfs, bet vēl 47 bērni. Nesen izglītības iestāde piesaistījusi sociālo pedagogu, kā arī audzēkņiem novadītas vairākas lekcijas par konfliktiem un to risināšanu. Cietušā bērna klasē turpina darboties arī speciālais pedagogs, kurš zēnam ar īpašām vajadzībām palīdz mācīties, savukārt pāridarītājam līdz gada beigām nozīmēta mājmācība.
"Pagaidām vismaz tas rezultāts ir kaut cik normāls. Mans brālis var droši iet uz Liepājas 8. vidusskolu mācīties. Viņš ir priecīgs un izbauda mācīšanos," pauda cietušā bērna māsa Ramona Kalniņa.
Liepājas 8. vidusskolas direktore Anita Kuncīte skaidroja, ka "konkrēti 4. klasē mums bija viena nodarbība, tāds kā miera aplis bija sadarbībā ar probācijas dienestu un bija arī nodarbība sadarbībā ar Valsts policijas pārstāvjiem".
Liepājas Izglītības pārvalde novembra beigās uzaicinājusi vardarbībā cietušo skolēnu uz pedagoģiski medicīnisko komisiju, lai pārbaudītu, vai pašreizējā mācību programma ir viņam piemērota.
Ir ideja viņu pārcelt uz speciālo izglītības iestādi – Liepājas Līvupes pamatskolu, ko atbalsta arī tuvinieki.
Ramona Kalniņa stāstīja, ka "mamma ļoti vispār gribēja viņu laist tajā skolā, kuru viņam piedāvās tagad, bet diemžēl, mēs sākumā netikām, jo viņam tā programma nebija tāda, tur ņem tikai no 58. programmas. Līdz ar to viņš tajā skoliņā netika. Viņš var iemācīties daudz labāk nekā tajā skolā, kur viņš ir tagad."
Liepājas Izglītības pārvaldes vadītāja Kristīne Niedre-Lathere akcentēja:
"Mums ir arī informācija, ka šobrīd nav tik viennozīmīgi vērtējama situācija, – vai tiešām tikai pāridarītājs ir bijis tas, kas ir agresīvi reaģējis."
Liepājas Līvupes pamatskolā visas mācību programmas ir īpaši pielāgotas skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Katrā klasē ir ne vairāk kā 12 audzēkņu, tādēļ uzmanību varot sniegt katram skolēnam.
"Bērns nonāk vidē, kur viņam apkārt nav tik daudz kairinātāju, tātad mazs šis izglītojamo skaits klasē, kas ir viena pozitīvā lieta. Tālāk – visi mūsu pedagogi ir pedagogi, kas ir mācījušies tieši speciālo izglītību," mācību procesu skolā raksturoja Liepājas Līvupes pamatskolas – attīstības centra direktore Sarmīte Sidorova.
Toties šajā izglītības iestādē mācību apjoms ir mazāks, piemēram, matemātika tiek mācīta tikai līdz 5. klases līmenim. Viņiem nav arī jākārto eksāmeni, kas nozīmē ierobežotas studiju iespējas.
"Ko viņi var darīt, tas ir, viņi var apgūt profesionālās pamatizglītības programmas vai nu mūsu skolā, vai attiecīgi citās šādās skolās," pauda Sidorova.
Kur cietušais bērns mācīsies tālāk un vai pāridarītājs atgriezīsies skolā, tiks izlemts līdz gada beigām.