Digitālās brokastis

"Fintech" jeb finanšu tehnoloģiju pakalpojumu attīstība Latvijā

Digitālās brokastis

Kā Latvijā veiksmīgi izveidot savu internetveikalu?

Latvijas spēļu kopienu attīstība

Arī galda spēles pandēmijas laikā kļuvušas virtuālas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Galda spēļu nozare pielāgojas pandēmijas situācijai – lielākā spēlētāju aktivitāte šobrīd ir tiešsaistes platformās, kuras piedāvā spēlēt galda spēles, taču esot jūtams pieaugums arī fizisko galda spēļu tirgū, Latvijas Radio 1 raidījumā “Digitālās brokastis” atzina Egils Grasmanis no "Brain Games”. Viņš piebilda, ka pagājušais gads galda spēļu nozarē visā pasaulē bija labākais līdz šim.

Kā trīs lielākās tiešsaistes galda spēļu platformas Grasmanis minēja tabletopsimulator, tabletopia un boardgamearena. Viņš pastāstīja, ka “Brain Games” ik pēc pāris nedēļām tiešsaistē organizē kāršu spēles “Yu-Gi-Oh!” turnīrus un šobrīd darbojas pie jaunas platformas izstrādes.

Egils norādīja, ka pasaulē arvien vairāk galda spēļu apvieno ar tehnoloģijām.

“Viens no produktiem ir lietotne, kas šobrīd ir sākuma stadijā – tā māca noteikumus digitālā veidā. Teiksim, man ļoti nepatīk lasīt noteikumus galda spēlēm. Foršāk ir, ka kāds tos pastāsta,” sacīja Grasmanis. Savukārt lietotne "Dized" interaktīvā veidā izved cauri spēlei, iemācot to.

Tāpat arvien vairāk tiek ražoti produkti, kuriem lietotne ir kā daļa no spēles. "Brain Games" pārstāvis norādīja, ka uz iespēju apvienot spēles ar tehnoloģijām, galda spēļu industrija šobrīd raugās arvien atvērtāk. 

“Es domāju, ka fiziskas galda spēles arvien vairāk savienosies ar tehnoloģijām,” pieļāva Grasmanis.

Pandēmija ir pozitīvi ietekmējusi arī datorspēļu popularitāti. Latvijā tās spēlē arvien vairāk cilvēku, kā arī daudzi piedalās tiešsaistes turnīros, sacīja Andris Grīnbergs no organizācijas "GoExanimo".

Tikmēr Antons Semeņaks no “Ghetto e-games” atzina, ka pandēmija bijis labs iegansts īstenot ilgi atlikto ideju par kopīgu spēļu spēlēšanu tiešsaistē. “Man šķiet, ka [videospēļu] popularitāte aug – to rāda statistika, cipari un viss pārējais. Vai tas ir uz palikšanu? Mans personīgais viedoklis – jā. Ja 20 gadus [šī nozare] auga un tehnoloģijas un datori attīstās, tad laikam uz citu pusi tas tuvākajā laikā neies,” dalījās Semeņaks.

Tomēr Grīnbergs sacīja, ka ar videospēļu komūnu veidošanu šobrīd iet grūti, jo mūsdienās pasaule paliek arvien straujāka, populārāki ir īsi video, ātra saziņa.

Lai satiktos tiešsaistē un kopā spēlētu videospēles, daudzi izmanto lietotnes “Discord”, “TeamSpeak”, taču tajās piederība komūnām, pēc Andra sajūtām, ir mazāka nekā kādreiz forumos.

Mūsdienās daudzi spēlē videospēles kopā ar draugiem. “GoExanimo” pārstāvis pauda cerību, ka šī gada beigās organizācija klajā laidīs jaunu platformu, kur varēs veidot komūnas tiešsaistē, jo pirms pandēmijas daudzi spēlētāji pulcējās viņu klubā Vecrīgā. Andris zināja stāstīt, ka šobrīd videospēļu spēlētāji aktīvi sazinās arī “WhatsApp” un “Telegram” grupās, taču, viņaprāt, vieglāk to darīt platformā “Discord”. Antons piekrita, ka tā ir ērtākā platforma, kur spēlētājiem satikties, un pastāstīja, ka jaunieši turpina savā starpā komunicēt par datorspēlēm arī lietotnēs “Instagram” un “Snapchat”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti