Pievienotā vērtība

Darbs no mājām: Vai visi spēj tā strādāt, vai necieš produktivitāte

Pievienotā vērtība

Covid-19 radītās pārmaiņas uzņēmējdarbībā: kādam nes peļņu, ietekmēs visus

Nauda un parādi: Arī “Covid 19” radīs jaunus satricinājumus ekonomikā

Covid-19 krīzes laikā izpērk arī galda spēles

“Pirmā mūsu reakcija bija – mēs nolēmām vieni no pirmajiem aizvērt veikalus, jo jutām, ka pieprasījums pēc galda spēlēm - kas nav griķi vai tualetes papīrs -, būtiski pieauga un [veikalā] pieauga cilvēku apjoms,” Latvijas Radio stāstīja “Brain Games publishing” vadītājs Egils Grasmanis.

Pēc pāris dienām slēgtie galda spēļu veikali atkal atvērti. Bet ar jauniem drošības pasākumiem - pieņemti tiek tikai bezskaidras naudas norēķini, veikalā jāievēro distance un apkalpots vienlaikus tiek tikai viens klients.

Bet, ja citās nozarēs pieprasījums ir zudis, tad vismaz galda spēles laikā, kad liela daļa cilvēku piespiedu vai brīvprātīgā kārtā laiku pavada mājās, ir pieprasīts produkts.

“Pieprasījums ir pieaudzis, mums nekas cits neatliek, kā mēģināt nodrošināt to.  Jo šis laiks savā ziņā ir iespēja cilvēkiem un ģimenēm iepazīt galda spēles,” atzina Grasmanis.

Bet ir kāda spēle, kura no veikaliem pazuda tikpat ātri kā pirmajās ārkārtējās situācijas dienās no lielveikalu plauktiem pazuda griķi un tualetes papīrs.

“”Pandemic” ir deficīts. Igaunijas versija vēl ir, bet Latvijas un Lietuvas versijas ir izpirktas. Bet jau ir ceļā un aprīļa beigās šī spēle atgriezīsies plauktos,” solīja Grasmanis.

Bet, kamēr spēle “Pandēmija”, kas ļauj draugu komandām glābt pasauli, cīnoties ar dažādām agresīvām infekcijas slimībām, pircējiem jāgaida, pašam uzņēmumam šis ir laiks tuvāk iepazīt citus biznesa un pārdošanas modeļus.

“Piespiedu kārtā šis ir mums licis skatīties uz citiem veidiem, būt aktīvākiem interneta vidē. Sniedzam konsultācijas un meklējam sakarīgākus risinājumus, kā piegādāt produktus,” sacīja Grasmanis.

Tā kā “Brain Games” ir spēļu veikali visās trijās Baltijas valstīs, tad ārkārtas situācijā jārisina arī tas, ka ar jaunā koronavīrusa pandēmiju katrā valstī cīnās mazliet atšķirīgi.

“Lietuvā – seši veikali, visi tirdzniecības centri, kas Lietuvā ir aizvērti. Tā ir aktuālākā problēma, atrisināt Lietuvā preču ceļu pie patērētāja,” stāstīja Grasmanis.

Egils Grasmanis darbojas arī spēļu izstrādātāju asociācijā, kur apvienojušies ne tikai galda, bet arī video un mobilo spēļu izstrādātāji. Un arī šīm spēļu biznesa nišām klājoties labi.  Grasmanis sprieda - visam, kas bāzēts tiešsaistē, šo krīzi pārvarēt būs daudz vieglāk.

“Pēc spēlēm pieprasījums pieaugs spēcīgi, un vajadzēs radošus prātus. Tas pavērs radošo – cilvēki apstāsies un padomās vairāk. Piespiedu kārtā esam izmesti no ikdienas rutīnas riteņa, bet tas bieži vien paver daudz jaunu iespēju,” secināja Grasmanis.

KONTEKSTS:

Pasaulē izplatoties jaunajam Covid-19 vīrusam, Pasaules Veselības organizācija atzina, ka saslimstība sasniegusi globālās pandēmijas līmeni.  Daudzās pasaules valstīs ieviesti stingri ierobežojumi - atcelti masu pasākumi, slēgtas robežas, skolas un citas iestādes.

Latvijā pirmoreiz Covid-19 vīruss konstatēts 2020. gada 2. martā. Ar mērķi ierobežot infekcijas izplatīšanos Latvijā 12. martā nolemts izsludināt ārkārtējo situāciju, kas būs spēkā līdz 14. aprīlim un kuras laikā noteikta virkne ierobežojumu, tostarp mācībām skolās jānotiek attālināti un arī atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi un lidojumi.

Pandēmijas ekonomisko seku pārvarēšanai Latvijā paredzēti īpaši valsts atbalsta mehānismi Covid-19 skartajiem uzņēmumiem, to darbiniekiem, Covid-19 pacientiem un arī visiem uzņēmumiem. Tāpat valsts mobilizējusi līdzekļus nedaudz vairāk nekā 2 miljardu eiro apmērā.

 

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti