Rīgā ieviestas jaunas ātruma ierobežojuma zonas Imantā un Skanstē

Rīgas apkaimēs pašvaldība turpina ieviest ātruma ierobežojuma zonas. Šonedēļ tās ir parādījušās Imantā un Skanstē, kur noteiktās teritorijās attiecīgi var braukt tikai 20 un 30 kilometrus stundā. Lielu rezonansi tas izraisīja sociālajā platformā "Facebook", kur iedzīvotāji par jauno kārtību izsakās lielākoties negatīvi.

Rīgā ieviestas jaunas ātruma ierobežojuma zonas Imantā un Skanstē
00:00 / 03:52
Lejuplādēt

Galvaspilsētas apkaimē Skanstē ātruma ierobežojuma zonu 30 kilometru stundā pašvaldība šonedēļ ieviesa teritorijā starp Skanstes, Zirņu, Vesetas un Sporta ielu. Tajā ietilpst, piemēram, daudzdzīvokļu māju kvartāli, izglītības iestādes, arēna "Rīga" un Olimpiskais sporta centrs. Jau līdz šim šajā teritorijā maksimālos 50 kilometrus stundā spēkrati varēja sasniegt vien reti.

Līdzīga situācija ir ar Imantu, kur vairāk par 20 kilometriem stundā vairs nedrīkst braukt zonā starp Jūrmalas gatvi, Slokas ielu un Kurzemes prospektu. Šajā teritorijā vairums ielu ir šauras, un to tuvumā atrodas daudz privātmāju.

Jaunā kārtība lielu rezonansi izsauca sociālajā platformā "Facebook", kur daudzi cilvēki par ātruma ierobežojumiem ir dusmīgi:

Martins: "Pašreizējās Rīgas domes debīlismam laikam robežu nav."

Haralds: "Krastmalā, kuru nevar noasfaltēt līdz galam jau divus mēnešus, arī piespiedu ātruma ierobežojumi! Satiksmes departaments par ko naudu saņem?"

Vladimirs: "Idiotisms: Vesetas ielas garumā – skolas, bērnudārzi, un nav iekļauta... līdzīga situācija Tomsona ielā, Sporta ielā un Daliņa ielā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Vesetas ielai. Zonai "30" jābūt no Krišjāņa Valdemāra līdz Skanstes un no Hanzas līdz Zirņu ielai!"

Darja no Imantas: "Tie ir lieli svētki apkaimei! Paldies par produktīvu sadarbību!!"

"Droši vien tie, kas nav apmierināti, ir autovadītāji, nevis mazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki, bet pilsētai ir jārūpējas par visiem rīdziniekiem," skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods.

Viņš norādīja, ka pilsētā transportlīdzekļu ātrums ir jāsamazina, lai pēc iespējas mazāk ciestu gājēji un velosipēdisti.

Ātruma ierobežojuma zonas līdz šim ir ieviestas atsevišķās centra ielās, Čiekurkalnā, Āgenskalnā un Grīziņkalnā, un to skaits Rīgā turpmāk palielināsies. Runājot par ierobežojumiem Imantā un Skanstē, Vaivods sacīja, ka satiksmi pilsētā tie īpaši neietekmēs.

"Šīs teritorijas un izvēlētās ielas primāri nav maģistrālās ielas, un tajās ir pieļaujams samazināt braukšanas ātrumu, jo to primārā funkcija ir nokļūšana līdz noteiktajiem objektiem. Līdz ar to tas būtiski neietekmē kopējo satiksmes plūsmu pilsētā. Attiecībā uz maģistrālajām ielām šobrīd ātrumi netiek samazināti," klāstīja pašvaldības pārstāvis.

Rīgā satiksmei svarīgiem ceļiem ir jābūt tādiem, lai starp apkaimēm varētu nokļūt ērti un raiti.

Tādā gadījumā blīvi apdzīvotajās teritorijās ātruma ierobežojuma zonas sabiedrība uztvertu, iespējams, ne tik sāpīgi, norādīja Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks, uzsverot, ka satiksmē cietušo un bojāgājušo statistika Latvijā ir slikta.

"Es, protams, nefanoju par to, ka būs ātruma ierobežojums 20 un 30 [km/h]. Tas tiešām ir samērā lēns ātrums. Skaidrs – ja ir garāks gabals jābrauc caur pilsētu, un mums tā pilsēta nav nemaz tik maziņa, tad tas var paildzināt šo procesu. Bet no otras puses – tas ātrums noteikti ir drošāks. Vai tas ir pareizais risinājums, man ir grūti komentēt, bet es domāju, ka lietas ir jāskatās kopsakarā. Ja tiešām tiek ieviesti šie ātruma ierobežojumi blīvi apdzīvotajos rajonos, tad ir jāparūpējas par infrastruktūru, lai tomēr cilvēki no rajoniem var samēri normāli un normālā ātrumā pārvietoties pa Rīgu, caur Rīgu vai ap Rīgu," teica Vanks.

Kura Rīgas apkaime būs nākamā, kur ieviesīs ātruma ierobežojuma zonu, pašvaldība pagaidām neatklāja.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti