Rīta Panorāma

Tradicionāli notiks basketbola turnīrs "Krastu mačs"

Rīta Panorāma

Telefonintervija ar AS "Sadales tīkls" pārstāvi Guntu Līni

Kā mazināt riskus iekļūt ceļu satiksmes negadījumā?

Eksperti: Avārijas uz ceļiem bieži notiek steigas un laika neplānošanas dēļ

Visbiežāk satiksmes negadījumi notiek tieši pirms un pēc svētkiem un darba dienās laikā no 17.00 līdz 18.00, kad satiksme ir visaktīvākā, norādīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja (LTAB) valdes loceklis Juris Stengrevics. Lielākoties negadījumu pamatā ir steiga, laika neplānošana, un tas rada stresu un mudina uz agresīvāku braukšanu, vēlmi mainīt joslas un veikt apdzīšanas manevrus. 

Samazināt iespēju iekļūt ceļu satiksmes negadījumā var, izvairoties no braukšanas tā sauktajās pīķa stundās, skaidroja "Baltas" apdrošināšanas atlīdzību direktors Ingus Savickis,

iekļūt ceļu satiksmes negadījumā laika posmā no 8.00 līdz 9.00 ir divreiz lielāka iespēja nekā no 7.00 līdz 8.00.

Vismazāk negadījumu notiek svētdienās.

Eksperts aicināja izmantot dažādas aplikācijas un navigācijas sistēmas, kas prognozē ierašanās laiku galamērķī un tādējādi vairāk plānot savu pārvietošanās ceļu. "Vienīgais pieņemam to, ka navigācijas sistēma parasti prognozē laiku tajā brīdi, kad jūs esat viņu ieslēguši. Tā neplāno vēsturisko laiku šinī periodā. Tas savukārt nozīmē, ka šobrīd, piemēram, pulksten septiņos no rīta, kad mēs ieslēdzam, mums viss ir smuki, bet tālāk satiksme kļūs intensīvāka un šis laika periods pagarināsies," atgādināja Ingus Savickis.

Mazināt ceļa satiksmes negadījumu risku palīdz arī pareiza ātruma izvēle un laipna un saprotoša attieksme vienam pret otru, ievērojot rāvējslēdzēja principu un pareizi izbraucot apļveida krustojumus. "Ja mums jānobrauc 100 kilometri un mēs braucam ar ātrumu simt kilometri stundā, ideālā gadījumā mēs nobrauksim šo attālumu vienā stundā. Cik ilgā laikā mēs nobrauksim simt kilometrus, ja mēs ievērosim ceļu satiksmes noteikumus, respektīvi, šajā gadījumā brauksim ar ātrumu 90 kilometri stundā? Septiņas ar pusi minūtes ilgāk," skaidroja CSDD Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Normunds Lagzdiņš.

Iekļaušanās satiksmes plūsmā un modrība pie krustojumiem arī nāks par labu satiksmes drošībai un mazinās aizmugurē braucošo šoferu vēlmi uzsākt apdzīšanu.

"Nez kāpēc centrbēdze lielāko daļu autobraucēju spiež uz ārējo malu, tādā veidā radot sastrēgumus pie apļveida nobrauktuvēm, kas savukārt atkal rada sastrēgumu visā apļa garumā. Tajā pašā brīdī blakus esošās joslas paliek neizmantotas," apļveida krustojumos novērojis  Lagzdiņš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti