4. studija

Kur mežos atrast dzērvenes? Un, kāda tām saistība ar dzērvēm?

4. studija

Ielu apgaismojuma dēļ naktīs nevar gulēt – laternas spīd tieši logos. Ko darīt?

Cik tuvu citu citam drīkst ierīkot luksoforus? Iedzīvotāji uztraucas par sastrēgumiem Pārdaugavā!

Ar jauniem luksoforiem aprīkotā Melnsila iela Rīgā remontu laikā pamatīgi sastrēgst

Rīgā, Melnsila ielas posmā no Ernestīnes ielas līdz Kristapa ielai, salīdzinoši nesen divos krustojumos izvietoti luksofori. Rezultātā diezgan īsā posmā ir četri regulējami krustojumi. Ja vēl šajā posmā notiek kādi ceļa remontdarbi, vai šie luksofori neparalizē satiksmi?

Biedrības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Rūdolfs Golubovs norādīja uz septembra beigās novērotiem sastrēgumiem Melnsila ielā, kuru dēļ lēna satiksme bija no Āgenskalna tirgus līdz pat Botāniskajam dārzam. Tas arī būtiski kavēja sabiedriskā transporta kustību.

"Šeit ir ierobežota kapacitāte, un te būtu kaut kas jādara, kā atslogot Melnsila ielu, ja gribam sabiedriskajam transportam padarīt labāku dzīvi, jo šeit ir gan ļoti daudz maršrutu, gan reisu," norādīja Golubovs.

To, ka septembra divās dienās bija pastiprināti sastrēgumi, apliecināja Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods, norādot, ka tas bija saistīts ar pašvaldības uzņēmuma "Rīgas ūdens" komunikāciju remontdarbiem.

"Šeit nav nekādas savstarpējas korelācijas starp luksoforiem un kavējumiem," sacīja Vaivods.

Domes departamentā norādīja, ka nav noteikts minimālais vai maksimālais attālums starp regulējamiem luksoforiem. "Standarts nosaka plūsmas un krustojumus, kuros ir jāregulē. Attiecīgi iestājoties noteiktām gājēju vai automašīnu plūsmām, ir jāregulē. Šajā gadījumā šis nosacījums ir iestājies, un attiecīgi ir pieņemts lēmums. Būtiski ir panākt to, lai tie ir sinhronizēti, un šajā gadījumā tas ir darīts, tātad visi šie luksofori ir saslēgti kopējā ķēdē, nevis darbojas katrs atsevišķi," sacīja Vaivods.

Kristapa un Melnsila ielā ir ierīkoti luksofori, lai gājējiem būtu drošāk šķērsot ielu, kā arī lai sabiedriskais transports varētu ērti nogriezties uz Melnsila ielas. Tādi paši argumenti arī bija Kapseļu un Melnsila ielu krustojumā.

"Te, protams, ir diezgan blīvi [uzstādīti] luksofori, bet, protams, ir labums no tiem. Tas vismaz droši dod iespēju gājējiem pārvietoties šajos krustojumos, jo pirms tam tas bija diezgan sarežģīti. Arī trolejbusam vieglāk nogriezties, bet varbūt ir kaut kāds risks, ka tie ir pārāk blīvi," sacīja Golubovs no "Pilsēta cilvēkiem".

Iela šaura, automašīnu daudz, un, ja notiek kādas avārijas seku novēršana, kustība tiek teju apturēta. Šobrīd satiksmes intensitāte tur ir palielinājusies Slokas ielas remontdarbu dēļ.

Biedrībā daļēju risinājumu saskata tajā, ka remontu un sastrēgumu laikā sabiedrisko transportu varētu operatīvi novirzīt, lai nebūtu liela kavēšanās. "Ja dispečeri redz, ka ir tāda problēma, tad varētu vismaz pa Slokas ielu novirzīt kaut kādā ārkārtas kārtībā, bet šobrīd ir remonti Slokas ielā, kas ir paralēlā kaut cik maģistrālā iela," sacīja Golubovs.

Taču domes departamentā iebilst pēkšņai sabiedriskā transporta novirzīšanai. "Melnsila ielā kursē trolejbuss, tātad ir kontakttīkls, diezgan intensīva sabiedriskā transporta kustība. Jāņem vērā gan šis apstāklis, gan infrastruktūra un arī sabiedriskā transporta gabarīti, kas nav tā, ka ļoti ātri un fiksi novirzām 18 metru garo autobusu kaut kur pa citām ieliņām. Mēs zinām, ka Āgenskalns ir ar diezgan mazām ieliņām, un sabiedrisko transportu tā īpaši nevar novirzīt," skaidroja Vaivods.

Tiesa, pēc tam, kad Melnsilā ielā vienā no namiem sprāga gāzes balons, kādu laiku satiksme tika novirzīta pa citu maršrutu. "Tie bija tādi atsevišķi gadījumi, kad tas ir pagaidu, bet ilgstošāks risinājums, jo tika meklēti apbraucamie ceļi, pārlikti kontakttīkli. Pirmajā brīdī novirzot šo transportu ar dīzeļa ģeneratoriem, pēc tam paskatoties kontakttīklu. Bet tas nav ilgtermiņa risinājums, tas ir kā pagaidu risinājums, jo tās ir gan pieturvietas, gan apbraukšana," pastāstīja Vaivods.

Iespējams, lai Melnsila ielas posmā neveidotos pamatīgi sastrēgumi, jādomā par transporta plūsmas samazināšanu, tostarp vairāk sabiedriskā transporta izmantošanu. Jāpiebilst, ka šos divus krustojumu objektus pilsēta lika izbūvēt veikalu tīklam "Lidl".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti