4. studija

Pasažieri nejūtas droši: kāpēc vilcienos nav videonovērošanas kameru?

4. studija

Kāpēc veikalos pie vistas gaļas parādījušies mulsinoši uzraksti – "bez antibiotikām"?

Projekta iecere vai būvniecības kļūda: kāpēc iela kļuvusi šķība?

Vietējie Mīlgrāvī neizpratnē – pēc ceļa asfaltēšanas iela kļuvusi šķība

Čiekuru ielas iedzīvotāji Mīlgrāvī, Rīgā, novērojuši dīvainības  – iela asfaltēšanas darbu laikā kļuvusi šķība, savukārt iekšpagalma servitūta ceļš vairs nav caurbraucams. Iedzīvotāji pauda, ka ceļa līkums pirms krustojuma ar Mores ielu parādījies jaunās daudzdzīvokļu mājas dēļ, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija", savukārt būvprojekta autors norādīja, ka taisnu ielu saglabāt neesot bijis iespējams.

Čiekuru ielas iedzīvotāji pastāstīja, ka pat paši ceļi strādnieki brīnījušies, ka iela nu izskatās smieklīgi, tomēr tādu to uzzīmējis projektētājs. "Vēlamies, lai uztaisa taisnu ielu, kā tā bija sākumā pirms pārbūves," raidījumam "4. studija" sacīja iedzīvotāji.

"Mums bija taisns ceļš, kas uzgāja no Čiekuru ielas uz Mores ielu. Kā tika būvētas šīs mājas, tā visas dīvainības te parādījās, jo viņi sāka veidot visu ceļu pēc sava, kā viņi grib, un tāpēc radās tur tādi līkumi, kā tagad redzams," sacīja vietējā iedzīvotāja Gunta Lina.

Viņa pauda bažas, ka iela nu kļuvusi nedrošāka un nepiemērotāka ziemas apstākļiem. "Mēs gribam, lai uztaisa šo ielu taisnu, nevis kā tagad būvnieks uztaisīja – šķībi."

Tikmēr būvprojekta autors, SIA "Teeja arhitekti" arhitekts Ansis Paeglītis norādīja, ka šāds risinājums ieviests tieši satiksmes drošības dēļ. "Savienojums ar Mores ielu veidots tā, lai būtu satiksmei drošs krustojums – lai mašīna pirms krustojuma var pilnā garumā nostāties perpendikulāri pret ielu. Tas ir saistīts ar krustojuma pārskatāmību un drošību," skaidroja Paeglītis. 

Secināms, ka taisnu ielu nevarēja saglabāt, tāpēc apkaimes iedzīvotājiem turpmāk būs jāpierod pie šāda skata. Taču saistībā ar celtniecību vietējiem nācies saskarties ar vēl kādu nepatīkamu situāciju.

Iedzīvotājs Edgars pastāstīja, ka būvdarbu laikā ar smago tehniku sagandēts iekšpagalma servitūta ceļš. "Kādreiz šeit bija normāls ceļš. Jā, tas ir grants ceļš, vienkārši uzbērts, bet normāls – visi braukāja bez problēmām. Tad, kad sāka būvēt to māju, tad šeit sāka braukāt visāda smagā tehnika un, pateikšu atklāti, ja man jānosauc, cik te iesēdās, tad es domāju, ka tas nav vajadzīgs," norādīja Edgars, piebilstot, ka ne reizi vien būvnieku automašīnas šeit iestigušas.

Tagad uz ceļa iebraukātas rises un tuvējo māju iedzīvotāji pa to pabraukt nevar.

Tikmēr Paeglītis noliedza, ka iekšpagalma servitūta ceļš būtu sabojāts būvniecības tehnikas dēļ. Viņš norādīja, ka izbraukātajā ceļa daļā pārvietojušās sadzīves atkritumu izvešanas automašīnas.

"Tas [atkritumu izvedēji] noteikti ir būtisks faktors, kas ir ietekmējis ceļa kvalitāti. Arī pirms būvniecības uzsākšanas ceļš bija smilšu seguma un nebija ļoti labā stāvoklī. Būvdarbu laikā ikdienā pa šo ceļu būvniecības tehnika nepārvietojās. Zemesgabala daļu, kas tuvāk Čiekuru ielai, strādnieki izmantoja privāto automašīnu novietošanai," skaidroja Paeglītis.

Tā kā iedzīvotājiem radušās nopietnas pretenzijas pret projekta autoriem un to attieksmi pret apkaimes ielām, risinājums ar būvnieku būtu jāmeklē savstarpējā sarunu ceļā vai arī iedzīvotājiem jāvēršas ar iesniegumu Rīgas domes Satiksmes departamentā ar lūgumu ceļu savest kārtībā, lai tas atkal būtu izbraucams.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti