Mazliet šaurāki, bet jaudīgi
Ivetas Zālmanes ikdiena paiet Jelgavā, vadot elektrisko autobusu. Jelgavas pilsētā kursē četri šādi transportlīdzekļi.
Zālmane stāstīja: "Ļoti forši. Viņš ir jaudīgs. Smuki uzsāk, smuki apstājas. Protams, var just baterijas, īpaši slidenā laikā bremzēšanas ceļš ir lielāks nekā ar lielajiem autobusiem."
Uzņēmums "Jelgavas autobusu parks" elektriskos autobusus iegādājās aptuveni pirms gada.
"Bija jāmācās dažas iemaņas no jauna. Šeit tomēr ir jāskatās un jāseko līdzi baterijas tilpumam, vai visai maiņai pietiks, vai pārtraukumā ir jālādē," norādīja elektriskā autobusa vadītāja.
Ietilpības ziņā šie autobusi ir nedaudz mazāki un šaurāki nekā ar dīzeļdegvielu darbināmie. Tas arī ir vienīgais mīnuss šiem transportlīdzekļiem.
Vadītāja sacīja: "Kad mēs sākām braukt pagājušajā gadā, vieniem patika, vieniem – ne. Nepatīk tāpēc, ka ir nedaudz mazāks nekā mūsu lielie. Bet patīk, īpaši jauniešiem, tāpēc ka tas ir kaut kas jauns, kaut kas mūsdienīgs."
Tikmēr autobusā sastaptie pasažieri Latvijas Televīzijai stāstīja, ka kopumā tomēr ir apmierināti ar iespēju braukt zaļākā transportlīdzeklī.
"Viņi ir videi draudzīgi. Pieņemsim, ka esam progresīvi, lai gan esmu cita laikmeta cilvēks. Labi. Ir klusāki. Varbūt mazāk vietas, šaurāks. Mums te visiem liekais svars ir," teica Arta.
Uzlāde notiek naktīs
No kopējā Jelgavas sabiedrisko autobusu maršruta tīkla pērn elektroautobusi veikuši deviņus procentus no reisiem,
stāstīja Jelgavas autobusu parkā.
SIA "Jelgavas autobusu parks" valdes loceklis Gints Burks pauda: "Izmaksu ziņā tie ir izdevīgāki. Autobusu iegādei esam saņēmuši Eiropas līdzfinansējumu." Viņš paskaidroja, ka, salīdzinot viena kilometra izmaksas dīzeļdegvielai un viena kilometra izmaksas elektroautobusam, ietaupījums ir 60% par labu elektroautobusam.
Elektrība tiek iepirkta par biržas tarifu, tāpēc autobusu uzlāde parasti notiek naktī, kad cenas ir zemākas.
Burks sacīja: "Šie autobusi, godīgi sakot, mūs pārsteidza pozitīvā nozīmē. Pagājušā gada februārī, kad bija salīdzinoši zema temperatūra un intensīvi apsilde strādāja, ar šo autobusu ar vienu uzlādi mēs spējām 221 kilometru nobraukt. Vidēji mums pilsētas maršruti ir ap 180 kilometrus gari. Ar vienu uzlādi dienas laikā šis autobuss pilnībā spēj veikt uzdevumu."
Uzņēmumā arī pauda, ka, izvērtējot iepriekšējā gada veiksmīgos rezultātus ar elektriskajiem autobusiem, nākotnē Jelgavā plānots šādu transportlīdzekļu skaitu palielināt.