Pieaug brīvprātīgās auto apdrošināšanas popularitāte

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Iedzīvotāji arvien vairāk brīvprātīgi apdrošina savu auto, liecina "Swedbank" apkopotie dati par 2014.gada pirmajiem astoņiem mēnešiem. Salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, par 60% pieaudzis klientu skaits, kuri izvēlas brīvprātīgo auto apdrošināšanu jeb KASKO, lai novērstu neparedzētus izdevumus auto bojājumu vai zādzības gadījumā. 

Vidējais KASKO apdrošinātās automašīnas vecums ir septiņi gadi, kam seko sešus un astoņus gadus veci spēkrati (13%). Populārākās apdrošināto auto markas ir Volkswagen, Volvo, Toyota, BMW un Audi. 

“Latvijas auto parks vēl aizvien ir viens no vecākajiem Eiropā," sacīja "Swedbank" uzkrājumu un apdrošināšanas daļas vadītājs Reinis Jansons.

2014.gada pirmajā pusgadā no jauna reģistrēto auto īpatsvars, kas vecāki par 11 gadiem, bija 40%, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD)  dati. Tomēr auto īpašnieki arvien vairāk apdrošina savus spēkratus.

"Tā iedzīvotāji nodrošina finansiālu stabilitāti ģimenes budžetam, jo dažādi ceļu satiksmes negadījumi vai citas ķibeles ar auto notiek gana bieži, turklāt neatkarīgi no to vecuma. Arī desmit gadus veciem auto ir reģistrēti zādzību gadījumi, kā arī satiksmes negadījumi, kuru novēršana prasa ievērojamus finanšu ieguldījumus. Tāpēc laikus parūpējoties par sava auto drošību, to apdrošinot, ģimene iegūst sirdsmieru un pārliecību, ka nelaimes gadījumā būs kāds sabiedrotais, kas palīdzēs netīkamās sekas atrisināt," saka Reinis Jansons.

Izvēloties brīvprātīgo auto apdrošināšanu jāņem vērā vairāki faktori, kas var ietekmēt apdrošināšanas kompānijas izvēli.

Svarīgs ir noskaidrot, vai bojājumu pašrisks mainās atkarībā no pieteikto negadījumu skaita. Jāzina, kā mainās cena, ja polisi apmaksā pa daļām. Pēc notikušā negadījuma transportlīdeklis bieži vien nogādājams remontiestādē, iespējams, ka arī šos izdevumus var segt ar polisi. Būtiski ir zināt, cik ātri un ērti var pieteikt negadījumu un novērst radušos zaudējumus. Pirmstermiņa līguma laušanas nosacījumiem arī der pievērst uzmanību. Arī autovadītāja vecumam un stāžam var būt ierobežojumi.

Reizēm iespējams saņemt tehnisko palīdzību pat tad, ja nav iestājies apdrošināšanas gadījums. Piemēram, degvielas uzpildīšana, ja tā uz ceļa beigusies, mašīnas izvilkšana no sniega kupenas ziemā vai dubļiem vasarā, vai bojātas riepas nomaiņa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti