Rīta Panorāma

Parīzē Milosas Venēras popularizē iekļaujošas olimpiskās spēles

Rīta Panorāma

Laika ziņas

Akmens vējstiklā. Ko iesākt?

Akmens vējstiklā. Kā izvairīties, un vai var salabot?

Pavasaris ir laiks, kad palielinās risks ar akmeni sabojāt automašīnas vējstiklu, ko gaisā pacēlis priekšā braucošais transportlīdzeklis. Kā samazināt iespēju bojāt vējstiklu, un kā rīkoties, ja bojājums ir radies?

Nenotīrīti ceļi ar smiltīm un akmeņiem, dažādi remonti, grants ceļu greiderēšana – tas viss palielina iespēju sava transportlīdzekļa vējstiklā dabūt akmeni, kas var novest pie neatgriezeniska stikla bojājuma. Drošas braukšanas eksperts Jānis Vanks skaidroja, ka vējstiklam ir jābūt kārtībā, jo tā ir vieta, pa kuru autovadītājs visvairāk ievāc informāciju, par to, kas notiek uz ceļa.

"Ja vējstikls ir sliktā kvalitātē, tad pat jaunas un ļoti labas logu slotiņas ne vienmēr efektīvi notīrīs vējstiklu. Jo mazāk mēs redzam uz priekšu, jo lielāka bīstamība, ka varam iekulties kādās nepatikšanās," skaidroja Vanks.

Lai mazinātu iespēju bojāt vējstiklu, eksperti aicina uz ceļa ievērot distanci, nepārkāpt ātruma ierobežojumus remonta zona vietās un tajās neapdzīt citus transportlīdzekļus, kā arī uz grants ceļa samazināt ātrumu, ja pretī brauc kāds cits. Ja tomēr plaisa stiklā ir radusies, tad būtu ieteicams to pēc iespējas ātrāk salabot.

Uzņēmuma "If apdrošināšana" pārstāvis Ģirts Kubliņš pamācīja: "Tiklīdz kā parādās iesitums, tā aizlīmēt ar līmlenti un pēc iespējas ātrāk doties uz remonta iestādi, lai nesaiet netīrumi iekšā. Ja tas tiek izdarīts pēc mēneša, diviem, tad bieži vien ir par vēlu. Tas ir jādara uzreiz. Nedēļas, divu nedēļu laikā."

Mūsdienās ir gana lielas iespējas bojāto stiklu salabot, nevis mainīt pret jaunu.

"Tos iesitumus mūsdienās remontē tā, ka faktiski redzamība ir ideāla. Ir nosacījumi, kad to nevar darīt. Ja ir acu augstumā, ja tas ir uz melnās joslas, ja iesitums ir lielāks par divu eiro [monētas] diametru," paskaidroja Kubliņš.

Ik gadu Latvijā apdrošinātājiem tiek pieteikti četri līdz pieci tūkstoši gadījumu par bojātiem vējstikliem. Vidējā atlīdzības summa ir aptuveni 1000 eiro. Un tie ir tikai KASKO gadījumi. Ja automašīnai ir šāda apdrošināšana, tad, slēdzot līgumu, būtu ieteicams pievērst uzmanību pašriskam.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins norādīja: "Pašrisks var būt lielāks, mazāks, var būt, ka uz pirmo negadījumu pašriska nav vispār. Paskatāmies līdzi un izvēlamies sev piemērotāko."

Ja nav pārliecības, vai ar bojāto vējstiklu varēs iziet tehnisko apskati, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) aicina pieteikties uz diagnostiku.

"To var veikt jebkurā CSDD tehniskās apskates stacijā, pierakstoties uz noteiktu laiku, un, veicot šo pārbaudi, pārliecināties, vai attiecīgais bojājums ir tik liels, ka tehnisko apskati nevarēs iziet," norādīja CSDD pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters.

Eksperti aicināja nebūt skopiem un regulāri mainīt loga tīrāmās slotiņas. Ar vecām slotiņām var neatgriezeniski saskrāpēt stiklu, un šādus gadījumus KASKO nesedz.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti