4. studija

Ceturtā studija

4. studija

Kāpēc iedzīvotāji netiek savlaicīgi brīdinātipar ūdensvada remontdarbiem?

Vai luksofors var traucēt, nevis atvieglot satiksmi?

Lielvārdes ielā blakus esošos krustojumos ar papildu luksoforiem – vienā uzlabo, otrā sabremzē satiksmi

Lielvārdes un Biķernieku ielu krustojumā Rīgā regulāri notika ceļu satiksmes negadījumi, domes Satiksmes departaments tur uzstādījis papildu luksoforus, kā rezultātā šajā “melnajā punktā” ir uzlabojusies drošība. Taču risinājumu kritizē Satiksmes drošības speciālists; turklāt jauninājums kavē satiksmi.

Rīgas domes (RD) Satiksmes departaments solīja līdz gada beigām bīstamo situāciju Lielvārdes un Biķernieku ielu krustojumā atrisināt. Un tik tiešām daudz kas ir paveikts – kreisais pagrieziens ir krietni drošāks.

To apliecināja arī satiksmes drošības speciālists Oskars Irbītis: “Katrā gadījumā priecē tas, ko mēs redzam – šīs izmaiņas: uzstādītie papildu luksofori, pareizāk sakot, luksoforu sekcijas. Es domāju, tas noteikti uzlabos satiksmes drošību.

Jau tagad, braucot cauri šim krustojumam, ir sajūta, ka ir uzlabojums un satiksme norit raitāka, dinamiskāka.”

Tas attiecas uz satiksmi no Lielvārdes ielas. Taču pie veiktajām satiksmes organizācijas izmaiņām ir novērojams viens kārtīgs darvas piliens medus mucā.

Ieriķu un Lielvārdes ielu krustojumā Satiksmes departaments pirms vairākām nedēļām uzstādīja ceļazīmi, kas aizliedz kreiso pagriezienu, braucot virzienā no Brīvības ielas. Vienlaikus ir uzstādīts luksofors ar indikatoru, kad ir droši griezties pa kreisi.

Kāda jēga uzstādīt šo jauno luksoforu, ja kreiso pagriezienu nemaz nedrīkst veikt?

“Kreisais pagrieziens tiešām ir aizliegts, bet ir uzstādīts indikators. Un šis papildluksofors ar krustiņu ir paredzēts operatīvajiem transportlīdzekļiem, kuri, pildot neatliekamos dienesta uzdevumus, var veikt šo kreiso pagriezienu. Principā papildu luksofors attiecas un to var izmantot tieši operatīvie transporta līdzekļi, lai varētu veikt savus darba pienākumus,” skaidroja RD Satiksmes departamenta pārstāve Lelde Rudzika.

Satiksmes drošības speciālista Irbīša skatījumā šāds pamatojums neiztur kritiku: “Ja mēs skatāmies virzienu pa Lielvārdes ielu prom no Brīvības ielas, tad, es domāju, jebkurš operatīvais transports griezīsies Biķernieku ielā, jo, šajā virzienā braucot, gan Ieriķu iela, gan Biķernieku iela saiet kopā aptuveni pēc 300 metriem. Un gan no īsākā ceļa faktora, gan no loģikas viedokļa, protams, griezīsies operatīvie Biķernieku ielā. Un operatīvajam ir nosacīti savs luksofors uz jumta, un viņš var griezties jebkurā vietā.”

Turklāt šāds luksofors palēnina satiksmi. Pretējā virzienā braucošie autovadītāji vienkārši gaida, kamēr deg indikatora signāls, un satiksme ir apstādināta.

“Operatīvais transportlīdzeklis, kad brauks, tas, pirmkārt, brauks ar sirēnām, ar skaņas signāliem, ar gaismas signāliem, ar visu iespējamo, ar ko vien varētu pievērst uzmanību. Un viņš noteikti negaidīs šo luksofora krustiņa iedegšanos,” norādīja Irbītis.

Savukārt Satiksmes departaments to redz kā labu risinājumu: “Pašlaik šis tiek uzskatīts par lietderīgu satiksmes organizācijas risinājumu.”

Tikmēr Irbītis piebilst, ka Latvijā ir pieejami pietiekoši daudz speciālistu, kas ir spējīgi plānot un organizēt satiksmi un konsultēt Rīgas domes Satiksmes departamenta darbu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt