Pirmais: pievērst uzmanību spiedienam auto riepās. Tam jābūt tādam, kādu noteicis transportlīdzekļa ražotājs. “Ja spiediens riepās ir par zemu, būs paaugstināts degvielas patēriņš, jo pretestība būs lielāka. Ja spiediens ir par augstu, tas sekmēs degvielas ekonomiju, taču pasliktinās saķeri riepām ar segumu, kas ir bīstami,” skaidroja Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.
Ja ar auto tehnisko stāvokli viss ir kārtībā un spiediens riepās ir pareizs, tad var iesaistīties ceļu satiksmē un padomāt par savu uzvedību uz ceļa.
“Ekonomiska braukšana ir arī droša braukšana. Ja gribi braukt ekonomiski, ir jāparedz situācijas uz priekšu. Ja redzi, tuvojoties krustojumam, ka tūlīt būs sarkanais signāls, tad tu nevis gāzē, bet samazini ātrumu. Nevajag liekas kustības ar pedāļiem,” ieteica Vanks.
Paredzot situāciju uz priekšu, vadītājs var ielikt neitrālajā pārnesumā, strauji nebremzēt, bet lēnām ripināt, nespiežot gāzes pedāli.
Instruktors skaidroja, ka ekonomiska braukšana nenozīmē braukt lēni: “Ātrums no 0 km/h līdz atļautajiem 50 km/h ir jāuzņem pietiekami dinamiski. Ja izdarām to īsā laika periodā un pārejam pēc iespējas ātrāk uz augstāku pārnesumu, degviela tiks ekonomēta. Tas nenozīmē “gāzi grīdā” un uzgriezt visus apgriezienus, ko motors ļauj. Taču tā ir pietiekami dinamiska paātrināšanās pirmajos trīs ātrumos, lai pārietu uz ceturto, piekto”.
Lai brauktu ekonomiski, tas jādara dinamiski, bet ne agresīvi. Iegādājoties jaunu automašīnu, der atcerēties, ka modernākās automātiskās ātrumkārbas ļaus patērēt mazāk degvielu nekā mehāniskās. Arī funkcija, kad auto pats izslēdzas, apstājoties pie krustojuma un, nospiežot pedāli, atkal ieslēdzas, veicina degvielas ekonomiju. Šī sistēma ir izveidota, lai mazinātu izmešu daudzumu. Ja mazinās izmeši, mazinās arī degvielas patēriņš.