50. gados Latvijā itin labi bija saklausāmas rietumu radiostacijas, kas pilnā sparā atskaņoja džeza mūziku. Vispopulārākā bija no neitrālos Baltijas jūras ūdeņos noenkurota kuģa raidošā „Radio Nord”, „Amerikas balss” atskaņoja Villisa Konvera programmu „Laiks džezam”, kuras nosaukumu savās vēlākajās pārraidēs kā saukli izmantoja viens no Latvijas džeza kustības aizsācējiem Ivars Mazurs. Viņš jaunībā pametis aizsāktās medicīnas studijas, lai savu mūžu ziedotu džezam. Mazura 1955. gadā izveidotais orķestris „Armatūra” bija paraugs citiem kolektīviem, un 1958. gadā viņš kļuva par redaktoru Latvijas Radio, vienlaikus spēlēdams klavieres Igora Jakovļeva vadītajā radio estrādes sekstetā.
Nepārtraukti balansējot starp priekšniecības uzstādījumiem un paša muzikālajām interesēm, Ivaram Mazuram izdevās veidot regulāras autorprogrammas, kopš 60. gadu vidus radio klausītājus priecēja tādi raidījumi kā „Parunāsim par džezu”, „Lappuses no džeza vēstures” un citi.
Ivara Mazura ļoti zīmīgā balss radio skanējusi vairāk nekā 50 gadu – ar savām autorprogrammām, ar stāstiem par džeza vēsturi, tā virzieniem, attīstību un izpildītājiem, par ko viņš saņēmis Nacionālās radio un televīzijas padomes balvu par mūža ieguldījumu radio, 2010. gadā viņš godināts ar Latvijas Producentu apvienības speciālbalvu par mūža ieguldījumu Latvijas mūzikas industrijā.
Radio skaņu arhīvā glabājas Mazura klavierspēles ieraksti un tikai pāris viņa raidījumu, piemēram, par 1966. gada Tallinas džeza festivālu, kā arī 1996. gada ieraksts, kurā Ivars Mazurs stāsta par piedzīvoto ilggadējai mūzikas redaktorei Diānai Albinai - abi spriež par to, kā radio darbinieki pamanījās pārkāpt priekšnieku aizliegumus un raidīt vismodernākos, no rietumiem atceļojušos ierakstus, arī 1966. gadā Reja Konifa ansambļa skandēto Laras tēmu no filmas „Doktors Živago”…