4. studija

Vai jāmaksā par siltumu, ja radiatori jau deviņus gadus kā demontēti?

4. studija

4. studija

Jāatdod arī 17 gadus sens parāds!

Klients pēkšņi saņem uzrēķinu par 17 gadus seno parādu; arī tas ir jāapmaksā

Var gadīties, ka, arī saņemot paziņojumu par mistisku 17 gadus senu parādu, tas būs jāapmaksā ar visu nokavējuma naudu, noskaidroja LTV raidījums “4. studija”.

Kāda “4. studijas” skatītāja norādīja, ka viņas vīrs 2002.gadā bija “Tele2” klients, toreiz pēc nesaskaņām viņš atteicās apmaksāt rēķinu par nenotikušām sarunām, un tad pēkšņi, kad pagājuši jau 17 gadi, šī gada septembrī saņemta vēstule par 450 eiro parādu.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Santa Zarāne skaidroja, ka arī par seniem parādiem var naudu prasīt samaksāt.

Šeit gan ir jautājums, vai nav jau iestājies noilgums.

“Uzņēmumam vai parādu piedzinējam, ja šis jau ir parādu piedzinējs, kas vēršas pret patērētājiem, ir jāspēj pierādīt, ka vismaz reizi 3 gados ar patērētāju ir mēģināts sazināties, informējot par to, ka šis parāds eksistē un ka tas būtu jāapmaksā,” skaidroja Zarāne.

Tas, ka klients vienkārši nav šo paziņojumu saņēmis, neatbrīvo no parāda atmaksas, jo, iespējams, šis cilvēks ir mainījis dzīvesvietu vai mobilā telefona numuru, un patiesībā uzņēmums ir sūtījis informāciju par nenokārtotajām saistībām.

Tāpēc, mainot dzīvesvietu, klientiem ir pienākums par to informēt pakalpojumu sniedzējus, ar kuriem ir noslēgti līgumi. Uzņēmums “Tele 2” konkrēto situāciju nevar izskaidrot, jo nezina precīzāku informāciju, tā kā skatītāja vēlējās palikt anonīma.

Tomēr uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciālists Oskars Fīrmans skaidroja, ka pirmkārt, “mēs klientiem sūtām īsziņas un atgādinājuma vēstules. Tas tiek darīts vairākkārt. Ja klients uz to nereaģē un atmaksu neveic, tad mēs pakalpojumu slēdzam un turpinām sūtīt atgādinājuma vēstules”.

“Ja šis pirmais posms nav nostrādājis, tad mēs piesaistām parādu piedziņas kompānijas, kuras tad turpina komunicēt ar klientu un mēģina šo nesamaksāto rēķinu piedzīt,” stāstīja Fīrmanis.

Galējais līdzeklis ir, ka uzņēmums šo parādu cedē, proti, pārdod parādu piedziņas kompānijai, un tajā brīdī uzņēmumam par šo klientu vairs nav nekādas daļas. Tas var notikt gan pēc dažiem mēnešiem, gan arī pēc gada vai diviem. Parādu piedziņas kompānijas var piestādīt rēķinu ar visa perioda nokavējuma procentiem, un tā parāda summa ātri vien var dubultoties.

Savukārt Patērētāju tiesību centrā skaidroja, ka gadījumos, kad ir strīds par to, kāda veida rēķins ir saņemts, kas tajā ir iekļauts un par ko būtu jāmaksā, tad ir jāvēršas pie pakalpojuma sniedzēja, jāmēģina risināt situācija, jāsaprot, kur tas ir radies un kādā veidā.

“Tas, ka mēs tagad vienkārši izliksimies, ka mēs vairs neesam sasniedzami un neesam pieejami, tas nenozīmē, ka tas parāds pēkšņi izdzēsīsies, ja tā situācija nav bijusi atrisināta,” norādīja centra pārstāve.

Arī uzņēmums “Tele 2” norāda - lai gan sistēmā precīzi uzrādās informācija par veiktajiem zvaniem un citiem pakalpojumiem - visas neskaidrības par rēķiniem jācenšas izrunāt. Turklāt - ja klients kaut kam nepiekrīt, vienmēr var vērsties tiesā.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ikdienai
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti