Dienas ziņas

Kazdangas loka šāvēja sasniegumi

Dienas ziņas

900 metru asfalta – nesasniedzams sapnis

Mudina romu ģimenes izglītot savus bērnus

Romu puisis Ruslans: Motivāciju mācīties smēlos no draugiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lai motivētu romu bērnus un jauniešus mācīties un iegūt profesiju, kā arī sekmētu šīs tautības iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā, četrās Latvijas pašvaldībās darbojas romu mediatori, kas vietējās kopienas ģimenēm skaidro izglītības nozīmi un ir starpnieki dažādu jautājumu risināšanā ar valsts un pašvaldību iestādēm. Tikmēr Ruslans, kurš nāk no romu ģimenes, stāsta, ka iedvesmu mācīties smēlies no draugiem.

Kaspars un Ruslans ir romu tautības jaunieši, kas iesaistījušies biedrības “Izglītības iniciatīvu centrs” organizētajās aktivitātēs. Viņi arī dodas tikties ar savas tautības bērniem un jauniešiem, lai dalītos pieredzē un ar savu piemēru mudinātu neapstāties tikai pie pamatizglītības iegūšanas.

„Šodien tomēr tā izglītība ir visa pamats. Bez tā nevar, bez tā nu nekādīgi nevar spert soli tālāk,” saka Kaspars Arhipovs. Viņš ieguvis bakalaura grādu pedagoģijā, šobrīd domā par maģistratūras studijām. Kaspars atzīst – ģimenē nebija jautājuma, vai mācīties, tas bija pats par sevi saprotams.

Savukārt Ruslans, kurš studē psiholoģiju, stāsta, ka gribasspēku mācīties nācies sevī rast pašam: „Es personīgi motivāciju smēlos no draugiem. Es esmu audzis bez ģimenes, līdz ar to man nav bijis iedvesmas avots tieši vecāki, bet draugi. Ir kaut kāds posms, kaut kāds klikšķis, kad tu saproti, ka ir kaut kas jādara lietas labā.”

Tomēr tieši no vecāku nostājas lielākoties ir atkarīga jauniešu attieksme pret mācībām. Romu tautības ģimenēs nereti nav izveidojusies tradīcija skolot savus bērnus, tāpēc, lai aktīvāk šo situāciju mainītu, reģionos nu jau vairāk nekā gadu darbojas pieci romu mediatori.

Valmieriete Vija Korenovska stāsta - šajā laikā izdevies panākt, ka visas vietējo romu ģimeņu atvases apmeklē bērnudārzu vai skolu. Pirms tam gan attieksme bijusi dažāda. „Negribēja celt bērnus uz skolu, citi gāja, citi nē. Ja bērns negribēja celties, viņi neuzstāja uz to. Tā kā tur ir vainīgi vecāki,” skaidro Korenovska.

Projekta īstenotāji atzīst, ka mediatori strādā ar labiem panākumiem un jādomā, ka būs likti stabili pamati, lai iesāktais turpinātos. „Es ceru, ka šie romu mediatori būs tāds ceļa sākums, kā labāk risināt problēmas un kā tas darbs lai virzās uz priekšu,” saka projekta aktivitāšu vadītāja Sandra Kraukle.

Projekts “Integrācijas inkubators romu bērnu un jauniešu atbalstam” ilgs vēl līdz septembrim. Vasarā tā ietvaros Valmieras romu bērniem un jauniešiem būs iespēja piedalīties arī brīvdienu akadēmijā, kad nometnes veidā tiks organizētas dažādas izglītojošas aktivitātes.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti