Sergejs Kuzņecovs: Atcelšanas sindroms Daugavpils gaumē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 2 mēnešiem.

Daugavpilī gandrīz gadu maina tramvaja sliedes un kā bonusu būvē jaunu līniju. Pabeigšanas termiņi ir teju deguna galā, objekti jādabū gatavi līdz gada beigām, citādi izrādīsies, ka būvēts uz sava, nevis Eiropas rēķina. Lai paātrinātu procesu, tika nolemts iet uz visu banku: tika paziņots, ka no 27. septembra tramvaju satiksme tiks slēgta līdz gada beigām uz remontu. "Nopriecājās" visi, bet, tiklīdz aizpagājušajā nedēļas nogalē pilsētnieki bija paspējuši "nolaist tvaiku", tā jau pagājušajā nedēļā tika pavēstīts, ka tramvaji būs. Tā teikt, velti satraucāties.

Pilsētas pašvaldība mierināja cilvēkus, piekāpīgi piekrītot, ka trīs mēneši ir ļoti daudz,

tādi termiņi nav attaisnoti, kādēļ gan tāda steiga, un tālāk pēc psihoterapeitisko konstrukciju shēmas. Vārdu sakot, vadība nodemonstrēja, ka tā ir kopā ar tautu, ja ne vienā tramvaja vagonā, tad vismaz morāli.

Galu galā tautu palūdza izklīst un vairāk nesatraukties. Atrasts alternatīvs risinājums. Jā, tramvaju nebūs, bet tikai divas nedēļas, sāksim no oktobra, un vēl palaidīsim autobusus. Stāsts atgādina seriāla "Kosmosa kuģis "Avēnija 5"" pirmo sezonu. Kosmosa tūristu kuģim nogājusi greizi lidojuma trajektorija. Atlikušo piecu nedēļu vietā ceļš uz mājām prasīs trīsarpus gadus. Taču, lai nesatrauktu pasažierus, sākumā tika paziņots, ka tagad blandīsimies pa kosmosu piecus gadus, bet tūlīt pēc tam tika piebilsts, ka pēc stingrām sarunām ar apkalpi izdevies šo laiku par pusotru gadu saīsināt. Strādājam ar kontrastu un iegūstam apmierinātu publiku.         

Kas Daugavpilī traucēja adekvāti paskatīties uz lietām un izlemt, vai patiešām trīs mēneši bez tramvajiem būvētājiem ir kritiski svarīgi, vai arī ir alternatīva, palicis nezināms. Vārdu sakot, nobiedēja, bet tūlīt pat pabāza konfektīti – tā teikt, domājam un rūpējamies par jums. Bet ja nu tramvaju ceļi paredzētajā termiņā netiks nodoti? Novelsim uz būvētājiem.

Lielisks plāns, drošs kā Šveices pulkstenis, kā teica vecais Lebovskis.

Kas vainīgs? Tūļīgie būvētāji, korumpētie ierēdņi, bet varbūt britu izlūkdienests, citādi kāpēc gan vēstnieks no Britu salām tik bieži iegriežas pilsētā pie Daugavas. Vai jūtat dramatisma līmeni? Un es vēl neesmu atcerējies par Marsa, Plutona un Merkura savstarpējo izvietojumu.

Tramvaju projekti Daugavpilī vienmēr vedušies smagi. Pirmo jauno vagonu iepirkšana gandrīz pirms desmit gadiem par eirofondu naudu ievilkās līdz kritiskajai atzīmei. Bet tomēr tos nopirka. Otrais iepirkums arī izgāja cauri konkursu amerikāņu kalniņiem, tomēr parku kaut kā papildināja. Jaunā līnija līdz slimnīcai arī tapa ar piedzīvojumiem. It kā tika uzbūvēta ātri, bet nodošana ekspluatācija turpinājās ne vienu mēnesi vien. Tagad sliedes mainām un vēl vienu līniju būvējam. Termiņi atkal deg, taču ceru, ka izgrozīsimies.

Mums vēl jāredz jaunie vagoni, kurus nevedīs no tālienes, bet gatavojas montēt tepat uz vietas, Daugavpilī, tāpēc iemeslu neremdināmam sarūgtinājumam vai nevaldāmam lepnumam vienmēr atradīsim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti