Rīga ir gatava pasaules «Grand Prix» balvas izcīņai spīdvejā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

16. augustā pirmo reizi pēc ilgstoša pārtraukuma Biķernieku spīdveja trekā notiks starptautiskas spīdveja sacensības. Posma oficiālais nosaukums – „Rietumu Bank Latvian FIM Speedway Grand Prix.”

Aizvadītajā sestdienā Biķernieku spīdveja trekā Rīgā pirmo reizi pēc šā Baltijas lielākā motostadiona kapitālās rekonstrukcijas pabeigšanas notika oficiālie treniņbraucieni.

Atklātajā treniņā piedalījās visi trīs Latvijā paredzētā Pasaules Grand Prix sērijas posma spīdvejā īpašā ielūguma jeb wild card pretendenti – Maksims Bogdanovs, Kjasts Poudžuks un Andžejs Ļebedevs.

Latvijas sportisti atdzimušajā stadionā veica individuālus treniņus un to noslēgumā daudzajiem viesiem un preses pārstāvjiem demonstrēja divus paraugbraucienus. Pirmajā braucienā ļoti pārliecinoši uzvarēja Maksims Bogdanovs, otrajā pirmais finišēja Andžejs Ļebedevs.

Latvijas komandas līderis Andžejs Ļebedevs pēc treniņbraucieniem atzina: „Treks pēc rekonstrukcijas ir daudz labāks, trases celiņi un pats stadions ar tribīnēm pēc veiktās renovācijas ir pilnībā gatavi visaugstākā starptautiskā līmeņa sacensībām.”

Pēc treniņbraucieniem stadionā notika preses konference, kurā piedalījās Latvijas Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Viktors Valainis, stadiona direktors Aivars Aksenoks un Latvijas Motosporta federācijas treku komisijas priekšsēdētājs Vladimirs Ribņikovs. Viņi žurnālistiem pastāstīja par spīdveja stadiona renovāciju un par Biķernieku sporta kompleksa turpmākās attīstības plāniem, uzsverot, cik nozīmīga Latvijas galvaspilsētai ir tehnisko sporta veidu, tai skaitā spīdveja, atdzimšana.

„Biķernieki” bija pirmais specializētais auto un motosportam paredzētu būvju komplekss bijušajā PSRS. Tā celtniecības ideja dzima 20. gs. 60. gados. Vietas izvēli par labu Biķernieku mežam noteica nelielais attālums līdz pilsētas centram un tas, ka šeit nepūš motosportistiem tik bīstamais brāzmainais sānu vējš.

Kompleksa projekts tika pabeigts 1965. gada janvārī, bet būtiskākie darbi, kas ļāva rīkot sacensības, noslēdzās 1966. gada jūnijā. Tolaik te bija divas apļveida trases. Pagājušā gadsimta 70. gados kompleksa attīstība turpinājās: 1974. gadā labiekārtots motobola laukums, bet 1976. gadā izveidota spīdveja trase.

Speciālisti atzīst, ka Biķernieku komplekss bija labākais PSRS gan pēc trases un infrastruktūras kvalitātes, gan arī pēc sacensību rīkošanas līmeņa. 1966.–1991. gadā tas uzņēma divdesmit deviņus PSRS čempionātu posmus sacensību automašīnām un trīspadsmit – standarta automašīnām; tajā notika septiņi Sociālistisko valstu Draudzības kausa izcīņas posmi (1968., 1984.–1986., 1988.–1990.) un vēl piecas starptautiskas sacensības (1988.–1991.).

Biķernieku spīdveja stadiona kapitālā rekonstrukcija faktiski ir kļuvusi par šā unikālā, dažādiem auto un motosporta veidiem paredzētā kompleksa atdzimšanas pirmo posmu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti