Pagājušā gada beigās Tūrisma attīstības valsts aģentūra rīkoja vērienīgu starptautiskas reklāmas iepirkumu. Konkursa pirmās daļas mērķis bija stāstīt par Latviju, izmantojot to, ka Rīga ir kultūras galvaspilsēta. Rezultāti tika novilcināti un pārsūdzēti. Reklāmas kampaņa netika īstenota.
Iepriekš Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Mārtiņš Lazdovskis Latvijas Radio pauda, ka pirmās konkursa kārtas izgāšanās liecina par Tūrisma attīstības valsts aģentūras neprofesionalitāti. Viņš solīja vērtēt aģentūras vadības atbildību.
Latvijas Radio izdevās noskaidrot, ka izmeklēšana notiek. Ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis uzsver, ka atbildīga ir tieši Tūrisma attīstības valsts aģentūra. Savukārt TAVA direktors Armands Slokenbergs atklāj, ka dienesta izmeklēšana notika jau iepriekš. Viņš skaidro, ka iepirkuma pirmā kārta nenotika, jo komisijas locekļu vērtējums bija ļoti atšķirīgs.
Konkursā notika cīņa starp divām mediju aģentūrām. Iepirkumā uzvarēja "Inspired", tās valdes loceklis Kārlis Gedrovics aizstāv Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktoru Slokenbergu.
Gedrovics skaidro, ka komisijas locekļi no Ekonomikas ministrijas pretstatā pārējiem vairākās pozīcijās "Inspired" nepamatoti piešķīra zemāko iespējamo vērtējums. Viņaprāt, tas saistīts ar to, ka otrs pretendents „Creative Media Services” pirms iepriekšējām Saeimas vēlēšanām veidoja reklāmas kampaņu Reformu partijai, kura konkursa laikā vadīja Ekonomikas ministriju.
„Creative Media Services” komentāram Latvijas Radio neatsaucās, bet pašreizējais ekonomikas ministrs un bijušais Reformu partijas biedrs Vjačeslavs Dombrovskis to lakoniski skaidro ar vainas novelšanu uz citiem.
Slokenbergs izvairīgi, bet atzīst, ka šajā iepirkumā sadarbība ar Ekonomikas ministriju bija apgrūtināta.
Kādu ietekmi starptautiskās reklāmas kampaņas trūkums atstāj uz „Rīga 2014” programmas īstenošanu, Eiropas kultūras galvaspilsētas pasākumu pārstāvji atteicās komentēt. Latvijas Institūta pārstāvis Krišjānis Ozols atklāja, ka, neskatoties uz starptautiskas reklāmas trūkumu, publikācijas ārzemju medijos par kultūru Latvijā ir vismaz desmitkāršojušās un tūristu plūsma Rīgā palielinājusies par 19%. Tas ir vairāk nekā plānots, tomēr Ozols atzīst, ka papildu reklāma varēja būt ieguvums.