Ziņas vieglajā valodā 8. oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 8. oktobrī.

Sprādzienā nopietni cietis Krimas pussalu un Krieviju savienojošais tilts

Sprādzienā nopietni cietis Krimas tilts. 

Šis tilts savieno Krievijas okupēto Krimas pussalu Ukrainā ar Krievijas teritoriju. 

Sprādziens notika uz automašīnām paredzētās tilta daļas. 

Uzsprāga kravas automašīna. 

Sprādzienā arī aizdegās vilciena cisternas uz tilta sliežu ceļa. 

Krievija apsūdz Ukrainu tilta spridzināšanā. 

Ukrainas amatpersonas par notikušo priecājas, taču nesaka, ka sprādzienu sarīkoja ukraiņi. 

Satiksme pār tiltu bija slēgta visu dienu.

Pēc tilta sprādziena Krimas iedzīvotāji izpērk pārtiku un degvielu

Krimas pussalas iedzīvotāji panikā izpērk pārtiku un degvielu. 

Varasiestādes cenšas nomierināt cilvēkus. 

Taču cilvēki ir sapratuši, ka Krievijas okupētajā Krimā nav droši. 

Krimā ir ļoti daudz krievu, kurus pēdējos gados tur apzināti saveda no Krievijas. 

Tie ir apmēram miljons cilvēku. Tagad viņi ļoti baidās, tā skaidro politologi.

Eiropas lielākā atomelektrostacija atvienota no Ukrainas elektrotīkla

Satraucošas ziņas pienāk no Ukrainas Zaporižjas atomelektrostacijas. 

Naktī apšaudē bojāta pēdējā līnija, kas spēkstaciju savienoja ar Ukrainas elektrotīklu. 

Tas nozīmē, ka elektrostacijā nav elektrības. 

Tagad elektrību ražo ar dīzeļdegvielas ģeneratoriem. 

Taču tiem degvielas pietiks tikai 10 dienām. 

Stacijas inženieri bojāto elektrolīniju remontē. 

Zaporižjas atomelektrostacija kopš marta atrodas Krievijas karaspēka pārraudzībā.

Īrijā sprādzienā degvielas uzpildes stacijā vairāki bojāgājušie

Īrijā kādā nelielā ciematā uzsprāga degvielas uzpildes stacija. 

Vismaz desmit cilvēki gāja bojā. 

Bojāgājušo vidū ir arī divi pusaudži un pamatskolas vecuma meitene. 

Astoņi cilvēki atrodas slimnīcās. 

Eksplozijā sagruva degvielas uzpildes stacija, kurā bija veikals un pasta nodaļa. 

Sabruka arī tuvumā esoša divstāvu ēka. Pagaidām nav zināms, kāpēc notika eksplozija.

Vācijā lielas dzelzceļa satiksmes problēmas

Vācijas ziemeļos, arī galvaspilsētā Berlīnē, sestdien bija lielas dzelzceļa satiksmes problēmas. 

Dzelzceļa operators "Deutsche Bahn" paziņoja, ka pie tām vainojama kabeļu sabotāža. 

Vācijas drošības iestādes notikuši izmeklē. 

Sākotnēji kompānija ziņoja, ka vilcienu satiksme ir apturēta radiosakaru problēmu dēļ.

Mūžībā devies operdziedonis Jānis Sproģis

Jānis Sproģis (1944-2022)
Jānis Sproģis (1944-2022)

Miris operdziedonis Jānis Sproģis. 

Viņam bija 77 gadi. Viņam bija ļoti skanīga un skaista balss. 

Viņš dziedājis opermūziku, kamermūziku un vieglo mūziku. 

Viņu saistījusi arī garīgā mūzika. 

Sproģis muzicēja daudzās Latvijas baznīcās. 

Sproģis uzsvēra, ka viņam ir svarīgi, lai viņa balss dāvātu cilvēkiem gaišumu un mīlestību.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti