Ziņas vieglajā valodā 7. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 7. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 7.janvārīDace Simanoviča

 

 

Jauns veselības ministrs

Daniels Pavļuts (Attīstībai/Par!)

Jaunais veselības ministrs būs Daniels Pavļuts no partiju apvienības „Attīstībai/Par!”.

Par viņu balsoja 61 deputāts, pret bija 3.

Pavļuts saka, ka panāks, lai vakcinācija pret Covid-19 notiktu ātrāk.

Jaunu ministru vajadzēja, jo līdzšinējai veselības ministrei Ilzei Viņķelei premjers vairs neuzticējās.

Latvijā pagarina ierobežojumus

Ar Covid-19 saistītie ierobežojumi būs spēkā vēl līdz 25. janvārim.

No 12. janvāra veikalos varēs nopirkt vairāk preču.

Tagad būs pieejamas zeķes, šalles, cepures un vēl citas preces.

Vēl turpmākās divas nedēļas nebūs pieejami skaistumkopšanas pakalpojumi, sporta inventāra noma telpās, arī foto pakalpojumi.

Fotogrāfijas dokumentiem varēs izgatavot.

Tāpat bibliotēkas varēs izsniegt grāmatas, bet lasītavas būs slēgtas.

Nedēļas nogalēs būs mājsēde. Tas nozīmē, ka piektdienas un sestdienas naktī laikā no desmitiem vakarā līdz pieciem no rīta būs jāatrodas mājās.

Meklēs finansiālu atbalstu skaistumkopšanai

Meklēs iespējas palīdzēt tiem, kuri strādā skaistumkopšanas nozarē.

Finanšu ministrs saka, ka šobrīd no šīs nozares pieteikumu atbalstam ir ļoti maz.

Skaistumkopšanas nozare ir viena no tām, kas cietusi visvairāk.

Skolēniem pagarina brīvlaiku

Sākumskolas skolēniem ziemas brīvlaiku pagarināja vēl par divām nedēļām.

Piekto un sesto klašu skolēniem no nākamās nedēļas būs jāmācās un mācības notiks attālināti.

Latvijā ieceļot varēs tikai ar negatīvu testu

No nākamās piektdienas Latvijā varēs ieceļot tikai tad, ja varēs uzrādīt negatīvu Covid-19 testu.

Tas nedrīkstēs būt vecāks par trim diennaktīm.

Tādi paši noteikumi būs Lietuvā un Igaunijā.

Tie stāsies spēkā vienlaikus.

Tādā veidā vēlas pasargāt no vīrusa infekcijas ievešanas valstī un mudināt cilvēkus pārvietoties tikai tad, ja tam ir ļoti būtisks iemesls.

Tā kā noteikumi būs stingrāki, pasažieru pārvadājumi notiks uz visām Eiropas Savienības valstīm, arī uz Šveici un Apvienoto Karalisti.

Līdz šim uz tām valstīm, kur bija ļoti augsta Covid-19 saslimstība, starptautiskie pasažieru pārvadājumi nenotika.

ASV kongress apstiprina Baidenu par prezidentu 

ASV Kongress oficiāli apstiprināja Džo Baidenu par prezidentu.

Viņš uzvarēja prezidenta vēlēšanās novembrī.

Kongresa sēdi izjauca šī brīža prezidenta Donalda Trampa atbalstītāji.

Viņi ielauzās Kapitolijā un bija agresīvi.

Vairākus desmitus ievainoja un aizturēja, vairāki cilvēki gāja bojā.

Daudzu valstu līderi agresīvos protestus nosodīja.

Diskutē par to, vai šo notikumu dēļ Trampu nevajadzētu atstādināt, vēl pirms beidzas viņa prezidenta termiņš.

Covid-19 dēļ sporta zāles vēl būs slēgtas

Līdz janvāra pēdējai nedēļai joprojām nedrīkstēs trenēties sporta zālēs.

Amatieru sporta treniņi būs atļauti tikai ārpus telpām.

Tajos nedrīkstēs būt vairāk par desmit cilvēkiem.

Nedrīkstēs izmantot ģērbtuves.

Sporta klubos trenažieru zāles nestrādās un arī individuāli trenēties nedrīkstēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt