Ziņas vieglajā valodā 6. novembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 6. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 6. novembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Latvijā būs ārkārtējā situācija un ierobežojumi Covid-19 dēļ

Lai Covid-19 neizplatītos tik strauji, no pirmdienas Latvijā izsludināja ārkārtējo situāciju.

Tā ilgs četras nedēļas.

Tas nozīmē, ka būs arī jauni ierobežojumi.

Būs pieejami tikai īpaši svarīgi pakalpojumi.

Sabiedriskās ēdināšanas vietas drīkstēs izsniegt ēdienu tikai līdzņemšanai.

Nenotiks publiski pasākumi, piemēram, teātri un koncerti.

Nenotiks amatieru sporta pasākumi.

Privātos pasākumos nedrīkstēs būt vairāk par 10 cilvēkiem, turklāt tikai no divām ģimenēm.

Ierobežos tirdzniecības centru darbu brīvdienās un svētku dienās.

Ārkārtējās situācijas laikā vecāko klašu skolēni un studenti turpinās mācīties attālināti.

Šajā laikā valsts palīdzēs uzņēmumiem un strādājošajiem.

Līdz otrdienai ir jābūt skaidram konkrētam plānam.

Paredzēts, ka būs dīkstāves pabalsti.

Palīdzēs arī tiem darbiniekiem, kuru nozare tik ātri neatkopsies pēc krīzes.

Arī pavasarī bija ārkārtējā situācija.

Toreiz atbalsts nozīmēja atļauju atlikt nodokļu maksājumus.

Šoreiz varētu atbalstīt uzņēmējus arī tieši.

Tas tāpēc, ka sākas ziemas sezona un ir daudz maksājumu.

Tos nevar atlikt arī tad, ja uzņēmums nestrādā.

Novembrī šim mērķim būs pieejami 49 miljoni eiro.

Pašizolācija būs jāievēro ieceļotājiem no visām ES valstīm

Ir jauni noteikumi ceļotājiem.

Pašizolācija būs jāievēro atbraucējiem no visām Eiropas Savienības (ES) valstīm.

Lidot nedrīkstēs uz piecām valstīm Eiropā – Andoru, Čehiju, Beļģiju, Luksemburgu un Šveici.

50% Covid-19 slimnieku nezina avotu

Aptuveni pusei ar Covid-19 saslimušo cilvēku vairs nevar pateikt, kā viņš saslima.

Tas nozīmē, ka vīruss ir sabiedrībā un inficēties var visur.

Latvijā šodien ir vēl 357 jauni Covid-19 gadījumi, septiņi cilvēki miruši.

Savukārt Latvijas kaimiņvalstīs atklāja līdz šim lielāko jauno Covid-19 gadījumu skaitu.

Lietuvā 1656 cilvēki un seši miruši.

Igaunijā 241 jauns Covid-19 gadījums.

ASV joprojām skaita prezidenta vēlēšanu balsis

Amerikas Savienotajās Valstīs joprojām turpina skaitīt prezidenta vēlēšanu balsis.

Džordžijas pavalstī balsis pārskaitīs.

Tas tāpēc, ka tur Džo Baidens pašreizējo prezidentu Donaldu Trampu pārspēj pavisam nedaudz.

Ja ir tik maza starpība, tad dažos štatos likums nosaka, ka balsis jāpārskaita.

Lai gan Baidens ir vadībā, Tramps uzsver, ka vēlēšanas vēl nav beigušās.

ES vērš sankcijas pret Lukašenko un vēl 14 cilvēkiem

Eiropas Savienība sankciju saraksts pret Baltkrievijas vadošajām amatpersonām būs plašāks.

Tagad sankcijas būs arī pret Baltkrievijas līdzšinējo prezidentu Aleksandru Lukašenko un vēl 14 amatpersonām, tai skaitā Lukašenko dēlu.

Pats Lukašenko aicina ārvalstis nejaukties Baltkrievijas iekšējās lietās.

Lukašenko arī sola jaunas vēlēšanas, ja būs tāda oficiāla prasība.

Aleksandrs Lukašenko. 2020. gada 29. oktobris.
Aleksandrs Lukašenko. 2020. gada 29. oktobris.

Siltākais 6. novembris Rīgā

Šis bija siltākais 6.novembris Rīgā, kopš veic šādus mērījumus.

Rīgā gaisa temperatūra sasniedza 13,9 grādus.

Nepārspēts palika valsts mēroga rekords – tas ir 14,3 grādu.

Vēl rekordsilts bija Dobelē, Kolkā, Stendē, Liepājā un Madonā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti