Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 5. maijā

Ziņas vieglajā valodā 5. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 5. maijāPārsla Saktiņa

 

 

Mediķi prasa naudu veselības nozarei

Ja valdība nākamā gada budžetā mediķu prasības neņems vērā, mediķi pieprasīs premjera un valdības atkāpšanos.

Mediķi aicina iesaistīties arī Valsts prezidentu Egilu Levitu.

Mediķi uzskata, ka veselības aprūpe gadiem ilgi cieš no naudas trūkuma.

 

Soda Zāļu valsts aģentūras direktoru

Zāļu valsts aģentūras direktors Svens Henkuzens pazemināts amatā par Veselības inspekcijas vadītāja vietnieku.

Viņu amatā pazemināja valdība.

To prasīja veselības ministrs Daniels Pavļuts ("Attīstībai/Par!").

Henkuzenu vaino par to, ka viņš sniedzis valdībai neprecīzu informāciju par Covid-19 vakcīnu iepirkumiem.

Henkuzens vainu neatzīst un vērsīsies tiesā.

 

Spriedīs par alkohola tirgošanu āra terasēs

Kafejnīcu un restorānu īpašnieki gatavojas no 7. maija atvērt āra terases.

Taču nozarē strādājošie ir neizpratnē par aizliegumu tirgot alkoholu.

Uzņēmēji uzskata, ka cilvēkus tas neatturēs no alkohola lietošanas, bet uzņēmēji nenopelnīs.

Šonedēļ terašu jautājumu skatīs valdība.

Valdība iepriekš neatbalstīja āra terašu atvēršanu, taču Saeima nobalsoja pretēji valdības lemtajam.

 

Latvijā vēl 358 Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti vēl 358 jauni Covid-19 gadījumi.

Miruši 7 Covid-19 slimnieki.

Veica aptuveni 3900 testu, un pozitīvi bija 9,2%.

Slimnīcās Covid-19 pacientu skaits palielinājies.

Patlaban slimnīcās ārstējas 689. Smaga slimības gaita ir 87 Covid-19 slimniekiem.

 

Arī Lietuvā un Igaunijā Covid-19 izplatība nesarūk

Covid-19 izplatība nemazinās arī Latvijas kaimiņvalstīs.

Igaunijā atklāti vēl 430 inficēti cilvēki un seši miruši.

Lietuvā Covid-19 atklāja vēl 1235 cilvēkiem un reģistrēti 15 nāves gadījumi.

Tikmēr Lietuvas valdība paziņoja, ka 24. maijā sāks izsniegt tā dēvētās „iespēju pases” pret Covid-19 vakcinētiem vai izslimojušiem cilvēkiem.

Šo pasu īpašnieki drīkstēs neievērot dažādus karantīnas ierobežojumus.

Viņi drīkstēs apmeklēt restorānus un kafejnīcas, piedalīties plašākos sarīkojumos.

 

Vācijas prokuratūrā sūdzas par Lukašenko režīma noziegumiem

Baltkrievijas vadonis Aleksandrs Lukašenko

Desmit baltkrievi vērsušies Vācijas prokuratūrā saistībā ar Baltkrievijas autoritārā līdera Aleksandra Lukašenko režīma noziegumiem pret cilvēci.

Mierīgos iedzīvotājus, kas piedalījās protestos pret Lukašenko, spīdzināja un pazemoja.

Advokāti varasiestāžu darbību sauc par zvērīgu.

Taču Vācijas tiesas lēmums Lukašenko un viņa valdību neietekmēs.

 

Meža dzīvniekus vakcinē pret trakumsērgu

Sāk vakcinēt meža zvērus pret trakumsērgu.

Vakcīna izskatās kā neliela sērkociņu kastīte brūnā krāsā.

Šādas vakcīnas no lidmašīnas izkaisa valsts austrumu pierobežā.

Vakcīna paredzēta meža zvēriem, bet tā nav bīstama arī suņiem un kaķiem.

Vakcīna arī neapdraud cilvēku un apkārtējo vidi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt