Ziņas vieglajā valodā 4. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 4 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 4. jūnijā.

00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

Mīkstinās pulcēšanās ierobežojumus

Slimības Covid-19 dēļ noteikto ārkārtējo situāciju Latvijā nepagarinās.

Par šādiem valdības plāniem šodien paziņoja veselības ministre Ilze Viņķele no "Attīstībai/Par!".

Patlaban ārkārtējā situācija noteikta līdz 9. jūnijam.

No 10. jūnija arī plāno mīkstināt pulcēšanās ierobežojumus.

Pulcēties iekštelpās drīkstēs līdz 100 cilvēkiem, bet ārā - līdz 300 cilvēkiem.

Visiem joprojām būs jāievēro divu metru distance.

Šomēnes sabiedriskajā transportā joprojām obligāti jālieto mutes un deguna aizsegs.

Turpināsies arī ierobežojumi medicīnas iestādēs un sociālās aprūpes namos.

Kā norādīja ministre Viņķele, ja saslimšana ar Covid-19 Latvijā turpinās samazināties, tad nākammēnes ierobežojumus varētu mīkstināt vēl vairāk.

 

Latvijā miris vēl viens Covid-19 slimnieks

Pagājušajā diennaktī Covid-19 testi veikti 1486 cilvēkiem.

Trim no visiem pārbaudītajiem ir apstiprināta saslimšana.

Divi saslimušie nogādāti slimnīcā.

Tā liecina Slimību profilakses un kontroles centra apkopotā informācija.

Viens ar Covid-19 saslimušais pagājušajā diennaktī nomira.

Mirušajai bija vecuma grupā 80 līdz 85 gadi un ar vairākāms hroniskām slimībām.

 

"airBaltic" atsāks lidojumus uz Liepāju

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" plāno 13. jūlijā atsākt lidojumus starp Rīgu un Liepāju.

Gaidāmajā vasaras sezonā lidojumus uz Liepāju "airBaltic" plāno veikt četras reizes nedēļā ar "Airbus A220-300" tipa lidmašīnu.

 

"Tallink" jūnijā atklās prāmju maršrutu Helsinki-Rīga

Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" uz laiku sāks regulāru kuģu satiksmi starp Rīgu un Helsinkiem.

Prāmju satiksme plānota jau šomēnes.

Tā sāksies 26. jūnijā un ilgs līdz augusta vidum.

Šajā maršrutā starp Somiju un Latviju prāmis kursēs ik pārdienu.

Šajā maršrutā kursēs kuģis "Silja Serenade".

Parasti tas kursē maršrutā Helsinki - Stokholma.

 

Vairāk uzraudzīs interneta veikalus

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs turpmāk vairāk uzraudzīs interneta veikalus.

Atklājot kādas neatbilstības, veikaliem piemēros administratīvo atbildību.

Kā norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, patērētāji ar katru gadu arvien vairāk iepērkas internetā.

Līdz ar to lielāka kļūst arī uzņēmēju atbildība par interneta veikalos norādīto informāciju.

 

Lukašenko iecēlis jaunu premjerministru

Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko par jauno premjerministru iecēla Valsts militāri rūpnieciskās komitejas priekšsēdētāju Romānu Glovčenko.

Lukašenko aicināja jauno valdību ātri sākt strādāt.

Iepriekšējo valdību Lukašenko atlaida vakar.

Par atlaišanu prezidents brīdināja jau pagājušajā mēnesī.

 

Krievijā notikusi milzīga degvielas noplūde

Krievijā aiz Ziemeļu polārā loka notikusi milzīga degvielas noplūde.

Vides speciālisti apgalvo, ka tas ir pirmais šāds gadījums Arktikas polārajā reģionā.

Degviela noplūda spēkstacijā netālu no Noriļskas.

Upē ieplūda 15 000 tonnu degvielas, bet 6000 tonnu nonāca augsnē.

Tā paziņoja varasiestādes.

Krievijas avārijas dienesti mēģina savākt upē izplūdušo degvielu.

Darbs ir apgrūtināts, jo šajā apgabalā nav ceļu un ledus izjauc uz upes ierīkotās degvielas savākšanas barjeras.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins izsludinājis ārkārtējo situāciju.

 

Spānija 1. jūlijā atvērs sauszemes robežas ar Franciju un Portugāli

Spānija 1. jūlijā atvērs sauszemes robežas ar Franciju un Portugāli.

Tā šodien paziņoja Spānijas Tūrisma ministrija.

Iepriekš tūrisma ministre Rejesa Maroto paziņoja, ka robežas atvērs jau ātrāk - 22. jūnijā.

Tūrisma ministrija vēlāk izlaboja ministres sacīto.

 

Sākas vasaras festivāls "Viedi"

Šodien "Arēnas Rīga" stāvlaukumā sākas vasaras festivāls "Viedi".

Tur pagaidām apmeklētāji drīkst ierasties tikai ar automašīnām.

Festivāla gaitā katru nedēļu no trešdienas līdz svētdienai visas vasaras garumā notiks koncerti un kino seansi.

 

Laika ziņas

Naktī Vidzemē mākoņains laiks, citur Latvijā mainīgs mākoņu daudzums.

Austrumos lietus. Vietām migla. Lēns vējš.

Gaisa temperatūra +8…+12 grādi, vietām Kurzemē +6…+7 grādi.

Rīt dienā mainīgs mākoņu daudzums.

Dienas pirmajā pusē Vidzemes ziemeļos pa laikam līs.

Vakarā neliels lietus gaidāms Kurzemes dienvidrietumos.

Pūtīs dienvidu, dienvidaustrumu vējš 2-7 metri sekundē.

Gaisa temperatūra +19…+24 grādi, Kurzemē līča piekrastē +15…+18 grādi.

Rīgā mainīgs mākoņu daudzums.

Bez ievērojamiem nokrišņiem.

Lēns vējš.

Gaisa temperatūra: naktī +10…+12 grādi, rīt dienā +21…+23 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti