Ziņas vieglajā valodā 31. maijā

Ziņas vieglajā valodā 31. maijā

Ziņas vieglajā valodā 31. maijāAigars Rozenbergs

     

     

     

    Latvijā vairāki jauni meža ugunsgrēki

    Šodien Latvijā izcēlušies vairāki jauni meža ugunsgrēki.

    Tā informē glābēji.

    Vēl pilnībā nav nodzēsts ugunsgrēks Rīgā, netālu no Baložiem.

    Tur mežs deg grūti pieejamā vietā.

    Turpinās arī ugunsgrēka dzēšana Kuldīgas novada Rendas pagastā Ozolu kūdras purvā, kas aizdegās vakar.

    Dažādas domas par gaidāmo reformu

    Latvijas iedzīvotāji dažādi domā par gaidāmo administratīvi teritoriālo reformu.

    Tā liecina pētījumu aģentūras SKDS veiktā aptauja.

    Latvijā kopumā reformu atbalsta 36% iedzīvotāju.

    To neatbalsta 33% aptaujāto, savukārt vēl 31% nespēja sniegt konkrētu viedokli šajā jautājumā.

    Sliktākā attieksme pret gaidāmo reformu ir Kurzemē.

    Tur to neatbalsta katrs otrais aptaujātais iedzīvotājs.

    Vislielākais atbalsts reformai bijis Vidzemē un Latgalē.

    Pēdējā diena deklarēties Rīgā, lai piedalītos vēlēšanās

    Šodien ir pēdējā diena, kad Rīgā pašlaik nedeklarētajiem vēlētājiem ir iespēja deklarēties pašvaldībā, lai varētu piedalīties Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās.

    Vēlēšanās varēs balsot arī tie, kuriem galvaspilsētā pieder nekustamais īpašums.

    Lai balsotu vēlēšanās, šiem iedzīvotājiem no 30. jūlija līdz 15. augustam būs jāreģistrējas balsošanai.

    Viens jauns Covid-19 gadījums

    Arī aizvadītajā diennaktī Latvijā konstatēts tikai viens jauns Covid-19 inficēšanās gadījums.

    Kopš testēšanas sākuma Latvijā veikti vairāk nekā 109 tūkstoši izmeklējumu.

    Līdz šim saslimuši 1066 cilvēki, 745 izveseļojušies, bet 24 miruši.

    Saīsinās Covid-19 telefona darba laiku

    Slimību profilakses un kontroles centrs vēl par divām stundām darbadienās saīsinās Covid-19 informatīvā tālruņa 673-87-661 darbalaiku.

    Turpmāk informatīvais tālrunis vairs nebūs pieejams brīvdienās.

    No pirmdienas uz iedzīvotāju zvaniem pa informatīvo tālruni atbildēs darba dienās no 8.30 līdz 17.

    Covid-19 inficēto skaits pasaule pārsniedz sešus miljonus

    Apstiprināto inficēšanās gadījumu skaits ar koronavīrusu kopš pandēmijas sākuma pasaulē pārsniedzis sešus miljonus.

    Tā liecina jaunākie Džonsa Hopkinsa universitātes apkopotie dati.

    Vīrusa izraisītā slimība Covid-19 prasījusi kopumā gandrīz 370 000 cilvēku dzīvības.

    Vissmagāk pandēmija skārusi Amerikas Savienotās Valstis.

    G7 valstu sanāksmi atliek līdz septembrim

    ASV prezidents Donalds Tramps nolēmis vismaz līdz septembrim atlikt G7 valstu sanāksmi.

    ASV prezidents Donalds Tramps.

    Tāpat Baltā nama saimnieks vēlas sanāksmi paplašināt, pieaicinot vēl četras valstis.

    Tramps vēlas uz sarunām aicināt arī Krieviju, Austrāliju, Indiju un Dienvidkoreju.

    “SpaceX” kosmosa kuģim veiksmīgs ceļš

    Vakar startējušā Amerikas Savienoto Valstu privātā uzņēmuma „SpaceX” kosmosa kuģa kapsula ir savienojusies ar Starptautisko kosmosa staciju.

    Ceļš līdz kosmosa stacijai diviem amerikāņu astronautiem prasīja 19 stundas.

    Astronauti Bobs Bēnkens un Daglass Hērlijs stacijā pavadīs vienu līdz četrus mēnešus.

    Lietuvieši Rīgā būvēs panorāmas ratu

    Lietuviešu uzņēmums izsoles kārtībā ir saņēmis tiesības Rīgā, Pārdaugavā, Raņķa dambī, izbūvēt panorāmas ratu.

    Izsole paredz uzņēmumam piešķirt apbūves tiesības uz 30 gadiem.

    Rata augstums nevarēs pārsniegt 60 metrus.

    Laika ziņas

    Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā būs neliels mākoņu daudzums.

    Nokrišņi nav gaidāmi.

    Mērens ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš, nakts sākumā vietām brāzmās līdz 14 m/s.

    Gaisa temperatūra noslīdēs līdz +5…+10 grādiem, piekrastē līdz +11 grādiem.

    Rīt būs mainīgs mākoņu daudzums; centrālajos rajonos mākoņu būs mazāk.

    Bez būtiskiem nokrišņiem.

    Tāpat pūtīs mērens ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš, vietām, galvenokārt rietumos, brāzmās līdz 15 m/s.

    Gaisa temperatūra uzkāps līdz  +14…+19 grādiem, vietām rietumos līdz +20 grādiem.

    Rīgā naktī būs skaidrs laiks, rīt dienā neliels mākoņu daudzums.

    Bez nokrišņiem.

    Mērens ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš, rīt pēcpusdienā brāzmās līdz 14 m/s.

    Gaisa temperatūra naktī noslīdēs līdz +9...+10 grādiem, rīt dienā uzkāps līdz +15…+17.

    Laika prognoze – otrā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti