Ziņas vieglajā valodā 30. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 30. martā.

Ziņas vieglajā valodā 30. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Netic Krievijas solījumiem

Ukraina un rietumvalstis, kā arī eksperti netic Krievijas solījumiem mazināt karadarbību Kijivas un Čerņihivas apkaimē.

Pēc sarunām ar Ukrainu Turcijā Krievija iepriekš sacīja, ka mazinās uzbrukumus Ukrainas ziemeļiem.

Tomēr aizvadītajā naktī apšaudes daudzviet turpinājās, tajā skaitā Čerņihivā.

Kremlis saka, ka sarunās nekādu jaunu pavērsienu nav.

 

Gatavojas iespējamam gāzes piegāžu pārtraukumam

Vācija gatavojas iespējamībai, ka Krievija varētu pārtraukt gāzes piegādes.

Krievija grib, lai Eiropa par gāzi maksā rubļos.

Eiropas valstis Krievijas prasību noraida un saka, ka līgumi to neparedz.

Krievijas prezidenta Vladimira Putina rīkojums prasīt par dabasgāzes piegādēm naudu tikai rubļos rīt vēl nestāsies spēkā.

Tā ziņo Kremļa pārstāvis.

Putins rīt plāno to pārrunāt ar Krievijas gāzes giganta "Gazprom" un valsts centrālās bankas pārstāvjiem.

Maksājumus pieņemt tikai rubļos Putins grib no visām „nedraudzīgajām valstīm”, tai skaitā Eiropas Savienības dalībvalstīm.

 

Polija plāno atteikties no Krievijas energoresursiem

Polija līdz gada beigām plāno atteikties no Krievijas naftas, gāzes un oglēm.

Tā saka Polijas premjerministrs Mateušs Moraveckis.

Viņš aicināja citas Eiropas valstis sekot Polijas piemēram.

Polija par ogļu piegādi sākusi sarunas ar Austrāliju.

 

Ukrainu pametuši vairāk nekā 4 miljoni bēgļu

Ukrainu pametuši vairāk nekā četri miljoni bēgļu.

Tā ziņo ANO augstais komisārs bēgļu jautājumos Filipo Grandi, kurš šodien ieradās Ļvivā.

Vairāk nekā puse devušies uz Poliju.

Bēgļu skaits ir pārsniedzis aģentūras sākotnējās aplēses.

Aģentūra saka, ka tik daudz cilvēku bēgšanu no mājām Eiropa nav pieredzējusi kopš Otrā pasaules kara.

 

ES Tiesa atceļ sankcijas pret Ukrainas eksprezidentu 

Eiropas Savienības Tiesa atcēla sankcijas bijušajam Ukrainas prezidentam Viktoram Janukovičam.

Pret Janukoviču noteica sankcijas, jo Ukrainā bija sākta lieta pret viņu par naudas noziedzīgu izmantošanu.

Viņš apstrīdēja iekļaušanu tā dēvētajā „melnajā sarakstā”.

Tiesa secināja, ka Eiropas Savienības Padome tiešām pilnībā neizvērtēja visus apstākļus.

 

Latvijas ekonomikā saglabāsies izaugsme

Par spīti Krievijai noteiktajām sankcijām šogad Latvijā neliela ekonomiskā izaugsme saglabāsies.

Tā prognozē Latvijas Bankas pārstāvis Uldis Rutkaste.

Tomēr arī inflācija būs augstāka, nekā iepriekš prognozēts.

Tas saistīts ar lielākām energoresursu cenām visā pasaulē un pārtikas cenu kāpumu, kas pastiprinājās, sākoties karam Ukrainā.

Pieaugs to cilvēku skaits, kuri ir bez darba.

 

Aicina Rīgas domi pārsaukt Uzvaras parka pieminekli

Saeimas komisija vērtēja iedzīvotāju iniciatīvu par Uzvaras parkā esošā pieminekļa nojaukšanu.

Ārlietu ministrija saka, ka Latvijas starptautiskās saistības liedz vienpusēji demontēt pieminekli.

Deputāti pārliecināti, ka risinājumu var atrast.

Viņi arī rosina pieminekli pārsaukt.

 

Slimnīcās mazāk Covid-19 slimnieku

Covid-19 pacientu skaits Latvijas slimnīcās samazinājies, un tajās ārstējas 904 pacienti.

Pamata diagnoze tā ir 373.

Vakar miruši 12 inficēti cilvēki.

Infekciju atklāja vēl 2443 cilvēkiem.

Tā kā Covid-19 izplatība mazinās, no rītdienas darbu pārtrauks informatīvais tālrunis 8345.

 

Mūžībā aizgājis izcilais latviešu rakstnieks Zigmunds Skujiņš

95 gadu vecumā miris viens no izcilākajiem latviešu rakstniekiem, arī scenārists un esejists Zigmunds Skujiņš.

 

Laika ziņas

Naktī un rīt dienā būs mainīgs mākoņu daudzums.

Vietām, galvenokārt Vidzemē un Kurzemē, snigs.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Pūtīs lēns vējš.

Gaisa temperatūra naktī -11…-6 grādi, piekrastes rajonos -8…-3 grādi.

Dienā no nulles līdz 5 grādiem.

 

Rīgā mainīgs mākoņu daudzums un nokrišņu nebūs.

Ielas un ietves būs slidenas!

Lēns vējš. Gaisa temperatūra naktī -6…-5 grādi, dienā 3…5 grādi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti