Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 3. februārī

Ziņas vieglajā valodā 3. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 3. februārīDace Simanoviča

 

 

Amatpersonas Covid-19 vakcīnu iepirkumos rīkojušās tiesiski

Tā secināja pārbaudē.

Amatpersonas pilnvaras nepārkāpa.

Tomēr veselības ministrs rosināja sākt disciplinārlietu pret diviem ierēdņiem.

Tas ir Ainārs Lācbergs no Nacionālā veselības dienesta un Veselības ministrijas valsts sekretāre Daina Mūrmane-Umbraško.

Viņiem draud pat atbrīvošana no amata par kolektīvi pieņemtiem lēmumiem.

Pārbaudē secināja, ka šie lēmumi bija kļūdaini.

Latvija varēja pieteikties daudz vairāk vakcīnām, bet to nedarīja.

 

Jaunākie dati par saslimstību ar Covid-19 neiepriecina

Tie mazina optimismu, ka situācija uzlabojas.

Speciālisti aicina neslēpt, ja cilvēks ir kļuvis par inficētā kontaktpersonu.

Šie meli attālina no iespējas atgriezties normālā dzīvē.

Tāpat darba devējiem vairāk jārūpējas, lai darbinieki strādātu no mājām.

Eksperti saka, ka risks saslimt būs, kamēr cilvēki neievēros drošības prasības un valsts to atbilstoši nekontrolēs.

Aizvadītajā diennaktī Latvijā reģistrēja 1231 jaunu Covid-19 saslimšanas gadījumu, 31 cilvēks miris.

No pārbaudītajiem desmitā daļa testu bija pozitīvi.

Vairāk nekā tūkstotis cilvēku ir slimnīcās, 102 slimība norit ļoti smagi.

 

Mācības klātienē sāks 1.--2. klašu skolēni

Pirmdien mācības klātienē atsāks pirmās un otrās klases.

Tie kopā ir 40 tūkstoši skolēnu.

Viņiem būs jāievēro vairākas prasības, tai skaitā jāvalkā sejas maskas.

Individuālas klātienes konsultācijas būs atļautas visām vecuma grupām.

 

Aizliegs ceļojumus no un uz trim valstīm

Īpašu repatriācijas reisu nebūs pēc tam, kad no Apvienotās Karalistes, Īrijas un Portugāles ar tiešo lidojumu uz Latviju nevarēs lidot.

Tā saka Ārlietu ministrijā.

Mājās Latvijas iedzīvotāji varēs atgriezties ar savienotajiem reisiem, bet iespējas būs jāmeklē pašiem.

Valdība vakar vienojās, ka Latvija aizliegs ieceļošanu Latvijā no šīm valstīm.

Tas tāpēc, lai mazinātu iespēju ievest valstī Covid-19 paveidus.

 

Mario Dragi veidos Itālijas jauno valdību

Itālijas prezidents aicināja bijušo Eiropas Centrālās bankas vadītāju Mario Dragi veidot jauno valdību.

Viņš pieņēma šo aicinājumu.

Dragi aicina Itālijas iedzīvotājus un politiķus būt vienotiem, lai pārdzīvotu grūtības.

Itālijā reģistrēto Covid-19 gadījumu skaits pārsniedz 2,5 miljonus.

Ekonomika piedzīvo dziļāko kritienu kopš Otrā pasaules kara.

 

ES cīņā ar vēzi tērēs 4 miljardus eiro

Visā Eiropā nopietna problēma ir vēzis.

Pērn no šīs slimības nomira 1,3 miljoni iedzīvotāju.

Lai cilvēki ar to slimotu mazāk, Eiropas Savienība (ES) tuvākajos gados plāno tērēt 4 miljardus eiro.

Naudu ieguldīs dažādos zinātniskos projektos.

Tas tāpēc, lai labāk saprastu šīs slimības cēloņus un rastu jaunas ārstēšanas metodes.

Plānots arī popularizēt veselīgu dzīvesveidu un mazināt smēķēšanu.

 

Eirovīzija, visticamāk, notiks bez skatītājiem

Šī gada Eirovīzijas dziesmu konkurss maijā Roterdamā, visticamāk, notiks bez skatītājiem.

Gala lēmumu organizatori pieņems aprīļa vidū.

Pasākumā plānoti stingri ierobežojumi, lai mazinātu risku inficēties ar Covid-19.

Pagājušā gadā dziesmu konkursu atcēla pandēmijas dēļ.

 

Šķēpmetējus Mūzi un Čakšu nosauc par 2020. gada labākajiem vieglatlētiem

Pagājušā gada labākie vieglatlēti ir Līna Mūze un Gatis Čakšs.

Mūze pērn piedalījās 12 sacensībās, savukārt Čakšs – 11 sacensībās.

Šoreiz balsojums notika trīs, nevis vairāk kategorijās, kā ierasts līdz šim.

 

Laika ziņas

Tuvākajā diennaktī būs mākoņains, vietām skaidrosies.

Nokrišņu nebūs.

Dažviet veidosies sarma.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Pūtīs mērens ziemeļu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -4…-9 grādi, aukstāks būs valsts austrumu daļā.

Dienā -4…-8 grādi, par dažiem grādiem mazāks sals būs Kurzemes piekrastē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt