Ziņas vieglajā valodā 29. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 1 mēneša.

Ziņas vieglajā valodā 29. martā.

Ziņas vieglajā valodā 29. martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievija vēsta par nodomu samazināt ofensīvu pret Kijivu

Krievija ir gatava samazināt uzbrukumu pret Kijivu un Čerņihivu.

Tā ziņo Krievijas sarunu vedēji, kas Turcijā tikās ar Ukrainas pārstāvjiem.

Krievijai mēneša laikā neizdevās ieņemt Ukrainas lielākās pilsētas, tāpēc tā varētu mēģināt noturēt okupētās teritorijas un paplašināties Ukrainas austrumos.

Paziņojums seko pēc Ukrainas publicētā piedāvājuma drošības garantijām.

Eksperti saka, ka vēl nevar cerēt uz pozitīvu iznākumu Krievijas un Ukrainas miera sarunās.

Krievijas uzbrukuma mazināšana varētu būt objektīva Krievijas militāra nespēja, nevis labā griba.

 

Nenotiek iepriekš plānota aizsardzības ministru sanāksme

Polijas un Čehijas aizsardzības ministri atteicās piedalīties iepriekš plānotā sanāksmē Ungārijā.

Tas saistīts ar Budapeštas politiķu attieksmi pret karu Ukrainā.

Ungārija ir kategoriski pret Eiropas Savienības sankcijām pret Krieviju enerģētikas jomā.

Tā neļauj arī piegādāt Ukrainai ieročus caur savu teritoriju.

 

Krievija izraida vairākus Latvijas un pārējo Baltijas valstu diplomātus

Krievija izraida Latvijas un pārējo Baltijas valstu diplomātus.

Tā ir atbilde uz Krievijas diplomātu izraidīšanu no Baltijas valstīm.

No Krievijas izraida trīs Latvijas, trīs Igaunijas un četrus Lietuvas diplomātus.

 

Lielbritānijā soda par ballēšanos Covid-19 ierobežojumu laikā

Lielbritānijā sodīti vairāk nekā 20 cilvēki, kuri piedalījās ballītēs, kad valstī bija stingri Covid-19 ierobežojumi.

Aizdomās turēto vidū bija arī premjers Boriss Džonsons un viņa biroja darbinieki.

Sodītos policija neatklāj, bet zināms, ka Džonsons nav viņu vidū.

 

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca atlaidīs 240 darbiniekus

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca sāk kolektīvo atlaišanu.

Līdz maija beigām atlaidīs vairāk nekā trešo daļu no sešiem simtiem darbinieku.

Kara dēļ partneri Ukrainā rūpnīcai ir parādā vairāk nekā astoņus miljonus eiro.

Bez valsts pagaidu atbalsta kompānija vairs pastāvēt nevar.

 

Uzņēmumi cenšas zīmolos mazināt "Z" simbola dominanci

Latvijas uzņēmumi no zīmoliem sāk izņemt Krievijas sāktā kara Ukrainā simbolu – burtu "Z".

Krievijā ir uzņēmumi, kuri šo burtu izceļ vai iekļauj savā nosaukumā vai zīmolā.

Rietumos rīkojas tieši pretēji.

 

Plāno plašāku paliatīvo aprūpi

Turpmākajos trīs gados Latvijā plāno plašāku un pieejamāku paliatīvo aprūpi, jaunu pansionātu modeli, kā arī izlīdzināt sociālās aprūpes darbinieku algas.

Tie ir Labklājības ministrijas plāni, tomēr naudas visām iecerēm nepietiek.

 

Kustībā "Par" domstarpības par sadarbību ar "Latvijas attīstībai"

Kustībā "Par" nav vienprātības par sadarbību ar "Latvijas attīstībai"

Kustībā vāc biedru parakstus, lai lemtu par atteikšanos no dalības Saeimas vēlēšanās kopā ar partiju "Latvijas attīstībai".

Valde apvienībā grib palikt.

 

Mājputni būs jātur slēgtās telpās

Tā kā izplatās putnu gripa, no piektdienas putni jātur slēgtās teritorijās.

Tas tāpēc, lai tiem nepiekļūtu savvaļas putni.

 

 

Literatūras gada balvu par mūža ieguldījumu saņems Daina Avotiņa

Paziņoti Latvijas Literatūras gada balvas nominanti piecās kategorijās.

Mūža balvu saņems dzejniece, rakstniece, tulkotāja un Latvijas–Lietuvas sakaru ilggadēja veidotāja Daina Avotiņa.

 

Latvija iegūst tiesības rīkot Eiropas basketbola čempionāta finālturnīru

Latvija pēc trim gadiem uzņems Eiropas čempionāta finālturnīru basketbolā vīriešiem.

Tā rīkos gan vienas grupas spēles, gan arī izšķirošos mačus.

Tas nozīmē, ka Latvijas izlasei ir garantēta vieta turnīrā, bet čempionus noskaidros Rīgā.

Kopā ar Latviju grupu turnīru uzņems arī Kipra un Somija.

Ceturtā rīkotājvalsts pagaidām nav nosaukta.

 

Laika ziņas 

Naktī vēl galvenokārt Vidzemē vietām iespējams sniegs, dienā bez nokrišņiem.

Atsevišķos posmos ceļi būs slideni.

Mērens rietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -9…-4 grādi, piekrastē -4…-2 grādi.

Dienā 0..3 grādi.

 

Rīgā naktī mainīgs mākoņu daudzums, dienā skaidrs laiks.

Nokrišņu nebūs un pūtīs mērens ziemeļrietumu, rietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī -4…-2 grādi, dienā 1…3 grādi.

Laika tips 1. – īpaši labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti