Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī

Ziņas vieglajā valodā 26. novembrī.

Ziņas vieglajā valodā 26. novembrīPārsla Saktiņa

 

 

Pieaug saslimšana ar Covid-19

Latvijā turpina izplatīties Covid-19.

Aizvadītajā diennaktī saslimuši ļoti daudz cilvēku.

Covid-19 atklāts vēl 898 cilvēkiem.

Četri saslimušie nomiruši.

Arī slimnīcās ievietoto skaits ļoti liels – 94 cilvēki.

Slimnīcās ārstējas jau 489 Covid-19 slimnieki.

Veselības ministre Ilze Viņķele uzskata, ka situācija ir ļoti, ļoti nopietna.

 

Slimnīcās gultu skaits ierobežots

Slimnīcās nonāk visi, kam nepieciešama palīdzība.

Taču vietu skaits Covid-19 dēļ slimnīcās ir ierobežots.

Neatliekamās palīdzības dienests saslimušo nogādā tajā slimnīcā, kur ir brīva vieta.

Tāpēc iedzīvotājiem jārēķinās, ka tā var būt attālāka slimnīca.

Mediķi arī uzsver, ka cilvēkiem jābūt saprotošiem.

Turklāt ne vienmēr saslimušajam jādodas uz slimnīcu. Ārstēšanās iespējama arī mājās.

 

E-veselību plāno reorganizēt

E-veselības platforma ir novecojusi, un tā ir jāmaina, atzīst veselības ministre.

Ārstiem e-veselības sistēma obligāti jālieto jau divus gadus.

Taču ārsti to var izmantot, tikai izrakstot e-receptes un slimības lapas, kā arī atsevišķus nosūtījumus pie speciālistiem.

Ārsti saka, ka e-veselības darbība bieži ir traucēta un ar to ļoti grūti strādāt.

E-veselības sistēmas pilnīga pārveide plānota trīs gadu laikā

 

Saeima lems par Kaimiņa izdošanu kriminālvajāšanai

Ģenerālprokuratūra lūdz Saeimu izdot kriminālvajāšanai Saeimas deputātu Artusu Kaimiņu.

Saeimas komisija par to varētu lemt nākamnedēļ.

Kaimiņu apsūdz par grāmatvedības noteikumu pārkāpšanu.

Kaimiņš varēs piedalīties Saeimas darbā, ja arī tiks izdots kriminālvajāšanai.

 

Eiropā iestājas pret cilvēktiesību pārkāpumiem Baltkrievijā

Eiropas Parlaments pieprasa Baltkrievijas varas iestādēm izmeklēt Ramana Bandarenkas nāvi, kā arī citus nāves gadījumus, kas saistīti ar iedzīvotāju protestiem.

Eiropas Parlaments pieņēma rezolūciju par cilvēktiesību pārkāpumiem Baltkrievijā.

Tāpat izteica atbalstu Baltkrievijas protestētājiem.

Baltkrievijā kopš 9. augusta turpinās protesti pret prezidenta vēlēšanu rezultātu viltošanu.

Protestu gaitā aizturēti tūkstošiem cilvēku, bet vairāki simti ievainoti.

 

Nosoda Polijas abortu aizliegumu

Eiropas Parlaments nosodīja Polijas rīcību saistībā ar abortu aizliegumu.

Eiropas Parlaments paziņoja, ka abortu aizliegums apdraud sieviešu dzīvību.

Abortu ierobežošana palielinās nelegālo abortu skaitu.

Eiropas Parlaments pieņēma rezolūciju, kurā nosoda Polijas rīcību un uzsver, ka Eiropas Savienībai ir juridisks pienākums aizsargāt poļu sievietes.

 

Ar iepirkšanos internetā jāuzmanās 

Cilvēkiem jāuzmanās, iepērkoties internetā.

Rūpīgi jāizvērtē tā dēvētās "Melnās piektdienas" un Ziemassvētku akciju piedāvājumus.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs pēdējā laikā saņem simtiem sūdzību.

Cilvēki par precēm samaksā, bet tās nesaņem.

Vairāki tiešsaistes veikali ir likvidējušies.

Taču daudzi interneta veikali ir pārslogoti un nespēj laikā nogādāt preci patērētājam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt