Ziņas vieglajā valodā 23. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 7 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 23. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 23. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Koalīcija vienojas par valsts budžetu

Valdības partijas vienojušās par nākamā gada valsts budžetu.

Par budžetu valdības spriedīs piektdien, 24. septembrī.

Valdības vadītājs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") ceturtdien, 23. septembrī, nenosauca konkrētus skaitļus, bet teica, ka nākamgad nodokļus necels.

Palielināsies ienākumi cilvēkiem ar zemākām algām.

Pieaugs algas mediķiem, skolotājiem, policistiem un kultūras darbiniekiem.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš. 2021. gada septembris.
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš. 2021. gada septembris.

Arvien vairāk ar Covid-19 saslimušo

Arvien vairāk cilvēku inficējas un saslimst ar Covid-19.

Slimnīcās ārstējas jau 365 Covid-19 pacienti.

50 slimniekiem ir smaga slimības gaita, un tas ir lielākais smagi slimo Covid-19 pacientu skaits kopš jūnija vidus.

Saņemti arī četri ziņojumi par mirušiem.

Aizvadītajā diennaktī reģistrēts lielākais diennaktī atklāto jaunu gadījumu skaits kopš maija - 776.

Darbu sāk patversme Covid-19 inficētajiem bezpajumtniekiem

Ceturtdien, 23. septembrī, Rīgā darbu sāk specializētā patversme Covid-19 inficētajiem bezpajumtniekiem.

Patversme atrodas Pārdaugavā, Kartupeļu ielā 8.

Tur nogādāti pirmie septiņi cilvēki.

Patversmē ir vieta līdz 30 Covid-19 slimniekiem.

Katrā istabā iespējams izvietot pa trim vai pieciem cilvēkiem.

Covid-19 slimos bezpajumtniekus atklāj naktspatversmēs, jo turp aukstā laika dēļ dodas arvien vairāk cilvēku.

Rīgas astoņās patversmēs šajās dienās nakšņo vidēji 580 bezpajumtnieku.

Kopmītnēs prasīs Covid-19 sertifikātu

Augstskolu kopmītnēs pagaidām dzīvo studenti gan ar Covid-19 sertifikātu, gan bez tā.

Sertifikātam noteikti jābūt Rīgas Stradiņa universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes dienesta viesnīcu iemītniekiem.

Latvijas Universitātei šādas prasības nav.

Taču jau tuvākajā laikā visiem, kas gribēs dzīvot augstskolu kopmītnēs, būs nepieciešams Covid-19 sertifikāts.

Tādu prasību vēlas ieviest Izglītības ministrija.

Cilvēki vairāk ņem kredītus mājokļa iegādei

Cilvēki atkal pērk mājokļus un ņem bankās kredītus.

Eksperti atzīst, ka cilvēki pielāgojušies pandēmijas apstākļiem.

Visvairāk mājokļu kredīti izsniegti Rīgā un Pierīgā.

Rīgā visvairāk cilvēku bankā aizņemas dzīvokļa iegādei, bet reģionos cilvēki ņem kredītu, lai pirktu vai būvētu mājas.

Eiropā pieaug dabasgāzes cena

Eiropā strauji palielinās dabasgāzes cena.

Iemesli ir dažādi.

Taču Eiropas valstu valdības satraucas, ka lielie rēķini par elektrību un gāzi neļaus cilvēkiem atgūties no Covid-19 pandēmijas tik ātri, kā bija iecerēts.

Valdības domā, kā palīdzēt cilvēkiem.

Piemēram, Francija plāno izmaksāt vienreizēju 100 eiro pabalstu iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem.

Var atgūt naudu par neapmeklētu pasākumu biļetēm

Biļešu īpašnieki varēs atgūt naudu par biļetēm, ja pasākumus nevar apmeklēt Covid-19 ierobežojumu dēļ.

Tā lēma Saeima.

Par pasākumiem līdz šī gada 15. jūnijam naudu atmaksās līdz oktobra beigām.

Savukārt tie, kuri pasākumus nevarēs apmeklēt tādēļ, ka viņiem būs pozitīvs Covid-19 testa rezultāts, naudas atgūšanai varēs pieteikt līdz 31. decembrim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti