Ziņas vieglajā valodā 23. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 23. janvārī

Ziņas vieglajā valodā 23. janvārīDace Simanoviča

Krievijā notiek plaši protesti

Krievijā šodien notika plaši protesti. Ielās izgāja opozīcijas politiķa Alekseja Navaļnija atbalstītāji. Protestos aizturēja ap divarpus tūkstošiem cilvēku. Aizturēšana dažkārt notika skarbi, pielietojot stekus vai sperot. Aizturēja gan aktīvistus, gan žurnālistus, arī Navaļnija sievu Jūliju, kuru vēlāk atbrīvoja. 

Pieļauj, ka visā Krievijā šodien ielās izgāja vairāk nekā 100t tūkstoši cilvēku, aptuveni puse no tiem Maskavā.

Navaļniju atbalsta arī Baltijas valstīs

Akcijas Navaļnija atbalstam notika arī Lietuvā un Igaunijā. Rīgā pie Krievijas vēstniecības pulcējās aptuveni 50 cilvēku. Dome Covid-19 ierobežojumu dēļ pasākumu nesaskaņoja. Tomēr cilvēki bija, viņi ievēroja distanci, turēja rokās dažādus plakātus un balonus.

Brīnās par Džonsona izteikumiem

Lielbritānijas veselības nozares eksperti brīnās par premjerministra Borisa Džonsona izteikumiem. Viņš sacīja, ka jaunais koronavīrusa paveids ir ne tikai lipīgāks, bet arī nāvējošāks. Eksperti Anglijā saka, ka šādi secinājumi ir pāragri.

Miris amerikāņu žurnālists Lerijs Kings

87 gadu vecumā miris leģendārais amerikāņu televīzijas un radio žurnālists Lerijs Kings. Žurnālista nāves iemesls pagaidām nav apstiprināts. Tomēr zināms, ka decembrī Kingam bija Covid-19 un viņš nonāca slimnīcā Losandželosā. Pēdējos gados Kings smagi slimoja – viņam bija cukura diabēts, plaušu vēzis, vairākas sirdslēkmes.

Jēkabpils mērs nedrīkst pildīt pienākumus

Jēkabpils pilsētas pašvaldības vadītājs Aivars Kraps nedrīkst pildīt mēra pienākumus. To noteica Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. Tas saistīts ar kriminālprocesu par pašvaldības iepirkumiem. Tomēr viņš joprojām drīkst būt domes deputāts. Tāpēc Kraps plāno piedalīties nākamās nedēļas domes sēdē, kurā lems par šī gada budžetu.

Kariņa valdībai aprit divi gadi

Šodien ir divi gadi, kopš strādā Krišjāņa Kariņa no „Jaunās Vienotības” vadītā valdība. Kopš neatkarības atjaunošanas šī ir visilgāk veidotā valdība. Partijām vajadzēja trīsarpus mēnešus, lai vienotos par Ministru kabinetu.

Pagājušajā naktī Latvijā pārbaudīti vairāk nekā sešarpus tūkstoši cilvēku

Pagājušajā naktī visā Latvijā pārbaudīja vairāk nekā sešarpus tūkstošus cilvēku. Policija skaidroja, kāpēc mājsēdes laikā viņi atrodas uz ielas. Aizturēja vairākus agresīvus komandantstundas neievērotājus. Liepājā kāds vīrietis policijai mēģināja uzrīdīt suni. Kādu smiltenieti alkohola reibumā uz ielas apturēja divreiz. Arī šonakt ir jāievēro komandantstunda. Tas nozīmē, ka no plkst.10 vakarā līdz 5 no rīta jāatrodas mājās.

Latvijā palielinoties vilku skaits

Mednieki saka, ka Latvijā palielinās vilku skaits. Piemēram, šajā medību sezonā bija atļauts nomedīt 280 vilku. To mednieki izdarīja jau pērn. Turklāt tas lielākoties notika, kad nebija sniega. Tad tos sastapt ir vēl grūtāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt