Ziņas vieglajā valodā 20. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 20. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 20. septembrīMatīss Rutks

     

     

    Lauzīs līgumu ar Siguldas izglītības iestāžu ēdinātāju

    Siguldas novada pašvaldība lauzīs līgumu ar "Baltic Restaurants Latvia".

    Tas saistīts ar bērnudārzu un skolu ēdinātāja higiēnas problēmām.

    Tās konstatēja Pārtikas un veterinārais dienests.

    Savukārt Zemkopības ministrija pārbaudīs ēdināšanas pakalpojumu sniedzējus visā Latvijā.

    Iemesls ir atsevišķas neatbilstības pārtikas apritē bērnudārzos.

    Arī zarnu infekcijas slimības.

    Turklāt šodien deviņiem bērniem no Siguldas puses apstiprināja salmonelozi.

    Savukārt pieciem – zarnu nūjiņas infekciju.

    Tā liecina Slimību profilakses un kontroles centra laboratoriskie rezultāti.

     

    Centrālā banka prognozē, ka Latvijas ekonomika augs lēnāk

    Latvijas Banka samazināja ekonomikas izaugsmi šim gadam.

    Arī nākamgad tā būs lēnāka, nekā prognozēja iepriekš.

    Atslēgas vārdi lēnākam tempam ir nenoteiktība, neziņa, "Brexit" un Ķīna.

    To šodien norādīja Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs.

    Tomēr iedzīvotāji būtiskus, negatīvus efektus tuvākajā laikā neizjutīs.

    To uzsvēra Latvijas Universitātes ekonomikas profesore Sandra Jēkabsone.

    Ekonomikas izaugsmi šajā gadā no gandrīz 3% samazināja līdz 2,5%.

     

    Ceļu būvnieki ceļ trauksmi par draudošo katastrofu nozarē

    Biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" brīdina par nepietiekamu naudu.

    Tā vajadzīga ceļu un tiltu remontiem un uzturēšanai.

    Trauksme saistīta ar nepiešķirto finansējumu.

    Solīto 70 miljonu eiro vietā biedrībai piešķīra nepilnus 8 miljonus eiro.

    Tādējādi biedrība ceļ trauksmi par šo situāciju.

     

    Globālajā klimata streikā piedalās miljoniem iedzīvotāju 

    Protestā "globālais klimata streiks" šodien piedalījās miljoniem pasaules iedzīvotāju.

    Viņi pievērsa mediju un pasaules līderu uzmanību klimata problēmām.

    Tāpat aktīvisti aicināja uz politiķu tūlītēju rīcību.

    Kopumā šodien pasaulē gaidāmi vismaz 5000 protestu 156 valstīs.

    Arī Rīgā simtiem iedzīvotāju klimatam pievērsa uzmanību ar akciju "Gājiens nākotnei".

     

    No apcietinājuma atbrīvos aktieri Ustinovu

    Maskavā no apcietinājuma atbrīvos aktieri Pāvelu Ustinovu.

    Tas būs uz laiku līdz apelācijas izskatīšanai.

    Viņa lieta izraisīja protestus pret aktīvistu ieslodzījumiem.

    Tajos piedalījās arī sabiedrībā zināmi aktieri, mūziķi un garīdznieki.

    Aktīvie cilvēki pieprasīja brīvību demonstrantiem.

    Viņus aizturēja par vasaras protestiem pret Maskava domes vēlēšanām.

     

    Slēdz tūkstošiem sociāla medija "Twitter" profilu 

    Mikroblogošanas vietne "Twitter" slēdza tūkstošiem sociāla medija profilus.

    Iemesls ir viltus ziņu un valdības propagandas izplatība.

    Šādu praksi apzināja Apvienotajos Arābu Emirātos, Ķīnā, Spānijā un Ekvadorā.

     

    Lietuvā balvu saņem filma "Laika tilti"

    Lietuvā Mākslas balvu pasniedza Latvijas simtgades filmai "Laika tilti".

    Dokumentālā darba autoriem to pasniedza par īpašiem sasniegumiem kultūrā.

    Apbalvojumu saņēma režisori – Kristīne Briede no Latvijas un Andrjus Stonis no Lietuvas.

    Filmu "Laika tilti" kaimiņvalsts arī izvirzīja Savienoto Valstu kinoakadēmijas balvai "Oskars".

     

    Laika ziņas

    Šonakt Latvijā būs mākoņains un daudzviet līs.

    Gaisa temperatūra būs no +2 līdz +7 grādiem.

    Vietām piekrastē siltāks +8…+12 grādu robežās.

    Rīt dienā būs mākoņains, rietumos brīžiem skaidrosies.

    Centrālajos un austrumu rajonos gaidāms lietus.

    Pūtīs lēns, līdz mērens rietumu, ziemeļrietumu, vējš līdz 9 metriem sekundē, piekrastē brāzmās līdz 15 metriem sekundē.

    Gaisa temperatūra rīt būs no +11 līdz +16 grādiem.

    Rīgā rīt lielākoties būs mākoņains, pēcpusdienā brīžiem skaidrosies.

    Naktī un no rīta nokrišņi.

    Gaisa temperatūra rīt dienā svārstīsies ap +14…+15 grādiem.

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti