Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 20. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

ASV prezidents uzskata, ka Krievija iebruks Ukrainā

ASV prezidents Džo Baidens uzskata, ka Krievija iebruks Ukrainā.

Baidens šodien arī paziņoja, ka Rietumu valstis jebkādu Krievijas spēku ieiešanu Ukrainā uzskatīs par iebrukumu.

Ar šo paziņojumu Baidens precizēja iepriekšējos izteikumus, ka "neliela iebrukuma" gadījumā atbilde Maskavai varētu nebūt tik stingra.

Tikmēr Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis uzrunā tautai aicināja sabiedrotos būt izlēmīgiem, bet valsts iedzīvotājus prezidents aicināja nekrist panikā saistībā ar satraukumu par Krievijas iebrukumu.

Tikmēr pie Ukrainas robežas turpina pulcēties Krievijas karaspēks.

Rietumvalstu izlūki ziņo, ka tur ir vairāk nekā 100 000 karavīru.

 

27. februārī Baltkrievijā notiks referendums par Lukašenko konstitūcijas projektu

Baltkrievijā 27. februārī notiks referendums par grozījumiem Baltkrievijas konstitūcijā.

Baltkrievijas vadonis Aleksandrs Lukašenko ar šiem grozījumiem vēlas nostiprināt savu varu.

Baltkrievijas opozīcija noraida referendumu un pieprasa sarīkot brīvas un godīgas vēlēšanas.

 

Satversmes aizsardzības biroja direktora amatā ieceļ Egilu Zviedri

Egils Zviedris
Egils Zviedris

Satversmes aizsardzības biroju (SAB) vadīs Egils Zviedris.

Šodien viņu amatā apstiprināja Saeima.

Par viņu nobalsoja visi deputāti.

Deputāti uzsvēra Zviedra pieredzi.

Līdz šim viņš bija SAB direktora vietnieks un Izlūkošanas pārvaldes priekšnieks.

Viņam ir arī starptautiska pieredze, jo pārstāvējis biroju Eiropas savienībā un NATO sanāksmēs.

 

Latvijā atklāti vēl 4885 Covid-19 gadījumi 

Jau otro dienu atklāti ļoti daudz ar Covid-19 inficētu cilvēku.

Aizvadītajā diennaktī infekciju reģistrēja vēl 4885 cilvēkiem.

No visiem reģistrētajiem lielākā daļa 2903 bija vakcinēti.

Slimnīcās ārstējas 663 Covid-19 pacienti.  79 ir smaga slimības gaita.

14 inficēti cilvēki miruši. Pieci no viņiem bija vakcinēti.

 

Uz Covid-19 testu jāgaida vairākas dienas

Ar katru dienu vairāk cilvēku vēlas veikt Covid-19 testu.

Tas saistīts ar Covid-19 omikrona paveida strauju izplatību.

Cilvēkiem uz testu nākas gaidīt vairākas dienas.

Ierēdņi saka, ka situācija ar testēšanu ir sarežģīta.

Viņi tagad domā, kā testus padarīt pieejamus visiem tiem, kuriem tas ir nepieciešams.

 

Latvijā piemin 1991. gada barikādes

Šodien Latvijā pieminēja 1991. gada barikāžu laiku.

Viens no šīs dienas nozīmīgākajiem notikumiem – atklātais piemineklis brīvības cīnītājam Gunāram Astram.

Pieminot barikāžu laika upurus, Otrajos Meža kapos un Bastejkalnā pie piemiņas akmeņiem šodien cilvēki nolika ziedus.

 

Kurzemē ir ļoti slikti braukšanas apstākļi

Arī šodien Latvijā ir stiprs vējš un putenis.

Visstiprākais vējš un sniegputenis ir Kurzemē.

Kurzemē ir ļoti slikti braukšanas apstākļi.

Braukšanu visā Latvijā apgrūtina apledojums un slikta redzamība puteņa dēļ.

Arī šodien glābēji novāc nolauztus kokus, kas uzkrituši uz ceļiem un automašīnām.

 

Laika ziņas

Piektdien Latvijā gaidāms mākoņains laiks.

Naktī daudzviet snigs un putinās, bet dienā palaikam snigs Latvijas austrumos.

Ceļi slideni.

Ziemeļrietumu vējš 6–11 m/s, rietumu un centrālajos rajonos brāzmās 15–18 m/s, līča piekrastē līdz 22 m/s, bet jūras piekrastē līdz 25–30 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +1…-2 grādi, bet dienā -2…+2 grādi.

 

Rīgā naktī un dienas pirmajā pusē snigs, brīžiem snigs stipri un putinās.

Ziemeļrietumu vējš 12–17 m/s, naktī un no rīta brāzmās līdz 25 m/s, dienā līdz 20–22 m/s.

Gaisa temperatūra naktī un dienā ap 0 grādu.

Laika tips 3. – nelabvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti