Ziņas vieglajā valodā 2. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 2. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 2. jūnijāAgnese Vasermane

     

     

    Pēc ieceļošanas no vairuma Eiropas valstu nebūs jādodas pašizolācijā

    No rītdienas pēc ierašanās Latvijā no lielākās daļas Eiropas valstu vairs nebūs divas nedēļas jāpaliek mājās jeb pašizolācijā.

    Tā nolēma valdība.

    Šīs valstis ir, piemēram, Vācija, Francija un Polija.

    Pašizolācija joprojām būs jāievēro, ja iebrauks Latvijā no Spānijas, Beļģijas, Zviedrijas, Lielbritānijas un citām valstīm.

    Tur ir daudz ar Covid-19 inficētu cilvēku.

     

    Latvijā atklāti pieci jauni saslimšanas gadījumi ar Covid-19 

    Latvijā vakar atklāja piecus jaunus saslimšanas gadījumus ar Covid-19.

    Šādi ir Slimību profilakses un kontroles centra dati.

    Veica vairāk nekā pusotru tūkstoti analīžu.

    Kopumā slimnīcā ar Covid-19 ārstējas 14 cilvēku.

    Trim no viņiem ir smaga slimības gaita.

    Nevienu jaunu pacientu ar Covid-19 vakar slimnīcā neievietoja.

     

    Latvijā skolās sākas eksāmeni 12. klasēm

    Latvijā sākas eksāmeni 12. klasēm.

    Šodien notika eksāmens angļu valodā.

    Rīt notiks eksāmens vācu valodā.

    Pēc tam būs eksāmens krievu valodā un franču valodā.

    Eksāmeni turpināsies arī nākamajās nedēļās.

    Covid-19 dēļ šogad nenotiek eksāmeni 9. klasēm.

    Pēc izvēles mazākumtautību skolēni var kārtot vienīgi latviešu valodas eksāmenu.

     

    Ziepniekkalnā un Torņakalnā nav karstā ūdens

    Šodien Rīgā, Ziepniekkalnā un Torņakalnā, nav karstā ūdens.

    Tā informē uzņēmums "Rīgas siltums".

    Meistari pārbauda ūdensvadus.

    Karstais ūdens lielākajā daļā ēku atkal parādīsies jau šovakar.

    Ja mājās parādās ūdens noplūdes, jāzvana "Rīgas siltumam" pa telefonu 80000090.

    Par šo zvanu nav jāmaksā.

     

    Amerikā turpinās nemieri un protesti

    Amerikā jau nedēļu turpinās nemieri un protesti.

    Tie sākās pēc tam, kad policists nogalināja kādu afroamerikāņu vīrieti Džordžu Floidu.

    Afroamerikāņi ir tumšas ādas krāsas cilvēki.

    Policists bija gaišas ādas krāsas.

    Daudzi par vīrieša nogalināšanu ir sašutuši.

    Viņuprāt, tas liecina par rasismu Amerikā.

    Rasisms ir uzskats, ka daļa cilvēku ādas krāsas dēļ ir labāki vai sliktāki par citiem.

    Amerikas prezidents protestu apspiešanai grib izmantot karavīrus.

    ASV Aizsardzības ministrijai šī doma nepatīk.

     

    Zviedrijā izmeklēs valdības stratēģiju cīņā ar Covid-19

    Zviedrijā izmeklēs valdības rīcību Covid-19 apturēšanai.

    Tā paziņoja Zviedrijas premjerministrs Stefans Levēns.

    Zviedrija neieviesa plašus iedzīvotāju pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumus.

    Zviedrijas valdību daudzi par to ļoti kritizēja.

    Zviedrijā ir samērā daudz mirušu cilvēku no šī koronavīrusa.

     

    Vācijas valdība atbalstīs dzelzceļa kompāniju "Deutsche Bahn"

    Vācijas valdība piešķirs vairākus miljardus eiro valsts dzelzceļa kompānijai "Deutsche Bahn".

    Šādi Vācija mēģinās palīdzēt dzelzceļa uzņēmumam pārvarēt koronavīrusa izraisīto krīzi.

    Vācijā daudzi dzelzceļa maršruti ir atcelti.

    Ar vilcienu arī brauc daudz mazāk cilvēku nekā iepriekš.

    Taču pamazām vilcienu pasažieru atkal kļūst vairāk.

     

    Skrējēja Prokopčuka beidz profesionālās sportistes gaitas

    Profesionālās sportistes gaitas beigusi latviešu skrējēja Jeļena Prokopčuka.

    Tagad viņa plāno vairāk laika pavadīt ar ģimeni.

    Prokopčukai ir divi mazi bērni.

    Sportu pavisam viņa nepametīs.

    Taču tas vairs nebūs profesionālais sports.

    Jeļena Prokopčuka ir sasniegusi vairākus Latvijas rekordus skriešanā.

    Viņa piedalījās arī četrās olimpiskajās spēlēs.

     

    Laika ziņas

    Rīt Latvijā būs daļēji mākoņains laiks.

    Nokrišņu nebūs.

    Pūtīs ziemeļu, ziemeļaustrumu vējš brāzmās līdz 9-14 metriem sekundē.

    Lielākais vējš būs Latgalē.

    Gaisa temperatūra šonakt līdz +10 grādiem.

    Rīt dienā +14..+19 grādu.

    Rīgā rīt bez nokrišņiem.

    Pūtīs mērens ziemeļu vējš.

    Gaisa temperatūra rīt dienā Rīgā līdz +18 grādiem.

    Pie jūras - līdz +15 grādiem.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti