Ukrainā no amata atbrīvo augstas amatpersonas
Ukrainas prezidents no amata atbrīvojis valsts Drošības dienesta vadītāju un ģenerālprokurori.
Ukrainas prezidents to skaidroja ar izmeklēšanu par valsts nodevību.
Abām amatpersonām tādā veidā jāuzņemas atbildība par gadījumiem, kad daļa prokuratūras un Drošības dienesta darbinieku palikuši okupētajā teritorijā un sadarbojas ar Krievijas spēkiem.
Līdz šim brīdim reģistrēti vairāk nekā 600 šādi kriminālprocesi.
Analītiķi: Krievijai trūkst uzvaru
ASV "Kara pētījumu institūta" analītiķi savā jaunākajā ziņojumā secina, ka Krievijai karā Ukrainā trūkst panākumu.
Tāpēc Krievijas armija cenšas vilkt karu garumā, lai atjaunotu un papildinātu savus spēkus.
Lielbitānijas izlūkošana informācija liecina, ka krievi izmanto privātās militārās organizācijas "Wagner" kaujiniekus.
Vējš posta labību
Eiropas dienvidos turpinās milzīgs karstums.
Tur plosās arī ugunsgrēki.
Bet Latvijā lietus un stiprais vējš nodarījis lielus postījumus sējumiem, īpaši Zemgalē un Kurzemē.
Dažās saimniecībās sagāzti līdz pat 95% sējumu, bet valstī kopumā apmēram 20%.
Liepājā izskalo retu zivi
Liepājas pludmalē izskaloto zobenzivi savam krājumam ņems Dabas muzejs.
Vakar no jūras izskalotā zivs ir aptuveni 1,5 metru gara un apmēram 80 kilogramus smaga.
Kopš 2007. gada šis ir trešais gadījums, kad Latvijas piekrastē izskalo tipisku okeāna zivi.
Rīgā labos Brasas tiltu
Brasas tilta būvniecības laikā Rīgā no šodienas slēdz 11. tramvaja maršrutu.
Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar autobusiem.
Pieaug Covid-19 gadījumu skaits
Aizvadītajā nedēļā jaunatklāto Covid-19 gadījumu skaits Latvijā pieaudzis par 42%.
Covid-19 gadījumu pieaugums novērojams visā Latvijā.
Bet lielākie skaitļi ir Rīgā un Vidzemē.
Pēdējo trīs dienu laikā atklāti 1550 jauni Covid-19 gadījumi.
Nav ziņu par mirušajiem.
Visvairāk saslimušo pašlaik ir vecumā no 30 līdz 39 gadiem.
Peldvietā Lucavsalā liedz peldēt
Veselības inspekcija piesārņojuma dēļ aizliedz peldēties Daugavas peldvietā Lucavsalā.
Analīzes inspekcija ņēma, jo aizvadītajā nedēļā stiprā lietus laikā neattīrīti kanalizācijas ūdeņi nokļuva Daugavā.
Citās Daugavas peldvietās – "Lucavsalas līcis", "Rumbula", "Ķīpsala" un Vecāķu pludmale – ūdens kvalitāte atbilst prasībām.
Līdz ar to šajās peldvietās atkal atļauts peldēties.
Laika ziņas
Naktī: Mākoņains, brīžiem skaidrosies.
Dažviet īslaicīgs lietus.
Atsevišķos rajonos migla.
Dienvidrietumu, rietumu vējš 2–5 metri sekundē.
Gaisa temperatūra naktī būs 9…14 grādi, vietām piekrastē 15…16 grādi.
Dienā: Mākoņains, brīžiem skaidrosies, pēcpusdienā mazāk mākoņu.
Dažviet, pārsvarā austrumos, īslaicīgs lietus, iespējams negaiss.
Rietumu puses vējš 3–7 metri sekundē.
Gaiss dienā sasils līdz 19…24 grādiem.
Rīgā naktī 14…16 grādi, dienā 22…24 grādi.
Laika tips naktī un dienā 2. – labvēlīgs.
Nedēļas otrajā pusē Latvijā kļūs karstāks.
Vietām temperatūra pārsniegs 30 grādus.
Temperatūra paaugstināsies no trešdienas, bet piektdien lielākajā valsts daļā būs tuvu 30 grādiem.
Brīvdienās pakāpeniski kļūs vēsāks.